Pre porovnanie tu sú mechanické: http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-avid-bb7/643 cena je "priaznivá" :shake:
No a tu máme nejaké hydrauliky(len pre porovnanie ceny):
http://www.cykloobchod.sk/product_info.php?cPath=22_35&products_id=104008 -sú v akcii :!:
04.02.2012 - 10:01:43
00
Ja som len toho názoru že hydraulické sú náročné na údržbu a je to aj drahé ale mechanické tam jedine lanko sa môže roztrhnúť a tieto hydraulické čo má teraz to sú tectro draco a zase mi bohvieako nebrzdia
04.02.2012 - 11:34:48
00
Ale ešte k nim potrebuješ poriadnu páčku,poriadne bowdeny.Hydrauliky netreba nejak zvlášť servisovať,vlastne o nič viac ako mechaniku.

ERROR:No bike detected...
/2010/ 2530km
/2011/ 1980km
/2012/ 3100km
/2013/ 0km

04.02.2012 - 11:49:50
00
Narocne na udrzbu? Co chcete furt vsetci udrziavat?
U mna je jedina udrzba hydraulickych kotucoviek vymena dosticiek...

The Revolution has begun...

04.02.2012 - 11:57:00
00
ale teraz mi zmekli obe páčky inokedy ked som zabrzdil prednou tak som "letel" ale teraz nie
04.02.2012 - 11:58:32
00
Ja mám na pevňáku uplne obyč.hydrauliky od SH. a fungujú štvrtým rokom bezchybne.Žiadna údržba!! Len výmena platničiek.Treba si uvedomiť že hydraulika je uzavretý systém.Ale samozrejme skoro každá súčiastka na biku potrebuje v nejakom intervale servis,takže aj hydraulika.
04.02.2012 - 12:17:17
00
Tak to som veru nevedel ze džusy sa daju kupit za taku cenu, to uz meni situaciu. Skor ide o to, ze s hydraulikov treba ist zvacsa do servisu ked sa zavzdusni, alebo zmakne. Mechanika je lahka na opravu doma na kolene pre kazdeho. Ked sme pri tych packach uz, neviete mi poradit nejky obchod s dostatocnym vyberom pacok pre mechaniku? :beer:
04.02.2012 - 12:19:59
00
.Andrej. napísal:
A aka je dnes situacia Raver? V tejto problematike sa prilis neorientujem a rad sa necham poucit, ale mam vela skusenosti s hydraulikami a ja nevidim jediny dovod na kupu hydraulickej brzdy, tym netvrdim, ze niekto druhy ten dovod vidtet nemoze. Neviem co viac od brzdy ocakavat ako plynuly nastup, schopnost zablokovat koleso aj vo vyssej rychlosti - a to ti poskytne aj mechanika. Jasne, ked bude niekto nahannat kazdy gram, tak lahsia hydraulika bude mat opodstatnenie.


.Andrej.: Pripada ti, ze je na internete malo pismeniek na tuto temu?

Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...

Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie ;)

The Revolution has begun...

04.02.2012 - 12:23:32
00
ja viem s týmito hydrami je to paráda dole kopcom ale ta mechanika je jednoduchšia na opravy tak ja neviem čo mam s tými brzdami ako som povedal vyššie keď som zabrzdil prednou tak som "letel" ale teraz nie
04.02.2012 - 12:33:03
00
Raver napísal:
.Andrej.: Pripada ti, ze je na internete malo pismeniek na tuto temu?

Zakladny rozdiel je samozrejme v prenose sily, ktoru vyvijas prstami na brzdovu packu a ako sa pomocou lanka/kvapaliny prenesie cez piesty v strmeni a dosticky az na kotuc.
Skus ist nejaky dlhsi singlac, alebo hocijaky technickejsi dolekopec v terene s mechanikou a hydraulikou a potom napis svoje pocity, ohladom komfortu, istoty pri brzdeni v zakrutach, davkovatelnosti ako su na tom tvoje prsty...

Zablokovat koleso vo vacsej rychlosti? To je k comu dobre? K rychlejsiemu zodraniu plasta? K ukazovaniu sa? Davkovatelnost ako jednu z vyhod hydraulickych brzd som spomenul kusok vyssie ;)


Nemal som dovod na tutuo temu hladat nic na nete, kedze som mal v tomto celkom jasno, zaujimal ma skor tvoj pohlad na tuto vec, za prve. Kedze sa mi sem-tam pritrafi aj nejaky ten dolekopec, tak viem celkom presne ako funguje ktora brzda a je to iba o zvyku a preferneciach, mne chod mechaniky vyhovuje, ale to je subjektivne. Za pravdu ti dam, ze hydr. je komfortnejsia a pohodlnejsia, co vychdza uz z fyzikalnych predpokladov, ale ked uz to davam napr. zo Zarub dole, tak mi je prijemne a prirodzene na tie brzdy trochu ztalacit silou a ten komfort ide starnou. A neprekrucaj si slova co napisem podla seba Raver, z flekovania som vyrastol asi pred 10 rokmi.
04.02.2012 - 12:34:19
00
gonx napísal:
ja viem s týmito hydrami je to paráda dole kopcom ale ta mechanika je jednoduchšia na opravy tak ja neviem čo mam s tými brzdami ako som povedal vyššie keď som zabrzdil prednou tak som "letel" ale teraz nie

:emo: no tak tú brzdu rozober,vyčisti prasa,skontroluj stav platničiek(prípadne ich prebrús),chod lanka,odmasti kotúč a zlož. Stále žiadny polet? :!: Nové brzdy!
04.02.2012 - 12:46:04
00
gonx: Nechapem co chces stale opravovat?
To, ze maju hydrauliky pri nizkych teplotach nizsiu ucinnost, castokrat aj so zvukovym doprovodom je bezny jav. Pokial sa s tym nevies zmierit, tak pockaj s jazdenim na +10°C

.Andrej.: Neviem preco by mal ist komfort stranou? Naozaj nepoznam okrem teba nikoho, kto by preferoval mechanicke kotucovky pred funkcnostou hydraulickych brzd. Taketo rozhodnutie alebo preferovanie moze byt len z financneho pohladu, ale nie z funkcneho. Ale kazdy nech si brzdi pre mna, za mna aj patou :-)

No a co som prekrucal? O zablokovani kolesa vo vyssej rychlosti si pisal ty. Co podla vyznamu tohto slovneho spojenia znamena uvedenie kolesa do smyku, co je samozrejme velmi vzdialene efektivnemu brzdeniu. Alebo si to zablokovanie myslel inak?

The Revolution has begun...

04.02.2012 - 12:53:35
00
.Andrej. napísal:
Tak to som veru nevedel ze džusy sa daju kupit za taku cenu, to uz meni situaciu. Skor ide o to, ze s hydraulikov treba ist zvacsa do servisu ked sa zavzdusni, alebo zmakne. Mechanika je lahka na opravu doma na kolene pre kazdeho. Ked sme pri tych packach uz, neviete mi poradit nejky obchod s dostatocnym vyberom pacok pre mechaniku? :beer:


Nespekuluj somariny o servise a kup si hydry. To ako keby si siel kupovat auto a kupil si skodu 100 lebo si ju opravis doma na kolene...
Jazdim hydrauliky par rokov a jediny servis je vymena dosticiek a odvzdusnenie ( cca raz za dva roky). Hayesa sa mi nezavsdusnila, iba avid juici 3, formuly vobec. Ak nie si lavy zvladnes to doma, na nete a utube mas milion navodov ako na to. Spravny biker by si mal vediet brzdy odvzdusnit. Z bazaru mozes zohnat skoro nove brzdy na dobru cenu, len sleduj. KEd chces mechaniky to si kup rovno večka, tam nemas ziaden servis...
04.02.2012 - 13:09:25
00
Je zbytočné sa hádať, čo je lepšie a čo horšie. Každý typ ;) bŕzd má svoje výhody a nevýhody. Tak isto sú rozdiely v účinnosti bŕzd, ktorá súvisí s prevodom brzdy (pomer páky, resp. sily akou pôsobí obsluha brzdy a aký silný účinok to vyvolá na koleso), s tým súvisí dĺžka brzdovej páčky, priemer brzdového kotúča, a samozrejme aj plocha brzdových doštičiek a koeficient trenia medzi doštičkami a kotúčom). Z toho vyplýva, že ktorákoľvek brzda či hydraulická alebo mechanická kotúčová alebo V-brzda môže mať podľa toho inú účinnosť.

Keď sa rozhodne výrobca robiť všetky mechaniky s vyšším brzdovým účinkom, tak nikto nebude chcieť hydrauliky. Alebo naopak. To či silu prenáša lanko alebo kvapalina je len rozdiel v konštrukcii a odzrkadľuje sa to potom na špecifických vlastnostiach brzdy, náročnosti na výrobu, odlišnosti v údržbe, spoľahlivosti a podobne.

Ak výrobca úmyselne (vzhľadom k výrobnej cene) robí brzdy od slabšieho účinku po najsilnejší od najnižšej sady po najvyššiu, tak je to jeho rozhodnutie. Žiaľ ho neovplyvníme. Dá sa to len doladiť rozmerom kotúča, kombináciou iných brzdových pák a inými doštičkami s iným koeficientom trenia...

Takže niekomu tvrdiť že z troch základných typov bŕzd (V-čka, hydraulické kotúčové a mechanické kotúčové) sú tie či iné zlé alebo dobré je prehnané. Tu ide o konkrétny typ bŕzd, ktoré majú od výroby lepší či horší účinok a aj prípadný výskyt technických závad ako napríklad vytekanie kvapaliny, lámanie lanka či bovdenu zle zvoleným ohybom, zasekávanie či nerovnomernosť chodu piestikov, pri Včkach výmenu ráfikov po zodratí - čo mňa osobne presvedčilo prejsť na kotúče a tak ďalej a tak ďalej.

Takže tu je lepšie hovoriť, keď chcem niekomu poradiť o konkrétnych typoch bŕzd, s ktorými má každý človek osobné skúsenosti a nie aké by asi mohli byť dobré, keď ich v živote neskúsil.

Osobne som skúsil iba jednorázovo na pár metroch tie čo má Iceman a dva výjazdy po pár km som skúsil pôvodné brzdy XT ročník 2009 na Meride. Tie mi nesadli pridlhou pákou čudným prikrátkym chodom, ale brzdový účinok bol super, neskúšal som ich však dolu ostrejším kopcom. Takže radiť v oblasti hydraulických bŕzd nemôžem.

Zato skúsenosti s mechanickými kotúčovými shimano BR-M 495 som mal asi rok a pol pred tým ako som sa dostal k Meride s XTčkami. Keďže som nechcel na dvoch bicykloch rôzne brzdy (kompatibilita, zameniteľnosť v prípade potreby a samozrejme už som na ne bol zvyknutý a poznal som ich) rozhodol som sa dať ich aj na druhý horský.

Nepodľahol som ani gramárskej úchylke (iba z časti kúpou bicykla s uhlíkovým rámom a ladením - riadítka, sedlovka), ale prebral som sa. Úspech pri jazde tvorí z 95% kondička a až potom to, či je bicykel 15 kilový alebo 8 kilový za ťažké prachy. :whew:

Kto má mechanické shimano br-m 495 a nestačí mu účinok, mám pár overených typov. Na tréningovom bicykli ich už používam ku dnešnému dňu ... moment ... 28183 kilometrov. Zažili niekoľko výmen doštičiek a kotúčov a fungujú spoľahlivo vzhľadom na ich jednoduchú konštrukciu.

Tým nezatracujem žiadne hydraulické a ani V-brzdy!!!
Len som spokojný s tým čo mám už pár rokov bez problémov.

Také slohy som ani na základke nepísal.

Ospravedlňujem sa za toľko slovíčok. Občas ma to chytí čmárať. ;)
04.02.2012 - 13:36:13
00
Lord Klaymen: Dakujem ti za konstruktivny prispevok, takto by sa malo diskutovat na fore, ktore ma urcitu uroven.

Raver: Mas problem s chapanim textu, alebo ma iba skusas? Ja nepreferujem mech. brzdy pred hydr., snazim sa iba obhajit ich opodstatnenie a miesto na trhu a vadi mi, ked si myslis aj s kolegom, ze ten kto jazdi mechaniky by mal byt totalny diletant, ktory nevie ake brzdy patria na bike.
Ovela viac na vyslednom brzdom ucinku spravi plast a samotny jazdec, ale to urcite vies aj sam.

Na tuto temu som skoncil s diskusiou. :handshake:

Edit: O peniazoch to u mna nie je, len nevidim jediny dovod na vymenu fungujuceho komponentu, ked sa mi brzda dosere, tak si s radostou pojdme kupit hydrauliku :)
04.02.2012 - 15:26:05
00
cron
keyboard_arrow_up