Zdravim, vopred sa ospravedlnujem ak sa tu uz nieco podobne riesilo, ale nevedel som to najst..

Mam crossovy bajk a vidlicu marzocchi(txc) a rafkove brzdy(magura hs33), chcem prejst na kotucove a chcel by som dopredu dat 180mm kotuc, ale nie som si isty ci sa to da, totizto vidlica ma tam smerom k osi take zuzenie a ja neviem kde presne zvykne byt kotuc na naboji, ci teda zasahuje do toho zuzenia a teda budem limitovany velkostou kotuca, alebo je kotuc blizsie k stredu (na ukor sirky vypletu) a teda to zuzenie na vidlici nema ziadny vplyv. V zivote som nemal v ruke naboj na kotucove brzdy, takze neviem presnu polohu kotuca a preto sa pytam, menim aj kolesa a rad by som si to objednal vsetko naraz a nerad by som bol prekvapeny zistenim ze koli vidlici tam ten vacsi kotuc nedam. diki
28.07.2011 - 21:46:12
00
odhliadnuc od toho ze mi pride principialne zbytocne davat na crossovy bajk kotucove brzdy...tak mi pride ako absolutne zbytocne vela davat 180 mm kotuc...to ako je vidlica tvarovana by nemalo mat vplyv na to aky kotuc tam mozes dat (nepoznam take pripady)...kazdopadne vacsina vidlic ma priamo v specifikaciach aky najvacsi kotuc mozes pouzit (kolko toho znesie)...ked som rychllo pozrel na tebou spominanu vidlu (neviem presne ktory rocnik mas ani aky presne typ) avsak tohtorocne txc vidlice maju vsetky limit 160 mm - takze myslim ze aj tvoja ma rovnake obmedzenie...viac naozaj nema zmysel davat...ked uz teda silou-mocou chces kotucove brzdy...
28.07.2011 - 22:03:26
00
Plný súhlas :nod: keďže ma Jammin predbehol, bolo by tam nadmerné namáhanie a mal by si o chviľu vôľu na vidlici. Taktiež nevidím dôvod dávať na crossový bajk kotúčové brzdy, ( a už vobec nie 180 ) cez ich nesporné výhody, ale skôr pri MTB bikoch. Máte tam také strmé zjazdy? Neber to v zlom :handshake:
28.07.2011 - 22:10:15
00
Počítaj s tým, že musíš meniť aj náboj(e) (pokial už nemáš náhodou na INTL, alebo CL).
S tým maximálným priemerom kotúúča, to som nepochopil :D viem, že sa to uvádza, ale načo??
Nieje brzda, ako brzda, jednopiestová 180-tka nemá určite taký výkon, ako dvojpiestová 160-tka, zdá sa mi to pritiahnuté za vlasy :lol:
28.07.2011 - 22:54:24
00
Máš tam predsa vačšiu páku
28.07.2011 - 22:57:33
00
Nadtým som sa nezamýšľal :D ja brzdím, pokial sa dá, iba zadnou, kvoli púzdram, aj na platničkách to vidno, predné sú na 50% a na zadnom je nič, modlím sa aby vydržali ešte Stupavský, nové sú samozrejme objednané :)
28.07.2011 - 23:00:27
00
Najväčšiu účinnosť má vždy predná, prenáša sa na ňu zaťaženie. Paralela: na autách máš tiež vždy vpredu kotúcové brzdy ale vzadu zväčša bubnové. Pri väčšom výkone motora bývajú obe kotúčové, ale v predu vždy väčšie a prípadne chladené ( dvojdielne s odvetraním)
28.07.2011 - 23:06:57
00
Dakujem za odpovede, uz som si aj ja pozrel na stranke marzocchi, je tam limit 160mm, ale je tento limit dany tym zuzenim vidlice?? alebo je jedno ako je vidlica tvarovana a teda nech ma aj plne nohy az k oske ???
Pre kotucove brzdy som sa rozhodol hlavne koli tomu ze tie rafkove hydrauliky co mam su sice vyborne, ale v silnejsom dazdi alebo pri prechode cez vacsiu mokru travu trochu dost stracaju na vykone..
Neviem presne aky vykon v porovnani s mojimi stavajucimi brzdami cakat od kotucovych hydraulik (raz som skusal mechanicke kotucovky a nic moc) tak som si to chcel poistit vacsim kotucom..
..Tiez som aj sprvoti uvazoval ze vacsi kotuc vlastne menej namaha vidlu na predozadny ohyb, coz bola ale chybna uvaha, lebo vzdy, co sa tyka tejto paky, rozhoduje miesto uchytu brzdy na vidlici...
28.07.2011 - 23:55:57
00
Limit je kvoli makkosti vidlice, neni dostatočne tuhá, odišli by ti púzdra, rsp. mal by si vakel = v zvačša prípadoch nová vidlica.

Keď kotúčovky, tak len hydrauliky, mechaniky sa neoplatia, počítaj s tým, že zhruba raz za pol rok budeš meniť brzdové platničky, cena predne + zadnej cca 30€. A to nehovorím o daždi, možno lepšie brzdia, ale platničky sa derú, ako plastová fólia :D ...možno preháňam, ale čo sa týka investicií, tak ja by som dal prednosť V-čkam, možno by stačilo kúpiť lešie gumičky ;) http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-spalky-ashima-cartridge-trojzmesove-2ks/2326
29.07.2011 - 08:24:55
00
...nie, urcite tento limit nie je dany zuzenim vidlice...je to dane tym kolko toho vidla zvladne aby sa neznicila...opakujem - ked uz naozaj chces menit tak tam daj 160 mm - nad 180 mm ani neuvazuj...

ja brzdím, pokial sa dá, iba zadnou

dynatom toto myslis vazne ? :tmi: dufam ze aspon vies ze to mas v podstate robit presne naopak ??
29.07.2011 - 08:34:36
00
Ja viem, na pretekoch sa nad tým nezamýšľam, na tréningoch, pokiaľ sa dá, tak ano :)
29.07.2011 - 08:38:58
00
esteze tak :y:
do isteho casu som to robil podobne ako ty (bolo to tak 50 % na 50 %)...ale raz asi 10 min pred startom Horala (uz ani neviem ktory rok) my odislo tesnenie a zadna brzda v podstate vytiekla...cize bola absolutne nepouzitelna...Horala som nechcel zmeskat tak som isiel na start iba s prednou...a zrazu som pochopil ze ta zadna je tam vlastne na paradu 8)
29.07.2011 - 09:07:43
00
Toto nemožem povedať, ale fakt je, že tá predná má vačšiu účinnosť, pri "agresívnom" štýle sa bez nej nezaobídem.
Pamatám si, keď Tmax hovoril, že začal "brzdiť" zadnou a nič, skoro sa vysekal :D
29.07.2011 - 09:21:27
00
keyboard_arrow_up