No podla mna cim väcsi kotuc, tym väcsia "páka" na
koleso (brzdný účinok). Samozrejme, ze väcsi kotuc, ma väcsi obvod a tym padom sa aj skor schladi. Tiež si myslim, ze nema zmysel davat do zadu velký kotúč, kedže cca 70% energie pri prudkom brzdení papá predná brzda. Takže jej by som venoval zvýšenú pozornosť.
Moja skúsenosť:
Jeden velmi prudký kopec s trailom, sa dá ist len pomaly. S tou istou brzdou pri 160 a 185mm kotuci, to s vyzeralo nasledovne:
predná brzda:
160 - musel som stláčať páčku brzdy, koľko som vládal a ked sa kotúč prehrial,
bike síce spomalil na 8-10km/h, ale zastaviť som ho nedokázal
180 - na páčku stačilo vyvíjať slabší tlak; v ktoromkoľvek úseku a v akejkoľvek rýchlosti som dokazal bike zastaviť
zadná brzda:
160 - vzdy sa dá zablokovať koleso.