... myslím že s tým silikónom tam šaškovať nemusíš ... nie je to vôbec smerodajné, stačí aby dotyčný vidlicu deň pretým poriadne vyčistil a nezistíš nič ...
Stav vidlice zistíš tým že si ju nafúkaš na približný tlak aký potrebuješ, prevezieš sa na nej a uvidíš či chodí hladko, či nevydáva nejaké zvuky, klepanie a podobne. Potom stačí na mieste pevne zabrzdiť prednú brzdu a vyskúšať či nemá vakel v púzdrach... jemným zatlačením riadítok dopredu a povolením ... prst si opri o mostík vonkajších nôh a vnútornú nohu a ak úcítiš kývanie, má vôľu v púzdrach. Najviac sa to prejavuje na ľavej nohe kde je kotúčová brzda. Potom stačí prezrieť vnútorné nohy či an nich nie sú škrabance. V každom prípade pokiaľ predávajúci nemá žiadny doklad o vykonanom servise na vidlici, doporučujem dať ju pred sezónou do servisu aspoň na výmenu olejových náplní.
Kontrolu reťaze, kazety a prevodníkov zvládaš, brzdy skontrolovať asi vieš tiež, stačí si pozrieť kotúče či sú neni nejako moc doryhované a akú majú hrúbku .. a platničky. Nie sú to síce zásadné veci, ako si napísala, reťaz, kazetu budeš meniť, tak sa dajú vymeniť aj kotúče a platničky ... ale dá sa na tom trochu znížiť cena ...
Ohľadom rámu ... ideálne zhodiť aspoň zadné koleso,
bike otočiť hore kolesami a prezrieť všetky miesta okolo zvarov, najme okolo stredového zloženia a zadných pätiek a pod sedlom. Rovnako tak miesta okolo hlavového zloženia. To sú miesta kde býva
rám najčastejšie prasknutý + príruby na hlavovej trubke kde sú nalisované ložiská hlavového zloženia.
Ešte by bolo dobré sa pozrieť na to ako hlboko mal dotyčný zasunutú
sedlovku ... či nebezpečne nenamáhal rám pod sedlom.