Pokial vidim, tak je to z nejakej kategorie cyklistiky, ci zasa sa Ti nepaci, ze DH bike je ryclejsi ako skatula :) ale Tebe vazne nie je pomoci, vecne nejaky problem :) Radsej sa vrat do dielne a skladaj skatulu dalej.


Sklon svahu, z ktorého išiel na tom zjaďáku, bol asi trochu iný, ako je bežné na cestách. Postav však vedľa seba velomobil a akýkoľvek bicykel na tú istú cestu, ten istý zjazd a potom môžeš porovnávať. Nezáleží na tom, ako sa jazdec na klasike prikrčí, vždy bude mať oveľa väčší odpor vzduchu ako velomobil. Preto pri zjazde z toho istého kopca cestný bicykel VŽDY prehrá, ako to môžeš vidieť na mnohých videách na youtube. Fyzika proste nepustí... Na cesťáku proste prírodné zákony neoklameš. ;-)
21.01.2012 - 12:49:41
00
[ZV] ALF [SK] napísal:
obávam sa že by asi skončil v priekope ;)


Ak by jazdec z tej rýchlosti omdlel, tak to je možné.
21.01.2012 - 12:52:50
00
Patooo, tu máš FÉROVÉ porovnanie:

http://www.youtube.com/watch?v=BXCh4WQjmm8&feature=related

Tá istá cesta, tie isté podmienky. Cyklistu míňa v čase 3:57. Môžeš vidieť, že cyklista pedáluje, zatiaľčo velomobilista na Queste sa len spúšťa.
21.01.2012 - 13:08:11
00
Tu je mladý austrálčan na amatérskych pretekoch. Jeho videá mám celkom rád:

http://www.youtube.com/watch?v=-VL4NqGrxU0&feature=related
21.01.2012 - 13:12:50
00
Pobavil som sa. :-D A zároveň si uvedomil, akou úžasnou vecou je taký velomobil... Záver polemiky je jasný - velomobil je dolu kopcom po kvalitnom asfaltovom povrchu a relatívne v priamke samozrejme rýchlejší než bicykel. Takže to vidím takto - pre onanistov nad vysokými rýchlostnými priemermi na kvalitnom asfaltovom povrchu je ideálny. Inak sa mi vidí nudný. Už len také poskočenie je nemožné, nehovoriac o zmene posedu (či?...). My ostatní sa budeme naďalej spokojne voziť na dvojkolesových tátošoch a pripravovať sa o skvelé zážitky na velomobiloch. :rock:
21.01.2012 - 14:19:14
00
Pobavil som sa. :-D A zároveň si uvedomil, akou úžasnou vecou je taký velomobil... Záver polemiky je jasný - velomobil je dolu kopcom po kvalitnom asfaltovom povrchu a relatívne v priamke samozrejme rýchlejší než bicykel. Takže to vidím takto - pre onanistov nad vysokými rýchlostnými priemermi na kvalitnom asfaltovom povrchu je ideálny. Inak sa mi vidí nudný. Už len také poskočenie je nemožné, nehovoriac o zmene posedu (či?...). My ostatní sa budeme naďalej spokojne voziť na dvojkolesových tátošoch a pripravovať sa o skvelé zážitky na velomobiloch. :rock:


Na jar kupujeme spolu s bratom 2x Cube Fritzz. To len tak na okraj, aby nevznikol dojem, že som zaujatý voči klasickému typu bicykla. Napr. taký Fritzz sa mi celkom páči.
21.01.2012 - 14:42:09
00
mne napríklad nie...ani krabice sa mi nepáčia a nepáči sa mi ani to že ma presviedčaš o tom že v krabici si lepšie zajazdím ako na normálnom cesťáku...
21.01.2012 - 14:44:04
00
Tak ale my robíme to isté. Tiež presviedčame Cougara, že "je mimo". :-)

PS: Fritzz sa mi tiež nepáči, hojdačka jedna! A ešte od výrobcu kolotočov. :lol:
21.01.2012 - 14:50:42
00
Vidim, ze s Tebou to nema vyznam, takze toto bude moj posledny prispevok v tomto threade ..

- nepopieram aerodynamicku vyhodu skatule - to som ani nikde netvrdil
- odmietam to, co sa snazis nanutit, ze kto si raz do toho sadne, tak na normalny bike zabudne
- normalny bike - ma tu vyhodu, ze nie si na tom stiesneny
- na dlhych rovnych usekoch je pochopitelne, ze bude rychlejsia skatula, ale kde take useky su, resp. kolko ich je, ked ides na nejaky vyjazd ?
- v zjazde, ktory ma par zakrut uz to netvrdim a stojim si za tym, ze normalny cestak prejde zakrutu rychlejsie
- to, ze je takmer nemozne prevratit skatulu, s tym taktiez nesuhlasim, vid to video
- ked tolko preferujes skatulu, preco tie peniaze, ktore ides vrazit do biku neinvestujes radsej do skatule ?
- nemyslim si, ze na SK ma nieco take buducnost uz len z toho dovodu, ze na taku srandu je potrebna rovna cesta
- vobec Ti neberiem Tvoje presvedcenie, ze to ma tolko vyhod a paci sa Ti to, budis, ale nesnaz sa tu nikomu nutit Tvoj nazor silou mocou, ze je to to najlepsie z oblasti cyklistiky
- pisal si nieco o rychlosti 150 km/h a omdleni, videl si, ze by niekto omdlel pri takej rychlosti ( napr. Moto GP ? )


- ked uz budes kupovat toho Cube-a , tak si k tomu dokup aj nieco na tento sposob. aby si mal aspon ako tak pocit, ze si spojeny so skatulou a ides rychlo :)

www.allterraincycles.co.uk
21.01.2012 - 15:42:51
00
Cougar.Som rad, ze si spomenul toho Fritzz-a a v sebaobrane nesklzol k jednostrannej zaujatosti resp.totalnej averzii voci klasike, ktora ma tiez svoje kuzlo a len ta
k ho nestrati.No uvidime kam sa posunie dalsi vyvoj v horizonte cca 20 rokov,ked dufam vsetci este ako aktivni velo-pedisti budeme mat sancu tie zmeny posudit.
Bola tu spominana ta "interakcia" s okolim a toto moze byt najme na recumbente nevsedny zazitok, ked mas bez namahy panoramaticky vyhlad na okolitu krajinu.Na klasike(hlavne cestaku so sportovym posedom) sa casto pristihnem,ze na dlhsom vyjazde po x-tom kilometri rezignovane cumim na asfalt pod seba lebo hlavu uz nedokazem udrzat v neprirodzenom zaklone(zavadzat a zhorsovat to moze este horny ramik okuliarov a prilba narazena hezky do cela),a tak urcita cast trasy sa odjazdi ako prihluple busenie do pedalov na trenazeri.
21.01.2012 - 16:52:32
00
120? Na youtube som našiel jedno jediné video, kde išiel profík na TdF necelých 100 km/h. 120 je proste blud. Pošli mi to video z pretekov, kde sa išlo 120. Rád si ho pozriem.


len tak aby reč nestála :-) je to síce za autom, ale aj tak...

http://www.velonation.com/News/ID/7110/Philippe-Gilbert-has-a-little-fun-at-training-camp-hits-119-kmh-on-his-bike.aspx

ja som šiel na klasickom horáku v Dolomitoch z Fedaie cez 90, na cestnom tam hravo dáš aj 110....
21.01.2012 - 17:14:35
00
noo mna by zaujimalo ake su prevody v tom velomobile australcana ...
21.01.2012 - 17:28:08
00
noo mna by zaujimalo ake su prevody v tom velomobile australcana ...


Existujú rôzne možnosti, ako sprevodovať veľmi rýchly bike/velomobil. Úplne najväčší rozsah prevodov je možné dosiahnuť pomocou kombinácie: 14-rýchlostný náboj Rohloff + Schlumpf high speed drive. Rozsah je vtedy vyše 1000%. To ti stačí na to, aby si mohol pedálovať ešte aj pri rýchlosti 100km/h... On má však pravdepodobne klasický prehadzovačkový systém.
21.01.2012 - 18:29:00
00
len tak aby reč nestála :-) je to síce za autom, ale aj tak...

http://www.velonation.com/News/ID/7110/Philippe-Gilbert-has-a-little-fun-at-training-camp-hits-119-kmh-on-his-bike.aspx

ja som šiel na klasickom horáku v Dolomitoch z Fedaie cez 90, na cestnom tam hravo dáš aj 110....


90 na horskom som zatiaľ nešiel. Klobúk dole. A čo sa týka toho zjazdu za autom, na youtube je Theo Boss, ktorý ide 140. Akurát, že na našich cestách by som takto za autom nešiel. Náhodou by sa na ceste mohlo objaviť prekvapenie zvané diera...
21.01.2012 - 18:34:21
00
Cougar.Som rad, ze si spomenul toho Fritzz-a a v sebaobrane nesklzol k jednostrannej zaujatosti resp.totalnej averzii voci klasike, ktora ma tiez svoje kuzlo a len ta
k ho nestrati.No uvidime kam sa posunie dalsi vyvoj v horizonte cca 20 rokov,ked dufam vsetci este ako aktivni velo-pedisti budeme mat sancu tie zmeny posudit.
Bola tu spominana ta "interakcia" s okolim a toto moze byt najme na recumbente nevsedny zazitok, ked mas bez namahy panoramaticky vyhlad na okolitu krajinu.Na klasike(hlavne cestaku so sportovym posedom) sa casto pristihnem,ze na dlhsom vyjazde po x-tom kilometri rezignovane cumim na asfalt pod seba lebo hlavu uz nedokazem udrzat v neprirodzenom zaklone(zavadzat a zhorsovat to moze este horny ramik okuliarov a prilba narazena hezky do cela),a tak urcita cast trasy sa odjazdi ako prihluple busenie do pedalov na trenazeri.


WOW, konečne inteligentný a veľmi úprimný komentár. Sám by som to lepšie nenazval. PANORAMATICKÝ VÝHĽAD na krajinku + fantastické pohodlie = dva hlavné dôvody, prečo sa ešte žiadny rekumbentista nevrátil naspäť ku klasickému cesťáku. To proste treba zažiť. Až vtedy človek pochopí.
21.01.2012 - 18:43:15
00
keyboard_arrow_up