Zaujímavé je, že keď jemne stlačím brzdovú páku, ktorá ešte nie je v zábere, t.j. doštičky sa ešte nedotýkajú kotúča, tak to šúchanie ("cinkanie") prestane!

To je úpuně noumáuní, Úďo. Keďže sú doštičky v strmeni uchytené len hore, tak sa často stáva, že je jedna doštička mierne nahnutá a keď mierne stlačíš páku, tak sa najprv narovná a tým pádom prestane šúchať.

A ako to odstrániť? Len mikronastavenie strmeňa, možno to na 15ty krát trafíš tak, že to nebude šúchať. Zlaté IS :) Alebo vyrovnať kotúč.
24.06.2011 - 10:46:28
00
Pripadne to nastavit pri zatazenom bicykli ;-)
24.06.2011 - 10:53:51
00
:y: ok. ďakujem mládež za rady! 8)
24.06.2011 - 11:23:53
00
Pripadne to nastavit pri zatazenom bicykli ;-)

Za jazdy :rofl:
25.06.2011 - 05:06:30
00
To je úpuně noumáuní, Úďo. Keďže sú doštičky v strmeni uchytené len hore, tak sa často stáva, že je jedna doštička mierne nahnutá a keď mierne stlačíš páku, tak sa najprv narovná a tým pádom prestane šúchať.

A ako to odstrániť? Len mikronastavenie strmeňa, možno to na 15ty krát trafíš tak, že to nebude šúchať. Zlaté IS :) Alebo vyrovnať kotúč.


tak niečo pre root-a 8) : http://www.dooffy.com/cs/video-oldrich-kaiser-a-jiri-labus-dil-3-luda.html
...jáááj to boli časy..

Pripadne to nastavit pri zatazenom bicykli ;-)

Takže som to urobil pri zaťaženom biku. Nikto nemohol ked som to nastavoval, nakoniec bola u nás na návštveve svokra, tak som ju posadil na bajk, nastavil a kotúč nešúcha :y: .
A že svokry nie su užitočné.... :)
28.06.2011 - 09:01:07
00
:lol: nad niektorými radami som sa dobre pobavil

AD pevná oska - práveže aj u nej je rovnaký jav, ak zle* založíš náboj do "koľajničiek" a môžeš pevnú osku dotiahnuť ako silno len chceš, aj tak ti bude šúchať, bežne sa s tým stretávam a vždy pri zhodení - nahodení kolesa si to musím docentrovať ako aj vpredu tak aj vzadu, sú to síce desatiny milimetrov, ale spraví to veľa. :rock:

- centrovanie kotúča by musela byť posledná krajná núdza, najmä ak nedostal žiadnu šupu

*zle neznamená že je to koleso zle upnuté, ale že je vyosené z pôvodneho nastavenia strmeňa.

Prílohy:

DSC_9532.jpg
DSC_9532.jpg 86.84 KiB thumb_up0thumb_down

29.06.2011 - 16:01:26
00
heca: ked nemas co povedat, tak radsej mlc...

Takže som to urobil pri zaťaženom biku. Nikto nemohol ked som to nastavoval, nakoniec bola u nás na návštveve svokra, tak som ju posadil na bajk, nastavil a kotúč nešúcha :y: .
A že svokry nie su užitočné.... :)


Milos: hlavne ze sa vysledok dostavil ;-)
29.06.2011 - 16:45:19
00
Nebudem zakladať novú tému, pretože mám podobný problém s "cinkajúcim" kotúčom.

K veci: Pokiaľ roztočím koleso bez záťaže (zdvihnem bike do vzduchu a roztočím) tak nepočuť žiaden zvuk.
Ale pokiaľ si naň sadnem a prejdem cez sebe menšiu nerovnosť , v tej chvíli začne "cinkať" . Nie je to zvuk , ktorý znie celú otočku kolesa, ale len "cinkne" (0,5sec/otočka) :) - inak som to nevedel vysvetliť. Skúšal som aj odtiahnuť platničky od kotúča, vyrovnať ho, vybrať koleso , dať ho späť (či nie je zle založené) no nič nepomohlo. Skúšal som zaťažiť celou váhou predne koleso a pohnúť sa . Vtedy šúchal kotúč.

Môže za to aj vakel na vidlici? Mám Suntour XCR a už , čo-to zažila.
26.09.2011 - 19:08:24
00
skús tať ucho k brzde :D potom možno spozoruješ .. niečo .. keď nie skus pozreť aká je medzera medzi kotučom a doštičkami ak je jedna strana moc pri kotuči snaž sa to ďať tak aby boli rovnako vzdialene od kotuča aspoň ja to robím tak :D
26.09.2011 - 19:26:09
00
*ďať
26.09.2011 - 19:26:29
00
Presne takúto odpoveď som potreboval... Véľmi si mi pomohol. Keby bol niekto s logickejším odôvodnením..
26.09.2011 - 19:31:25
00
ja ti napisem toto.......,vymen osku ak mas konusy, alebo radsej daj novy naboj s priemyselnymi loziskami.
podla mna mas nekvalitnu os, ktora sa pri zatazeni ohne, zmeni sa poloha kolesa voci vidlici a suchanie je na svete :)
26.09.2011 - 20:05:43
00
náboj s ložiskami........
stáva sa to aj pri nábojoch s ložiskami,potoč osou vo vidlici pred zatiahnutím upináku a uvidíš ako kotúč "tancuje" v strmeni.

keby mali byť otvory pre ložiská v prírubách na tisícinu rovnobežné asi by náboje stáli viac ako stoja, lebo by bolo s nimi viacej roboty. Ale to by potom zákazníci hundrali, že čo je na tých nábojoch také drahé, veď je to len kus hlinikovej rúry....
preto už pomaly nenájdete kvalitný výrobok, lebo kvalitu si nikto necení, všetci pozerajú na cenu.

Aj ložiská v tom hrajú svoju úlohu.
rozprával som sa so starým strojárom a povedal, že v dnešnej dobe presne vyrobené ložisko nekúpiš, lebo ľudia neboli schopní oceniť kvalitnú prácu. rozhodujú sa podľa veľkosti čísla pri cene. Preto tí čo vyrábali kvalitne a "draho" neprežili.
vid pripad MORATI
vsetci co boli ochotní platit za kvalitu nakupili a uz nebolo pre koho vyrabat.
27.09.2011 - 07:16:53
00
Hosť napísal:
Môže za to aj vakel na vidlici? Mám Suntour XCR a už , čo-to zažila.

Nemusi to byt vakel a ani zla oska. Nohy vidlice spravidla nemaju identicke vnutro (napr. v jednej tlmenie, v druhej pruzenie). V praxy sa tento rozdiel moze prejavit prave suchanim kotuca ked je vidla v pohybe alebo zatazena.
27.09.2011 - 07:54:22
00
Nemusi to byt vakel a ani zla oska. Nohy vidlice spravidla nemaju identicke vnutro (napr. v jednej tlmenie, v druhej pruzenie). V praxy sa tento rozdiel moze prejavit prave suchanim kotuca ked je vidla v pohybe alebo zatazena.


aj to je mozne...
27.09.2011 - 14:55:21
00
keyboard_arrow_up