ZemplinTour 2011

15.05.2011
Cestný maratón
Vinné (Slovensko)

Propozície, Pozvánka
fajn články :y: to si písal ty?
11.10.2011 - 12:22:37
00
Ďakujem, neprosím...
Raz ma jeden takýto experimentátor na maratóne v Rakúsku skoro zložil a ako som sa dopočul v cieli, neskôr sa mu podarilo zložiť skoro celú skupinu.


Vieš, niektorí z nás na bentoch vedia jazdiť. Možno sa dotyčný v Rakúsku práve začínal učiť, ako sa na tom jazdí.
11.10.2011 - 12:42:00
00
Nemusí ani začínať... Taký malý zmrd nemá čo robiť v balíku. Pozrieš doľava, napríklad či môžeš odstriedať, zistíš, že môžeš a hop! Niekto sedí skoro na zemi a vôbec si ho nevšimneš, lebo sa nepozeráš na zem. Je to ešte nebezpečnejšie ako rôzne hrazdičky a časovkárske nástavce.

Okrem toho, za takým zmrdom nie je žiadny hák, ale naopak, on za cyklistom má hák vynikajúci. No proste zmrd!
11.10.2011 - 21:59:53
00
Takže dá sa na Slovensku zajazdiť nejaký amatérsky pretek na bente či nie?
11.10.2011 - 22:54:05
00
no z toho čo napísal JoKo mi vyplýva že by sa možno teoreticky aj dal ale pretekári v balíku by ťa neprijali....no a môj názor je že by to asi ani nebolo spravodlivé :shake:
12.10.2011 - 07:27:37
00
To záleží od organizátora. Pravidlami UCI sú predpísané určité parametre cestných bicyklov, bicykle ktoré tieto pravidlá nespĺňajú, by nemali byť na štarte, ani na trati. Organizátori maratónov však tieto pravidlá nedodržiavajú, občas púšťajú aj neštandardné prostriedky. Zažil som v Rakúsku na trati aj handy-bike, aj leho-bike. Viem však, že niektorí ich nepustili na trať nepustili. Ak ich pustia, tak je to riziko organizátorov.

Predpokladám, že na žiadnych verejných cestných pretekoch na Slovensku, pokiaľ tam bude normálny rozhodca, nebudeš môcť štartovať.
12.10.2011 - 22:59:25
00
Tie pravidlá UCI sú smiešne. Vznikli iba z jedného jediného dôvodu - profesionáli na "klasike" nedokázali stráviť, že v roku 1933 ich začal porážať jeden amatér na lehokole. V roku 1934 preto UCI vytvorila nové pravidlá, ktoré znemožnili závodiť jazdcom na lehokolách. Odvtedy sa tento najväčší podvod v histórii cestnej cyklistiky ťahá až dodnes. Keby sa v roku 1934 nezvíťazila závisť a strach, dnes by sa už na tzv. "klasike" pravdepodobne nejazdilo. Peniaze vždy zničia, čo sa dá...
13.10.2011 - 08:18:00
00
sak nie je problem urobit pretek iba pre lehatkobajky nie ?
13.10.2011 - 08:45:22
00
no ak by neboli pravidlá tak by si mohol hocikto jazdiť na hocičom a vravieť tomu bicykel...nemám nič proti bentom ale predstav si že prídeš na preteky ku "klasikom" a samozrejme vyhráš lebo bent je oveľa rýchlejší. To by bolo nespravodlivé. Ako vraví janosik: bentisti by mali pretekať medzi sebou a klasici tiež
13.10.2011 - 09:28:33
00
no ak by neboli pravidlá tak by si mohol hocikto jazdiť na hocičom a vravieť tomu bicykel...nemám nič proti bentom ale predstav si že prídeš na preteky ku "klasikom" a samozrejme vyhráš lebo bent je oveľa rýchlejší. To by bolo nespravodlivé. Ako vraví janosik: bentisti by mali pretekať medzi sebou a klasici tiež


Plne súhlasím, Force. Benty proti bentom, klasika proti klasike. Problém vidím len v tom, že neexistujú žiadne profesionálne tímy bentistov a ani žiadne profi preteky ako napr. Tour de France. Pritom bent je evolučne o jeden stupeň vyššie ako cestný DF bike. A velomobil je evolučne najvyššie. Ja osobne by som si celkom rád pozrel skupinu profesionálnych cyklistov, ako sa po rovinke rútia vo velomobiloch rýchlosťou 75-80 km/h. Aj zrážky s divákmi by boli oveľa zaujímavejšie. ;) Pri monštruóznom inpute, aký dokážu dávať do biku profíci (okolo 350 Watt počas jednej hodiny), by si na velomobile Milan SL spravil za hodinu asi 80-85 kilometrov. Možno raz pokrok a inteligencia zvíťazí nad hlúposťou a závisťou a aj profíci začnú jazdiť na bentoch a velomobiloch. Ale to by cyklistika musela byť znova o športe, nie o prachoch... :?:
13.10.2011 - 13:12:28
00
Toto ja úplne o prachoch nevidím. Je to proste iná kategória. A zjavne nie je taká populárna aby sa špeciálne organizovali preteky aj pre bent. Cyklistika je populárny šport aj medzi obyč. luďmi. Asi preto behá na klasikách mil. cyklistov a na bentoch pár nadšencov.
13.10.2011 - 13:40:08
00
netrep kok*tiny a miešať tu hrušky s aplkami
a že na svete je 99,9% bikov tak sa lehokolom asi nebudu prisposobovať bo ty si si kúpil
einversteiden? id sa voziť aj tak nemáš čo na robotu

pozn. zase netvrdim že recumbent je dačo zle, je to dačo iné a komu sa to páči a je s tým spokojný tak OK
13.10.2011 - 13:41:23
00
Tie pravidlá UCI sú smiešne. Vznikli iba z jedného jediného dôvodu - profesionáli na "klasike" nedokázali stráviť, že v roku 1933 ich začal porážať jeden amatér na lehokole. V roku 1934 preto UCI vytvorila nové pravidlá, ktoré znemožnili závodiť jazdcom na lehokolách.
Neviem, či sú smiešne... Sú tu už hodne dlho a fungujú. V roku 1933 na bicykloch napríklad ešte neboli prevody. Vývojom sme sa prepracovali k trom prevodníkom vpredu, 11 pastorkom vzadu a nikto ich nezakazuje. Ak sú tie zmrdy také špičkové, prečo stále kopírujú materiálové vybavenie po klasických bicykloch? Ich používatelia nevymysleli ani meniče prevodov, ani brzdiace systémy, ani nezačali používať nové materiály na stavbu rámov.

A prečo, keď je to také vynikajúce športové odvetvie, prečo sa ich nepreháňa po cestách desiatky, stovky, tisícky a nemajú desiatky a stovky pretekov každý rok. Však priestor za tých 75 rokov tu bol. Okrem toho, UCI organizuje všetky druhy športového pohybu - pokiaľ to má dve kolesá a pohyb výhradne ľudskou silou. Preto zastrešuje aj také disciplíny, ako je napríklad BMX alebo trial. A keď vznikli MTB a rozšírili sa, zobrali ich pod svoju strechu. Takže problém bude asi niekde inde...

Nezatracujem... Len sa pozerám a hodnotím. Videl som ich aj v reále a neuchvátili ma. Ostanem ja pri svojom klasickom cesťáčiku.
13.10.2011 - 23:07:00
00
JoKo, ty si fakt vtipný človek. Aké nové materiály okrem duralu, karbónu, magnézia, ocele a titánu majú výrobcovia bentov používať? Sklo? Papier? Bambus? Cín?
Ďalej máš asi problém pochopiť, že výrobcovia rekumbentov vyrábajú IBA rámy, nie komponenty. Podobne ani TREK, MERIDA či SANTA CRUZ nevyrábajú všetky komponenty na bike. Výrobcovia rekumbentov vyrábajú svoje rámy tak, aby človek nemal problém kúpiť si náhradné diely tam, kde býva a jazdí. To tiež dáva logiku.

Pozri si históriu cyklistiky. UCI v roku 1934 zmenila pravidlá tak, aby rekumbenty nemohli pretekať, pretože jeden amatér začal vyhrávať na bente všetko, čo sa vyhrať dalo. Výrobcovia klasických rámov to nevedeli prijať, tlačili na UCI a tá napokon zakázala jazdiť bentom, pretože boli rýchlejšie.

A čo sa týka napr. kaziet a prevodníkov... tie ti vo velomobile vydržia približne 3-krát dlhšie ako na klasickom bicykli, pretože vo velomobile sú úplne chránené pred vodou, blatom, slnkom, vetrom a soľou z ciest. Životnosť reťaze je tiež zvyčajne okolo 30 000- 40 000 km. Odkrytý prevodový mechanizmus je najväčší blud v histórii cyklistiky. Preto jazdím Rohloff...
14.10.2011 - 08:33:28
00
porovnávať klasicu s recumbentom je asi ako porovnávať enduro cross s GP 500
a keď je tolko recumbentistov tak sa dajte do kopy a možte organizovať preteky každý týždeň šak je sloboda teplí možu manifestovať tak aj vy možte mať svoje seansy
14.10.2011 - 08:39:44
00
keyboard_arrow_up