[ZV] ALF [SK] napísal:
to čo je tam nieje bicykel, je to kus nejakeho šrotu a dnuka pedála, už to pochop že cyklistika je aj o inom ako byť zavretý v krabici..


WOW, skláňam sa pred tvojím úchvatným pozorovacím talentom... Aj debil vidí, že to nie je BIcykel, keďže to má TRI kolesá. Technicky povedané, je to TRIcykel a takisto ako BIcykle to patrí pod spoločný názov CYKLISTIKA. A ten "šrot" je karbónovo-kevlarový kompozit, čo ja osobne považujem za vynikajúci materiál. Ak vieš o niečom lepšom, daj vedieť. ;-)
20.01.2012 - 12:02:50
00
ale krabica je to tak či tak ;) a nechápem prečo otravuješ ludí niečim čo s cyklistikou má spoločné len pedále...
20.01.2012 - 12:10:02
00
Lebo sú aj ľudia (cyklisti), ktorých zaujíma najnovší technologický vývoj v oblasti cyklistiky. Vieš, niekomu (aj mne) sa páči, keď môže jazdiť na bicykli alebo tricykli rýchlejšie ako najrýchlejší profíci na Zemi. Ja milujem rýchlosť, preto ma zaujímajú tieto netradičné stroje. Ak ty rád jazdíš pomaly, nikto ti to neberie. Ale pochop, že sú ľudia, ktorých nebaví pomalá jazda na klasickom cesťáku... ;-)
20.01.2012 - 12:21:08
00
rad jazdíš rýchlo? tak som zvedavý ako by si ma predbehol v kopci ;) lebo mna nebaví jazdiť po rovine ako taký kkt
20.01.2012 - 12:23:56
00
[ZV] ALF [SK] napísal:
rad jazdíš rýchlo? tak som zvedavý ako by si ma predbehol v kopci ;) lebo mna nebaví jazdiť po rovine ako taký kkt


V 12% stúpaní by si bol o cca 5-7 km/h rýchlejší pri rovnakom výkone. Po rovinke by si bol asi o 30 km/h pomalší pri rovnakom výkone, o zjazde ani nehovorím... A bývam pri KE, nie v Alpách. Tu máme roviniek dosť.
20.01.2012 - 12:43:27
00
Cougar, nič v zlom, ale videl si bicykle zo 60-tych rokov a z dneška? Očividne nie, ale tak trošku ti otvorím oči...v tvojom ponímaní je to doba kamenná, lebo súčiastky na tie recumbenty a podobné výtvory určite nekupuješ od Shimana, Campy, Sramu však?

1953

autobus.cyclingnews.com

2012

www.bianchi.sk
20.01.2012 - 13:03:25
00
Katko, komponenty na bentoch sa používajú rovnaké ako na klasike. Samozrejme, okrem častí, ktoré sú úplne odlišné. A čo sa týka tých 60. rokov a dneška, myslel som to trochu inak. Materiály sú oveľa lepšie, komponenty sú presnejšie a ľahšie, ale priemerná rýchlosť, akú si schopný dosiahnuť na "modernom" cesťáku, je len o malý prd vyššia ako bola pred 50 rokmi. Videl som konkrétny výskum, ktorý ukazoval, že tá priemerná rýchlosť klasiky vzrástla za 50 rokov o 3-5 km/h. Tomu ja hovorím STAGNÁCIA. Rekumbenty už prekonali rýchlosť 133 km/h počas krátkeho šprintu po rovinke. Profíci na velodrómoch na klasike stále dosahujú "len" okolo 70 km/h na pár sekúnd, čo je len o trochu viac, ako je "bežná" cestovná rýchlosť u špičkových velomobilov. Vieš, človek má veľmi obmedzený výkon (amatéri dajú okolo 200 Watt počas hodiny). Na obyčajnom bike sa s tým nedajú robiť zázraky. Na velomobile áno...
20.01.2012 - 14:01:07
00
ale tá bežná cestovná rýchlosť u velomobilov sa tiež nebude zvyšovať, takže o čom ten celý výskum je?...zase to len stagnuje...či plánuješ na tom chodiť 200 kmh? všetky mechanické súčasti v rekumbentoch sú prebraté z cyklistiky a nie naopak, takže ak stagnuje cyklistika stagnujú aj velomobily...
20.01.2012 - 14:46:48
00
Videl som konkrétny výskum, ktorý ukazoval, že tá priemerná rýchlosť klasiky vzrástla za 50 rokov o 3-5 km/h. Tomu ja hovorím STAGNÁCIA.


A myslis ze o 50 rokov bude narast priemernej rychlosti u rekumbentov aky? Samozrejme pri ich rovnakej konstrukcii, ako teraz.
20.01.2012 - 15:03:34
00
a nebude to uz hlavne zavisiet od aerodynamiky?, ludia sa velmi za 50 rokov nezmenili, stale su z hladiska aerodynamiky nanic ;)), dobre som to pocitil tak pred tyzdnom ked som siel v brutalnom protivetre, vystrety som sa plahocil ledva 15kmh, ked som sa prikrcil k riaditkam tak pri tej istej namahe to hned stuplo na 17-18, tak odpor vzduchu asi nebude zanedbatelny :)
20.01.2012 - 15:12:22
00
aka novinka :rofl:
20.01.2012 - 15:15:42
00
ved rozdiel spociva prave v aerodynamike. Ja hovorim o naraste rychlosti prave pouzitim novych materialov, komponentov atd. a nie znizenim aerodynamickeho odporu
20.01.2012 - 15:18:20
00
Capulo, ideš na to správne. :-) Po rovinke je to takmer výlučne o AERODYNAMIKE. Valivý odpor plášťov, hmotnosť atď. sú menej dôležité premenné. Preto velomobily jazdia po rovinke 50+ km/h. Do kopca je to hlavne o hmotnosti a o valivom odpore. Tu majú výhodu ľahšie bicykle. Velomobily sa však na rozdiel od klasických bajkov ešte stále majú kam posunúť vo vývoji. V súčasnosti majú najľahšie velomobily okolo 20 kg. V najbližších rokoch sa predpokladá posun až na hranicu 16 kg. Takisto sa ešte stále pracuje na vývoji nových aerodynamických tvarov. Klasické cestné bicykle sú v podstate na vrchole svojich možností. Ich hmotnosť sa ešte môže znížiť o 1 kg, ale to vám je na ceste aj tak prd platné.
20.01.2012 - 15:27:36
00
http://www.adventuresofgreg.com/HPVlog/01-09-05.html

Síce už nie úplne aktuálne, ale aj tak pekné porovnanie efektivity jednotlivých typov bicyklov a velomobilov. Pre porovnanie je tam aj klasický cesťák.
20.01.2012 - 15:39:34
00
no chcel by som vidieť ako to ovládaš, keď v takej 60-tke zafúka bočný vietor... :D
20.01.2012 - 15:43:54
00
keyboard_arrow_up