Ked sa to stalo,mal si ju na hlave? :o
28.09.2011 - 22:09:26
00
No , bohužiaľ resp. vďakabohu :)
28.09.2011 - 22:14:06
00
haha, dnes sa teda darilo.

Prílohy:

IMG00439-20110928-2152.jpg
IMG00439-20110928-2152.jpg 270.2 KiB thumb_up0thumb_down

IMG00438-20110928-1946.jpg
IMG00438-20110928-1946.jpg 223.94 KiB thumb_up0thumb_down

28.09.2011 - 22:29:55
00
Ak to vyhadzujete, tak zbieram ten rozny zacvakovaci hardware z popruhov :) ...
28.09.2011 - 23:30:10
00
eee to musela byt poriadna pecka.. dufam ze moja kaoska tak neskonci
29.09.2011 - 07:21:18
00
to napadlo aj mňa ako prvé ale hneď vzápätí - lepšie prilba ako mať takúto dieru v hlave
29.09.2011 - 08:38:37
00
a nie je prilba zbytočná?veď sa pod tým spotia vlasy blbo v tom človek vyzerá :lol:
29.09.2011 - 08:45:11
01
Pecka to asi bola, ten 30cm hruby strom sa ale ani nezachvel ;) Zato ja som mal pocit, ako keby som narazil do vankusa, ten polystyren fakt funguje.
29.09.2011 - 10:00:53
00
Tak to si mal teda stastie, ak to bolo ako do vankusa (zrejme si suchol len bokom). Tych, co som ja videl narazit hlavou, vyzerali na lahky a horsi otras mozgu.
29.09.2011 - 10:19:52
00
tak tak, ani v integrale nemam pocit ze idem do vankusa, nie to este v xc helme, v tej mi dal raz konar tak po hlave ze som peknu chvilu nevedel kde je sever :drunk: , a to ani nepraskla
29.09.2011 - 11:17:07
00
za pokus to stoji. ak mate linku ako to zasit a podlepit, tak prosim poslite. samozrejme nema vyznam to jazdit s dusou, takze zalepenie musi fungovat bez duse.

Tak na bezdusove pouzitie to bude narocna oprava ak to ma byt naozaj spolahlive. Na dusove pouzitie by to bolo opravitelne jednoducho...

Ja by som to ako bezdusak skusil opravit takto:
- vystrihnut dostatocne velky kus gumwall bocnice (tzn. hrubej pogumovanej) bez vystupkov zo stareho zjazdeneho plasta
- vystrihnuty kus by mal mat presah aspon cca 15 mm z kazdej strany pri tejto velkosti rezu
- vystrihnuty kus bocnice jemne zdrsnit z oboch! stran (pozor, nezbrusit gumu az na vlakna kordu)
- jemne zdrsnit aj vnutornu stranu rozrezaneho plasta (este väcsi pozor na odhalenie vlakien kordu)
- nasledne kvalitne zlepit klasickym vulkanizacnym roztokom urcenym na opravu dusi (kvalitne = primerane mnozstvo roztoku, tzn. ani vela, ani malo a zlepit az po primeranom zavädnuti)
- poriadne zatazit a nechat zatazene "vyzriet" az do dalsieho dna
- na druhy den cca 3 mm od obvodu zaplaty po obvode presit pevnou nitou a potom zas cca 3-4 mm od obvodu vonkajsieho presitia presit znovu a este par stehmi presit aj miesto rezu
- vyskusat nahodit bez tmelu (pri nahadzovani zacat od miesta zaplaty - tam nasadit plast na rafik a montpakami nic nerobit, aby sa zaplata neposkodila pri "obuvani")
- ak nebudu uniky cez presitie velke, tak nechat nech sa o zvysok postara tmel
- ak budu uniky privelke, tak zo starej duse vystrihnut kus, ktory prekryje tu prisitu zaplatu s dostatocnym presahom (5 mm z kazdej strany) a poriadne zaplatu zdrsnit z jednej strany
- jemne zdrsnit aj vnutornu stranu plasta po zväcsenom obvode okolo uz prisitej zaplaty (zaplata bola zdrsnena obojstranne na zaciatku, takze staci odmastit tech. benzinom abo isopropylalkoholom)
- nasledne kvalitne zlepit klasickym vulkanizacnym roztokom urcenym na opravu dusi
- poriadne zatazit a nechat zatazene "vyzriet" az do dalsieho dna

HOTOVO. :) Ak to nebude fungovat, tak smola...

Prílohy:

oprava.jpg
oprava.jpg 13.23 KiB thumb_up0thumb_down

29.09.2011 - 11:40:27
00
Jezus preco tak komplikovane? Ved uz su supravy na lepenie bezdusovych plastov urcene presne na toto. Okrem toho klasicky vulkanizacny roztok na dusu nebude drzat na tubeless plastoch, aspon teda u mna to nefungovalo.

Súprava BIKE tubeless (zelená) je na opravy najnovších bezdušových plášťov. Obsahuje 3 ks speciálných šestihranných vložiek, ktoré se vlepujú na vnútornú stranu bezdušového plášte.

http://www.ferdus.eu/?akce=onas&onas=1&onas_id=71
29.09.2011 - 11:53:56
00
1. Preco tak komplikovane? Zaplaty su urcene na opravu malych dierok, nie na opravu rozrezanych bocnic s porusenym kordom. Neverim, ze by to zvladla vyriesit klasicka zaplata kedze je pruzna a neudrzala by to pokope. Asi si este vela rozrezanych bocnic neopravoval, co? ;) A ked este zoberieme do uvahy fakt, ze zvnutra nebude zaplatu pritlacat na stenu plasta dusa kedze sa bavime o bezdusaku, tak je podla mna minimalna sanca na uspech s akymkolvek riesenim bez spevnenia a presitia porusenej bocnice.

2. Ak su to poctive tubeless plaste s vrstvou gumy aj zvnutra nahradzajucou dusu, tak nie je dovod, aby to nedrzalo. Ale ano, zavisi asi aj od konkretneho plasta, ci ten vulkanizacny roztok bude drzat. Treba vyskusat prilnavost vulkanizacneho roztoku s beznou zaplatou este pred pustenim sa do opravy niekde par cm vedla. Ak nebude drzat, treba kupit normalne pruzne lepidlo urcene na gumu a plasty, resp. obuvnicke lepidlo. To drzat musi aj keby traktory padali. :)
29.09.2011 - 12:08:47
00
Pri podlepovani bocnice prerezaneho plasta mi najlepsie drzalo vulkanizacne lepidlo Cure-c-cure, vulkanizacne lepidla inych znaciek nestali za nic. Velmi dobre drzi tiez kyanoakrylatove lepidlo (sekundove), bezne typy su ale krehke, preto doporucujem pouzit BSI IC-2000 s pridavkom gumoveho plnidla alebo BSI Insta-Flex+
http://www.bsi-inc.com/Pages/hobby/ca.html
dostupnost
http://www.tatramodel.com/index.php?toPol=D20105046&lang=svk
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16418
29.09.2011 - 13:37:35
00
vdaka za tipy. medzitym som aj nieco precital na nete a usudil som, ze novy plast je istejsi. rozrezany skusim rozumne dat dokopy a bude ako zalozny, kedze dostupnost ust plastov na sk je biedna.
29.09.2011 - 18:43:43
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up