Tak ma pouč o tom, ako môže byť asfalt rýchlejší než drevo na velodróme. Všade nachádzam len informácie, že velodrómový povrch je rýchlejší ako asfalt. Dokonca aj betónový povrch je rýchlejší ako asfalt.
24.01.2012 - 15:49:05
00
Katko, rovina to nieje. Ak ideš od Étoile‎(oblúk) smerom k Place de la Concorde, tak mierne klesá a naopak ;)
24.01.2012 - 16:00:06
00
Navyše si tam písal čosi o prevodoch. Každý cyklista vie, že "single speed fixed gear" je rýchlejší ako sprevodované bicykle. Je tam lepší prenos sily a nižšia hmotnosť. Keby to nebolo rýchlejšie, na ováloch by sa to nepoužívalo. Veď napokon, tieto informácie si môže overiť každý sám. A takisto aj hodnotu momentálneho svetového rekordu, ktorý je tesne nad 75 km/h. Samozrejme, pred týmto neskutočným výkonom sa hlboko skláňam, lebo sám by som asi výrazne nad 50 km/h nezašiel. :D
24.01.2012 - 16:01:04
00
Katko, rovina to nieje. Ak ideš od Étoile‎(oblúk) smerom k Place de la Concorde, tak mierne klesá a naopak ;)


Vďaka za informáciu. Napriek tomu sa hlboko skláňam pred Cavendishom, lebo aj na špičkovom bente by som bol o pár km/h pomalší ako on. Klobúk dole.
24.01.2012 - 16:03:16
00
Převod 88, 90 nebo 92? Samostatnou kapitolou jsou ale na dráze převody. Vzhledem k tomu, jak jsem už napsal v úvodu článku, že se na dráze používá festka, tedy převod, který se musí určit už před startem a během závodu se už nemůže změnit !!!, hraje tak namontovaný převod obrovskou roli v taktice a dále v průběhu závodu. Takže správný dráhař řekne, že pojede buď „devadesát“, nebo „osumaosumdesát“ či „dvaadevadesát“. O čem že je vlastně řeč? Na dráze se totiž udávají převody v coulech, takže převod 50x15 je devadesát, 49x15 = 88 a 48x14 se rovná 92. To jen na vysvětlenou. Určitou zajímavostí je, že zatímco sprintéři preferují nízkou řadu, tedy např. 50,49,48 x 14, tak ve stíhačských disciplínách se jezdí řada horní 51, 52, 53 x 15 nebo dokonce i 55, 56 x 16.

no a teraz malá úloha z tvojej obľúbenej matematiky...Cav má prevod 55 x 11...môže ísť rýchlejšie?
24.01.2012 - 16:30:06
00
@Cougar

Ja vazne nechapem co tu 29 stran riesis :tmi: .
Rekumbenty a velomobily su urcite zaujimave stroje (a imho maju na tomto fore miesto)
ale trosku neviem pobrat tvoju snahu o zaclenenie tychto do pretekov klasickych cestnych bicyklov (ak som teda spravne pochopil tvoje prispevky). Mas pocit, ze by sa skaleton a boby (alebo cestne automobily a F1) jazdili tie iste kategorie? ;)
24.01.2012 - 16:31:31
00
Kua chlapi čo stále riešite, všetkým je snáď jasné že tieto lehobiky budú v porovnaní s klasikou vždy rýchlejšie.
Mám pocit že kopa z Vás je vytočená len kôli tomu že ich neaký típek jazdiaci pol roka hockedy na ceste trhne.
24.01.2012 - 16:37:41
00
Převod 88, 90 nebo 92? Samostatnou kapitolou jsou ale na dráze převody. Vzhledem k tomu, jak jsem už napsal v úvodu článku, že se na dráze používá festka, tedy převod, který se musí určit už před startem a během závodu se už nemůže změnit !!!, hraje tak namontovaný převod obrovskou roli v taktice a dále v průběhu závodu. Takže správný dráhař řekne, že pojede buď „devadesát“, nebo „osumaosumdesát“ či „dvaadevadesát“. O čem že je vlastně řeč? Na dráze se totiž udávají převody v coulech, takže převod 50x15 je devadesát, 49x15 = 88 a 48x14 se rovná 92. To jen na vysvětlenou. Určitou zajímavostí je, že zatímco sprintéři preferují nízkou řadu, tedy např. 50,49,48 x 14, tak ve stíhačských disciplínách se jezdí řada horní 51, 52, 53 x 15 nebo dokonce i 55, 56 x 16.

no a teraz malá úloha z tvojej obľúbenej matematiky...Cav má prevod 55 x 11...môže ísť rýchlejšie?


Z kopca očividne áno, ako sme to mohli vidieť na videu. Po rovinke nie. Nedovolí mu to odpor vzduchu a väčší valivý odpor pneumatík/kolies. Väčší prevod mu nepomôže oklamať fyzikálne zákony. Opýtaj sa profíkov, ak neveríš. Povedia ti, že drevený povrch je rýchlejší a že "fixed gear" biky určené na velodrómy sú tiež rýchlejšie.
24.01.2012 - 16:43:59
00
Kua chlapi čo stále riešite, všetkým je snáď jasné že tieto lehobiky budú v porovnaní s klasikou vždy rýchlejšie.
Mám pocit že kopa z Vás je vytočená len kôli tomu že ich neaký típek jazdiaci pol roka hockedy na ceste trhne.

do kopca asi nie... a po rovine na tom lehobiku či čo to je možno ale aj to nie o moc...
24.01.2012 - 16:54:25
00
Z kopca očividne áno, ako sme to mohli vidieť na videu. Po rovinke nie. Nedovolí mu to odpor vzduchu a väčší valivý odpor pneumatík/kolies. Väčší prevod mu nepomôže oklamať fyzikálne zákony. Opýtaj sa profíkov, ak neveríš. Povedia ti, že drevený povrch je rýchlejší a že "fixed gear" biky určené na velodrómy sú tiež rýchlejšie.

A co myslis ze je na drahe limitujuce na dosiahnutie vyssej rychlosti? odpor vzduchu?
24.01.2012 - 17:01:17
00
hugo, my sa skor smejeme, lebo chalanko tu hravo dava 80 kmh bez namahy :) a pritom nikdy tolko nesiel :D ved na videu take videl nie?
24.01.2012 - 17:55:22
00
Cougar Koľko kilometrov bežne spravíš na lehobiku? A koľko si dal zatiaľ maximum? Ako sa cítiš na tom v premávke na našich cestách keďže sa to horšie riadi a udržuje rovnováha? Keď okolo teba prechádza auto nemáva to s tebou?
24.01.2012 - 18:13:47
00
Cougar Koľko kilometrov bežne spravíš na lehobiku? A koľko si dal zatiaľ maximum? Ako sa cítiš na tom v premávke na našich cestách keďže sa to horšie riadi a udržuje rovnováha? Keď okolo teba prechádza auto nemáva to s tebou?


- Keďže som na jeseň iba začínal s cyklistikou, robil som krátke výjazdy (zatiaľ do 85 km).
- Za tie dva mesiace mám len čosi cez 2000 km.
- Na cestách super, mám takmer 360° prehľad o premávke.
- Ako si prišiel na to, že sa to horšie riadi? :D :D :D Riadenie je jednoduché a veľmi presné, rovnováha sa udržiava ľahko.
- Prešlo okolo mňa už množstvo kamiónov, ale nemal som problém so stabilitou.
24.01.2012 - 18:57:20
00
A co myslis ze je na drahe limitujuce na dosiahnutie vyssej rychlosti? odpor vzduchu?


Hlavne odpor vzduchu. Ostatné faktory sú oveľa menej dôležité.
24.01.2012 - 18:59:17
00
hugo, my sa skor smejeme, lebo chalanko tu hravo dava 80 kmh bez namahy :) a pritom nikdy tolko nesiel :D ved na videu take videl nie?


To sú tvoje slová, nie moje, Kotko. ;)
24.01.2012 - 19:00:44
00
keyboard_arrow_up