V základe si neporadil zle Dart kritéria spĺňa. Ale to na veci že za tú cenu by to bola velmi zlá kúpa nič nemení.
Otázka na skúsenejších, Aký význam má Dual Air keď idealne je voziť rovnaké tlaky čo spravy Solo Air ?
Pri pružinových vidliciach treba tiež riešiť negatívku ?
Dart-ke by som sa zďaleka vyhol z dvoch dôvodov.
Prvým je už spomenutá pružina, ktorá v tejto vidlici pôsobí skôr ako "kotva", celkovo som mal v rukách 5 Dartiek a ani jedna nechodila tak ako by sa od pružinovej
vidlice očakávalo.
Druhým podstatným dôvodom je že vidlice Dart sa robili len s 30 mm priemerom vnútorných nôh ( alebo len 28mm) a na to ak nahodíš kotúčové
brzdy za rok ju môžeš vyhodiť lebo bude mať vôľu. Celkovo tuhosť týchto vidlíc je mizerná.
No a tretí ... váha tej vidlice je nehorázna !!!!
V každom prípade ti tu dobre radia Suntour Epicon z TuningTestCZ. Mal som možnosť vyskúšať Epicon bez úpravy a po úprave a rozdiel bol markantný, takže si myslím že cenové navýšenie má význam. Ďalšou výhodou je že Milan z TT ti poradí cez mail pokiaľ budeš mať s vidlicou problém a môžeš si ju servisovať doma, kdežto vidlicu kúpenú u bežného predajcu musíš poslať niekam na
servis aby si nestratil záruku.
No a rozdiel vzduch / pružina ... pri zdvihu 100 mmm by som určite išiel do vzduchu, kôly váhe a možnosti nastavenia tvrdosti pruženia.
Význam DualAir je v tom že si môžeš práve tú Negatívnu komoru prispôsobiť podľa svojho štýlu jazdenia, svojej váhy a celkového prejavu vidlice. Výrobca síce odporúča voziť rovnaké tlaky ale mne sa osvedčila kombinácia pozitívna 130PSi negatívna 140PSi. Zdvih mi tým síce klesne asi o 2-3 mm ale
vidlica je perfektne citlivá. Solo Air je síce "automaticky" nastavený na rovnaké tlaky v oboch komorách ale tie platia len pri statickom zaťažení vidlice, za jazdy kedy je piest v pohybe sa tlaky už nevyrovnávajú a tak je citlivosť horšia ako pri DualAir. Nevýhodou DualAir je zas nutnosť fúkať dve komory a často sa vyskytujúci problém s prepúšťaním vzduchu medzi komorami ...
Rozdiel v tlakoch Neg/Poz komory je badateľný aj na vidlici ktorá má max, zdvih 130 mm a kamarát ju vozí na 100 mm zdvihu, pozitívnu fúka na 100 PSi a negatívnu len na 70 PSi, to je zas spôsobené veľkosťou komory. Pri takto upravenom zdvihu je negatívna komora objemovo dosť veľká a tak tam netreba taký veľký tlak .. to sú výhody DualAir.
Pri pružinových vidliciach sa negatívka "nerieši" .. a to je ich nevýhoda. Väčšinou sa u lepších modeloch dá vymeniť "pozitívna" pružina podľa váhy jazdca, no negatívka je tam na pevno a nedá sa zohnať iná ako tam dáva výrobca ... ale šikovný jedinec si môže dať vyrobiť inú ... toto ale rieši práve úprava v TunningTeste, kedy Milan naladí vidlicu podľa váhy ktorú si zadá kupujúci.