Skusim to zhrnut, aby sme sa vsetcvi bavili o tom istom a bol v tom aj poriadok
1. Pokial je kombinacia rafiku dural+carbon na plast (clincher) a vyska cca 40mm, velmi odlisna hmotnost ako 1700g sa dosiahnut neda.
2. Pokial je lacny 40mm fullkarbonovy
rafik na plast (clincher), hmotnost
kolies moze byt okolo 1400g, ale tieto rafiky sa s radostou otvaraju pri tlakoch okolo 8bar aj o 2 mm a samozrejme brzdny ucinok je iny a hrozi vylomenie patky rafika
3. Pokial je lacny 40mm fullkarbonovy rafik na galusku (tubular), hmotnost kolies moze byt okolo 1300g, ale otazkou je samotna kvalita. Videl som niekolko zlikvidovanych - bud vypalena brzdna plocha (napriek spravnym brzdovym gumickam) alebo prasknuty. Samozrejme su to vsetko rafiky bez zaruky...