ta vidla je konstrukcne jednoducha, kludne ju otvor a skumaj co to robi, aspon sa popri tom cosi naucis
22.08.2011 - 19:49:09
00
A neklepne ti len bowden/hadica o ram, ked sa vidla viac zasunie? Mne to napriklad robi a to som sa bal, ze co mam s vidlicou.
22.08.2011 - 22:28:29
00
no skúsim to zatial tak , že sa spýtam na reklamaciu čo mi povedia. Bojím sa len toho že či vobec dostať náhradné diely keby som to už otvoril aj, a našiel niečo. *Trochu som nerozhodný vrámci záruky. ešte je na nej rok. Len ked to človek dá na reklámáciu tak majú čas šak 30 dní ne? No nič niečo skúsim. Keby boli všetky diely k dostanu tak nieje problém tak sa donej pustím. Len neviem či to nerobia tak, že ked je nejaký problém tak kus za kus? ktovie? a ešte k tomu boudenu za ten čas čo som na bicykli a aj sa v nom rýpem tak mám dosť citlivý sluch na miesta odkiaľ takéto zvuky idú. Ešte pre istou to skúsim voči sebe izolovať ale viem na 99% že to je vidla.

ďakujem, že mi dávate rady, lebo sa už fakt nemám na koho obrátiť a najhoršie je ked človek nemá poblíž odborný servis, a tam odkial je je servis taký na premyslenie.
22.08.2011 - 22:42:40
00
Mám tu istú vidlu (ročník 2010), robí mi to iste, ale neriešil som to, keďže tento zvuk vydávajú aj tlmiče na autách, keď pohlcujú veľkú prekážku. Nemyslím si, že ten zvuk by mal byť problém, keď 140mm vidla narazí na 80-100mm prekážku.

Nerozoberal som ju a kôli tomu ani nebudem. Ten zvuk vydáva tlmič vidly a to len vtedy keď vidla narazí na aspoň 8-10cm prekážku. Zrejme je to nejaká planžeta, ktorá zabezpečuje, aby olej mohol rýchlo pretiecť za piest. Apropo, skús vidlu sfúknuť na 70psi a stláčaj ju na mieste a rýchlo púšťaj. Čím rýchlejšie ju stláčaš a púšťaš, tým viac počuť tlmič.
(ak som zdroj zvuku identifikoval zle, tak to beriem späť).
27.08.2011 - 13:37:25
00
Vo všetkom máš pravdu len problémik je akurát v tom, že moja vidla reaguje aj pri malej jamke to jest vímol v ceste. Malý obrubnýk, skúšal som aj testy ako sa robia na vidlu, že za stojaka spustím dopadnúť predné koleso asi z 30- 40 cm výšky na zem aj vtedy mi to klepne. Ten zvuk si dobre definoval a aj našiel podla zatial mojej logiky a 3D nákresu vidli som zhodnotil, že môže byť ten zvuk jedine z pravej nohy. V tej mám nastavovaciu patrónu odskoku. Skúšal som aj nastaviť odskok rôzne, aj zdvih proste je tam alebo tam nieje problém z absorbáciou nárazu okamžitého. Mám aj Epikona RLD a to mi tak fungoval, že pri náraze bolo počuť vyfúknutie a nie klepnutie, je pravda, že je to trochu iný systém lebo RLD- malo len vzduch a uzamkínaciu patrónu a TAD- má presúvanie vzduchu z jednej komory do druhej a nastavovanie odskoku. Malá otázočka spomínal si olej. Ten by som mal mať v pravej patróne? spolu s pružinou?
27.08.2011 - 21:52:03
00
Na naších vidlách (TAD), je pohľadu jazca v ľavej nohe vzduchová patróna (vzduchová pružina), s prepúšťaním vzduchu (znižovanie) a myslím, že olej tam nie je. V pravej nohe je tlmiaca patróna s nastavením odskoku, v ktorej je olej. Ten tlmí pohyb piestu.
Napadla ma ešte jedna vec. Znižovanie funguje tak, že po stlačení ovládacieho prvku, sa pootvorí planžeta na pieste vzduchovej patróny. Vzduch začne prúdiť za piest a piest (zdvih) klesá, až kým nenarazí na doraz znižovania. Pod tým dorazom si predstav pružinu s gumovým koncom o ktorý sa oprie planžeta pri dosiahnutí spodnej hranice znižovania. Ak by si tú pružinu vybral, mal by si znižovanie až na 0mm.
A teraz pointa: vidla ma zdvih 140mm; znížiť sa dá na 100mm; keď sadneš na bike, máš určitý SAG (napr. 20mm); to znamená, že piest vzduchovej patróny je vzdialený od pružiny (doraz znižovania) už len 20mm. Takže čo ak ten tvoj zvuk vydáva práve kontakt vzduchového piesta s dorazom znižovania?
Dúfam, že som to napísal pochopiteľne.
27.08.2011 - 23:21:39
00
Dík za odpovede niečo som sa priučil, na tú 70 psi som to nehal a tlmil, a klopalo ale mal som nastavený rýchly odskok. Ked som ho dal na pomaly tak pri tlmeni na mieste som pocul, len zvuk oleja ako preteká sem a tam. Potesil som sa :) no ale uvidí sa aj tak v teréne zajtra idem jazdiť a budem to sledovať čo bude robiť. Ale dosť ma to ťahalo k rozobratiu, lebo epikona RLD som si robil a išiel ako hodinky pokial ma nesumdalo auto v meste tak odišla geometria a vymenil som ju za TAD:) Zatial som spokojný, len hovorím trochu som sa pozastavil nad tým zvukom. Nafúknem TAD na moju váhu a hurá na výjazd. :y:
28.08.2011 - 20:45:26
00
Už mi tu bolo radené , že nech skúsim odskok, ale na biku to robilo aj tak aj tak.
TAkto za stojaka to robí iné veci za rýchleho klope a za pomalého odskoku zase počuť olej . TAkže to len sledovať a uvidíme či mi to dá pokoj. NO za zatial čo si mi dal radu, tak by to malo byť v normále. :)
28.08.2011 - 20:51:52
00
Zdravim Vas , mam na Vas 2 otazky.
1,Neviete poradit ako identifikovat vidlu. Kupil som jazdeny bike je na nom vidla EPICON nic ine som na nej nenasiel, nie je niekde nejake seriove cislo alebo podla coho identifikovat aky to je model?.
2. Na vidlici je TAD. ked vidlica pracuje s nizsim zdvihom tak je OK ale ked ju dam precovat na plny zdvih tak pri vrateni ide natvrdo (buchne do vrchnej polohy) je to jej vlastnost alebo je tam nieco pokazene?
30.11.2017 - 10:41:55
00
duncoVT
http://www.srsuntour-cycling.com/cs/icons/how-to-find-the-serial-number/
30.11.2017 - 11:20:34
00
keyboard_arrow_up