A aky je vzduch v tej "krabici"?
20.01.2012 - 18:08:44
00
ved hej, ale porovnaj odpor trubky vytvarovanej/nevytvarovanej s odrporom tela cyklistu :) asi to bude dost velky rozdiel, a tu sa hovorilo len o bajkoch, takze kym tam bude na nich sediet clovek tak nejake tip top materialy to uz nemaju velmi kam posunut dopredu
20.01.2012 - 18:20:56
00
Cougar, velomobil ani rekumbent sotva niekedy prekoná bicykel, pretože v akomkoľvek stupni vývoja nedokáže nahradiť výhody, ktoré má v svojej jednoduchosti bicykel...rýchlosť presunu nie je jediné kritérium, čo máš z toho, že ideš raz tak rýchlo po peknej asfaltke, keď ani do mesta sa na tom nedá ísť, ani na obrubník pomaly nevyjdeš, babu na rúre neodvezieš a kopec iných vecí, ktoré ti umožní aj obyčajná ukrajina... :-)



tak, len mu dajte
uz tu vypisuje moc blbosti

pre inspiraciu by si mal kolega Cougar pozret toto http://dopice.sk/1JW
ani na jednom obrazku rekumbent nevidim, to je zaujimave :lol:
dokonca ani tu http://dopice.sk/1JX neni zmienka

alebo ak nepomohlo treba checknut giro,tdf co znamena vyraz cyklistika
20.01.2012 - 18:38:09
00
Cougar, velomobil ani rekumbent sotva niekedy prekoná bicykel, pretože v akomkoľvek stupni vývoja nedokáže nahradiť výhody, ktoré má v svojej jednoduchosti bicykel...rýchlosť presunu nie je jediné kritérium, čo máš z toho, že ideš raz tak rýchlo po peknej asfaltke, keď ani do mesta sa na tom nedá ísť, ani na obrubník pomaly nevyjdeš, babu na rúre neodvezieš a kopec iných vecí, ktoré ti umožní aj obyčajná ukrajina... :-)


No fakt, nejako som zabudol na to, že nebudem môcť voziť čaje na hornej rúrke... :D A že sa na ňom nedá ísť do mesta? :D Desiatky videí na youtube svedčia o opaku. Tu sú plusy, ktoré vidím u velomobilov ja:

- super efektivita
- rýchlosť
- oveľa vyššia bezpečnosť
- dokonalá ochrana pred počasím
- veľmi dlhá životnosť komponentov
- neporovnateľne vyššie pohodlie (napr. Quest je celoodpružený)
- možnosť prenajať plochu velomobilu na reklamu (v zahraničí bežné)
- nenáročná údržba
- fantastický zážitok z jazdy

nevýhody:

- cena
- cena
- cena
...

Velomobil prekonal klasický cesťák už pred mnohými rokmi v podstate takmer vo všetkom okrem hmotnosti. Horský, enduro, zjazdový, street a podobné bajky nikdy nenahradí. To je však úplne iná kategória, to hádam chápeš.
20.01.2012 - 19:46:24
00
A aky je vzduch v tej "krabici"?


Asi karbónový. Neviem, zatiaľ nemám. Tento rok si chcem objednať novinku - Quest carbon XS od Velomobiel.nl. Keď budem mať, dám vedieť. Každý velomobil má však nasávanie vzduchu. A myslím si, že pri rýchlosti nad 50 km/h sa nejaký vzduch dostane dovnútra...
20.01.2012 - 19:50:08
00
Geriii, neviem, kam pôjde vývoj ďalej. Velomobily existujú len čosi vyše 20 rokov. klasický bicykel vyše 100 rokov.
Aspoň by si mohol trochu poznať históriu trojkoliek. Už v časoch, keď sa jazdilo na bicykloch s vysokým predným kolesom, tak tie slabšie nátury vymýšľali, ako si zľahčiť život a vymysleli trojkolky. Ak neveríš, bež sa pozrieť do technického múzea v Edinburgu...

Prílohy:

P1010078.JPG
P1010078.JPG 276.27 KiB thumb_up0thumb_down

P1010077.JPG
P1010077.JPG 293.72 KiB thumb_up0thumb_down

P1010076.JPG
P1010076.JPG 341.16 KiB thumb_up0thumb_down

20.01.2012 - 20:03:34
00
Zaujímavé by bolo vidieť, ako to činžiakový chalan trepe do pivnice, alebo na 8 poschodie a vešia si to nad postel v detskej izbe ako bike.
Cougar fandím ti a páči sa mi tvoje oduševnenie pre propagáciu, ale asi to trochu preháňaš ;)
20.01.2012 - 20:04:36
00
Bicykel sa nepoužíva len na rýchle presúvanie a machrovanie s rýchlosťou, ale množstvo ľudí jazdí na bicykli sa svojimi potrebami, prípadne povinnosťami - napríklad do práce. Je všeobecne známe, že jedno auto zaberie toľko parkovacieho miesta ako 10 bicyklov. Takže matematika je jednoduchá 1 parkovacie miesto v meste = 1 zaparkovaný zmrd (možno dva?) alebo 1 auto (ktoré však môže doviezť-odviezť troch-štyroch ľudí, nielen šoféra) alebo 10 bicyklov. Takže zmrdy nemajú pri riešení nedostatku miesta pre statickú dopravu šancu uspieť...

Cesta do roboty autom (cca 10 km) mi pred siedmou ráno trvá cca 10-15 minút, avšak po pol ôsmej už viac ako pol hodiny. Mestskou dopravou 45-50 minút. Na bicykli 25-30 minút a je úplne jedno, kedy idem, pretože zapchaté cesty a križovatky sa ma netýkajú. A ani sa pri tom nespotím. Na zmrde by si rýchlejší nebol, lebo mám po ceste stúpanie a na križovatkách by si postával s autami.
20.01.2012 - 20:18:13
00
Jedine s čím sa dá súhlasiť, je tvrdenie, že rast počtu tých zmrdov je rýchlejší ako bicyklov (bicyklistov)...
Ak zmrdov bolo minulý rok na celom svete tak 5 tisíc, tak tento rok ich počet narastie o 50% - na 7500. Počty bicyklov (bicyklistov) tak rýchlo nerastú. Z minuloročného počtu 1 miliarda tento rok stúpne ich počet na 1,1 miliardu, čo je biednych 10 percent...
20.01.2012 - 20:23:20
00
Cougar, tie baby som dal schválne, vedel som,že sa toho chytíš :) Tých argumentov proti by sme ti vedeli napísať toľko, že by to vyšlo na celú stranu, ale ako píše vikino, fandíme ti, takže by to nemalo zmysel...ešte mi však napadla je vec, kam to dáš keď budeš chcieť ísť na cyklo dovolenku? kúpiš si dodávku?
20.01.2012 - 20:44:06
00
Velomobil prekonal klasický cesťák už pred mnohými rokmi v podstate takmer vo všetkom okrem hmotnosti.

To je tvoje tvrdenie a mám dojem, že ho nikto z ostatných diskutujúcich nezdieľa. :-) Každopádne som sa vďaka tebe dozvedel o ďalšom type "cykla". Nikdy však neposkytne to, čo dokáže klasický bicykel - bezprostrednú interakciu s okolím a voľnosť pohybu (na cestnom terén nie je problém).
20.01.2012 - 21:11:16
00
joko, katko, tmax :y:

viac netreba nič dodať 8)
20.01.2012 - 21:52:16
00
To je tvoje tvrdenie a mám dojem, že ho nikto z ostatných diskutujúcich nezdieľa. :-) Každopádne som sa vďaka tebe dozvedel o ďalšom type "cykla". Nikdy však neposkytne to, čo dokáže klasický bicykel - bezprostrednú interakciu s okolím a voľnosť pohybu (na cestnom terén nie je problém).


Tou interakciou myslíš napr. pád na mokrú vozovku, keď v zákrute dostaneš šmyk? V tomto si teda fakt úplne mimo, lebo každý ti povie, že z rekumbentu je oveľa krajší pohľad na krajinku ako z klasiky. Doteraz NIKTO, kto prešiel na benty a velomobily, sa NEVRÁTIL ku klasickému cesťáku. Niečo na tom asi bude... ;-) Ja mám takisto vyskúšané obe strany, takže môžem porovnávať. Ty nemôžeš, ak si neskúšal bent. Vyskúšaj raz poriadny highracer a zmeníš názor. ;-)
20.01.2012 - 21:55:44
00
Cougar respekt.Zasnem nad prispevkami niektorych fo(b)istov... "stredovek neskoncil, stredovek trva.." Nezalezi predsa na tom, ci je to bi- alebo tri-cykel, kazdopadne je to prostriedok pohanany ludskou silou a perspektiva jeho vyvoja v urcitom smere atakuje hranice moznosti takychto dopravnych prostriedkov.Sikovne ruky a mozgy co to vyrabaju a vylepsuju si zasluzia obdiv.Rovnako ako klasika, prospieva zdraviu a ekologii.Je to len ina vetva cyklistiky(podobne ako napr.DH bicykle)s odlisnym pristupom k "hardwaru" a samozrejme s trochu odlisnou filozofiou.Zasiahne a nadchne iny okruh ludi pravdepodobne v inom prostredi.V priame porovnanie s klasikou sa mi zda trochu pritiahnute za vlasy (ako porovnanie cestneho a DH biku)- lebo kazda strana ma a musi mat vyhody a nevyhody.Napr.pohyb v kopcoch - pre mna podstatny faktor - je nevyhodou,ale to neznamena, ze by som si jazdu na tychto strojoch rad nevyskusal a niektory z nich nechcel vlastnit.Jedno z druhym sa predsa nevylucuje.Inakost nas obohacuje,ci? :)
20.01.2012 - 22:47:52
00
Cougar, si beznádejný prípad. Ako my ostatní, ktorí sme proti tebe. Interakciou som myslel nebyť zatvorený v nejakej škatuli, z ktorej vidím von cez malý priezor. Vieš, niektorí chodíme von preto, aby sme boli vonku, na vzduchu. Nepriazeň počasia ku tomu patrí tiež. A argument s pádom? :lol:
21.01.2012 - 09:38:39
00
keyboard_arrow_up