Ak Cavendish išiel rýchlejšie, tak to muselo byť buď s veľmi miernym klesaním alebo s podporou vetra.



od obelisku po finish je uplna rovina, kopec zacina prvym kruhacom a konci na vitaznom obluku
24.01.2012 - 19:36:57
00
Hlavne odpor vzduchu. Ostatné faktory sú oveľa menej dôležité.

Tym chces povedat, ze pri prevode 50x15 ten isty cyklista dosiahne maximalnu rychlost rovnaku ako pri prevode 55x11?
24.01.2012 - 19:38:06
00
To sú tvoje slová, nie moje, Kotko. ;)


no mne pride, ze jediny kotko si tu ty, to co tu riesis uz treti den, nechapem k comu to vedie, co sa snazis dosiahnut.

Za dva mesiace mas 2000 km ? Za ktore ? december, januar, to v lete budes davat aj 1500 - 2000 mesacne, nie ? :)

Zacalo to pri tych skatulach, teraz uz sme zrazu pri drahe, kam to bude teraz pokracovat ?

Nahodou nejake video z youtube nemozes hodit z tych tvojich 2000km ?
24.01.2012 - 20:08:55
00
Toto je profil posledneho kilometre etapy na Champs-Elysee

www.letour.fr
24.01.2012 - 20:11:42
00
Tym chces povedat, ze pri prevode 50x15 ten isty cyklista dosiahne maximalnu rychlost rovnaku ako pri prevode 55x11?


Tým chcem povedať, že asfalt je pomalší povrch ako drevo, ktoré sa používa na ováloch. Preto na asfalte pôjdeš za rovnakých podmienok VŽDY o čosi pomalšie. Okrem toho, na niektorých ováloch tuším vyhrievajú vzduch v tých miestach, kde jazdia pretekári. Vyššia teplota vzduchu = menší aerodynamický odpor. Vyššia nadmorská výška = nižšia hustota vzduchu. Preto sa o rýchlostné rekordy pokúšajú často vo veľkých nadmorských výškach. Nie som síce fyzik, ale to zase nie je až také ťažké pochopiť, ako sa správa bicykel na ceste, čo mu v rýchlosti pomáha a čo naopak nie. Ak Cavendish na tom videu išiel naozaj po dokonalej rovinke bez pomoci vetra a išiel 80 km/h, na ovále by mal potom vďaka ideálnym podmienkam zajazdiť asi o 5 km/h rýchlejšie. To by už ale bolo 85 km/h. Prečo je teda svetový rekord iba 75 km/h ??????
24.01.2012 - 20:13:13
00
no mne pride, ze jediny kotko si tu ty, to co tu riesis uz treti den, nechapem k comu to vedie, co sa snazis dosiahnut.

Za dva mesiace mas 2000 km ? Za ktore ? december, januar, to v lete budes davat aj 1500 - 2000 mesacne, nie ? :)

Zacalo to pri tych skatulach, teraz uz sme zrazu pri drahe, kam to bude teraz pokracovat ?

Nahodou nejake video z youtube nemozes hodit z tych tvojich 2000km ?


Vieš, na bente kilometre ubiehajú rýchlejšie ako na klasike. V lete je menší odpor vzduchu, jazdí sa ešte rýchlejšie, preto nevidím problém dať za jeden letný mesiac možno aj 2000km. Actionkameru som zatiaľ nekupoval, nebolo čo natáčať. Možno na jar.
24.01.2012 - 20:19:25
00
Toto je profil posledneho kilometre etapy na Champs-Elysee


Takže na konci má mierne stúpanie? Alebo zle vidím?
24.01.2012 - 20:21:28
00
Ano, viem, uz sme to tu citali z tych 30 stran minimalne na 26 ...

Otazne je, aky je to trening tych 2000 km na skatuli vs. 1000 na klasike
24.01.2012 - 20:24:19
00
tak ked človek nemá čo robiť a škrabe si vajcia celé dni tak není problém ani uplnemu amaterovi turistovi spraviť hoc ajza mesiac 2000km :D

Prílohy:

recu.jpg
recu.jpg 269.28 KiB thumb_up0thumb_down

24.01.2012 - 20:26:14
00
Ano, viem, uz sme to tu citali z tych 30 stran minimalne na 26 ...

Otazne je, aky je to trening tych 2000 km na skatuli vs. 1000 na klasike

ale on nemá škatulu :lol:
24.01.2012 - 20:32:56
00
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hjshQWtILzQ#t=189s
24.01.2012 - 20:35:43
00
Tým chcem povedať, že asfalt je pomalší povrch ako drevo, ktoré sa používa na ováloch. Preto na asfalte pôjdeš za rovnakých podmienok VŽDY o čosi pomalšie. Okrem toho, na niektorých ováloch tuším vyhrievajú vzduch v tých miestach, kde jazdia pretekári. Vyššia teplota vzduchu = menší aerodynamický odpor. Vyššia nadmorská výška = nižšia hustota vzduchu. Preto sa o rýchlostné rekordy pokúšajú často vo veľkých nadmorských výškach. Nie som síce fyzik, ale to zase nie je až také ťažké pochopiť, ako sa správa bicykel na ceste, čo mu v rýchlosti pomáha a čo naopak nie. Ak Cavendish na tom videu išiel naozaj po dokonalej rovinke bez pomoci vetra a išiel 80 km/h, na ovále by mal potom vďaka ideálnym podmienkam zajazdiť asi o 5 km/h rýchlejšie. To by už ale bolo 85 km/h. Prečo je teda svetový rekord iba 75 km/h ??????

napisal si takmer 8 riadkov, ale na moju otazku som sa ajtak odpoved nedozvedel. Ja som nic nevravel o typoch povrchov, resp. neporovnaval som cestu a drahu..ale vidim, ze v tom mas tak jasno, ako vo vsetkom inom, co sa tyka cyklistiky.
24.01.2012 - 20:37:40
00
napisal si takmer 8 riadkov, ale na moju otazku som sa ajtak odpoved nedozvedel. Ja som nic nevravel o typoch povrchov, resp. neporovnaval som cestu a drahu..ale vidim, ze v tom mas tak jasno, ako vo vsetkom inom, co sa tyka cyklistiky.


Na prevodoch až tak nezáleží. Aj keby si mal 70x14, odpor vzduchu ťa proste nepustí za určitú hranicu. Vyšší prevod neznamená automaticky vyššiu rýchlosť. Na ľahšom prevode môžeš mať vyššiu kadenciu a ísť rýchlejšie ako na ťažšom prevode. Stačí takto?
24.01.2012 - 21:34:28
00
na vyšší kvalt musíš mať aj watty v stehnách
24.01.2012 - 21:37:49
00
To sú tvoje slová, nie moje, Kotko. ;)


nie? a toto som písal ja?

Vďaka za informáciu. Napriek tomu sa hlboko skláňam pred Cavendishom, lebo aj na špičkovom bente by som bol o pár km/h pomalší ako on. Klobúk dole.


aj keby si nešiel 80, šiel by si 75...ale to si ty v živote nešiel :D za PC sa ľahko vystatuje...
ešte k tým tvojim svetovým rekordom...v cestnej cyklistike sú maximálne tak rebríčky pri jazde do kopca, resp. najvyššie priemerky, ale žiadne sv. rekordy, šprintuje o víťazstvo, nie o to kto prejde 200 m v najrýchlejšom čase (btw. ten dojazd na Champs Elyseés nie je jediný, kde sa finišovalo 80-tkou...)...už som to tu raz písal, vieš len to čo si vygoogliš, ale to tu často nestačí ;)
25.01.2012 - 07:22:36
00
keyboard_arrow_up