Keby si si dal 200-ky neviem, neviem, káždá by sa lepila :D
Ale niečo natom bude, ja mám 160/160 a mňa tiež žiadna nechce :)
09.09.2011 - 11:35:10
00
Z mojej skusenosti : Mam smradlave tektro auriga a 160/160 kotuce. K tomu temer 90kg a pri raznom stlaceni prednej ma dava do nosemanualu. Ale ano, prehrievaju sa. Lenze to sa mi stalo len raz ked som siel dole Martinske hole. Pri beznom jazdeni mi proste 160 stacia a to niesom ziadny chrt.
09.09.2011 - 11:42:28
00
Vy ako spoznáte prehrievanie bŕzd, buď som taký amatér, ale ja som si to ešte nevšimol, len viem, že raz v zime som brzdil, potom oprel bike a začalo to sičať, čiže kotúč mal cez 100°C, ale žeby to nejak slabšie brzdilo, to by som nepostrehol a keď mám zamastenú brzdu, tak víjdem na kopec a 2 km brzdím intenzívne a tiež nemám problém s tým, žeby to nebrzdilo...
09.09.2011 - 11:46:19
00
Marinada: Tektro auriga mam pocit patria prave k tym velmi dobrym :) .. ale okrem brzdy musi byt ok kotuc, spravne platnicky, spravne dosadat, zajazdene, nie zamastene.
Kidak spravne podotkol, ze sa stava, ze brzdy, ktore niekto chvali , ze su vyborne a stacia, su v momente nepouzitelne brzdy, ked sa vymeni predny plast z Racing Ralpha na Minion 2.3" :lol: .. typicky priklad byval Hayes 9 (tym nepomohol ani 203mm kotuc a lepsie platnicky :lol:)
09.09.2011 - 11:54:15
00
Mozno prasce su dobre, to je fakt. Na mna su to strasne kusance, co niekomu zas moze vyhovovat. Ale tie kotuce a platne budu asi shit. Trosicka sa namoci a vrieska to ako Karosa prichadzajuca na zastavku. Hamba brzdit dakedy v uliciach. No ked sa mi prehriali tak uz nebrzdili. Nemohol som sa ani rozbehnut dolu kopcom lebo by som to uz nemal cim ubrzdit. Smrdeli a kotuce chytili krasnu farbu :D .
09.09.2011 - 12:19:29
00
no ja som zatial len spaleny smrad zacitil ked som zastavil po zjazde. ale brzdovy ucinok som necitil nizsi. kotuce sfarbene nemam takze to nebol az taky extrem. ked sa zacnu sfarbovat do zlta potom modra az fialova je uz zle. ta ocel po takomto zahriati meni vlastnosti takze uz je v podstate ten kotuc zniceny. ale to uz hovorime ja neviem od 400 stupnoch vyssie kedy sa moze od tej teploty ohnut, pri rychlom schladeni (prejazde vodou) prasknut... ale to sme uz v extremoch kedy adrenalin zatienuje pri zjazde rozum :D
moje shimano M445 180/180 su pri mojej vahe 197cm/95kg asi neni bohvie co ale pri mojej turistickej jazde snad postacia. uz ked mi raz zasmrdeli radsej respect a nepustam to az tak :lol:
09.09.2011 - 12:43:44
00
Hlavne sa treba naucit, ze treba brzdit prerusovane, aby sa brzdy tolko neprehrievali a stihali sa aj trochu schladit...chapem, ze sa to neda vzdy, ale este sa mi nikdy nestalo, aby sa mi prehriali brzdy, ani pri nejakom dlhsom zjazde, kde treba ist dost na brzdy...
09.09.2011 - 22:55:33
00
Ahojte, pripojím sa.
Mam +/-90kg. Jazdil som HFX9 180 kotúč vpredu na hardtail - Am štýl -stačilo
Teraz full 160/140 AM-EN, plašte vpredu Ardent 2,4, vzadu Minion 2,35 - vid profil.
Upgradoval som brzdný systém z Avid J3 (kvôli zavzdušneniu a chybe v pake, atd)
na Shimano deore 595 s tým že som nechal pôvodne 203/180 Avid G2 kotúče.
Dojmy, zrovnania:
Avid J3 -
-najprv 180/160,upgrade na 203/180, prechod na sintry
-najviac sa mi páčila kombinácia platní vpredu organika orig., vzadu sintry goldfren
-brzdný účinok sa upgradom zvyšoval. Časom už nestačil.
Upgrade na Deore 2010 595-
- brzdný účinok lepší, oceňujem lepšiu dávkovatelnosť
- po väčšom zahriatí sa brzdný výkon zhoršuje (organika?)
- zaznamenal som veľké zahrievanie kotúča - smrad farby chameleóna - zadná je na tom horšie (Toto som pri J3 nezaznamenal)
Logicky mi vyplíva, že zvýšeným brzdným účinkom sa kotúč zahrieva viac.
Otázka:
Vymeniť kotúče (shimano XT 2010-203/203) alebo platne sintry (ake?)???
Ak máte niekto skúsenosti s kombináciou avid+shimano a zrovnanie z orig setupom-
Sem s nimi.
Dik vopred.
12.09.2011 - 11:38:10
00
originalne som mal Shimano 595, kotuce 160 ale stale sa zavzdusnovali.. zmenil som na Avid Elixir, kotuc 180 vpredu a brzdi to skoro ako auto.. ak citis nedostatok brzdneho ucinku, skor by som uvazoval o tejto ceste..
12.09.2011 - 17:41:23
00
Medzi Avid elixir 5 a Shimano 595 som sa rozhodoval...
Takže takhle nee.(Sedia mi paky) - Si ma nepotešil problemami...
Predpokladam že si menil kotúče obidva 180/160 avid G3. Tak?
Kamarat ich jazdi, skušal som. Osobne mi to prišlo presne ako sa píše na fore. Elixir kusave - ON/OFF
Mne to nevyhovovalo...
Ale 595 aj na avid G2 kotúčoch - krasne regulovatelne-nejdu do šmyku ale ked treba tak hej-len sa akosi rýchlo zahrejú a účinok upadá.
Zaujímala ma konkrétne kombinácia brzdy-kotúč-platne
A poprípade skúsenosti s hadicami.
Original alebo nejake špeci? Zadna je dlha-makšia. Nejaké s menšou rozťažnostou??? Trebars Jagwire?
http://www.bikeservis.com/brzdova-hadicka-hyflow-zelena-p-4753.html
Dik za nazor.
12.09.2011 - 21:08:38
00
keyboard_arrow_up