Zopar mojich skusenosti a tipov cestoviek
www.mistralhs.skNemaju pevny kalendar cyklozajazdov na aktualny rok. Okrem jednodnovych cyklovyletov obcas robia aj tyzdnove poznavacie zajazdy. Zle je, ze aj ked daju informaciu, ze napr. zaciatkom septembra planuju zajazd, neda sa vzdy spolahnut, ze zajazd naozaj bude a niekedy to potvrdia iba par tyzdnov pred terminom. Tie zajazdy su predovsetkym poznavacie, bicykluje sa dost malo. Boli sme s nimi v Provensalsku a na zamkoch na Loare. Videli sme velmi vela pamiatok, sprevadzala nas Betka Sopuskova, ktora ma obrovske znalosti o historii, vie zaujimavo rozpravat, akurat ze z mnozstva informacii, ktorymi nas zasypavala pri pamiatkach som si aj tak nebol schopny daco pamatat. Plati sa za dopravu a ubytovanie. Cely tyzden bol organizovany, t.j. kedy rano odchod, zvacsa nas dakam zaviezli autobusom, trochu sme pobicyklovali, daco pozreli, isli do samoobsluznej restauracie na obed a spat zase zvacsa autobusom, lebo by sme sa nestihli vratit za svetla. Bicykle boli zvacsa v noci nalozene v privese. Ubytovanie velmi provizorne v tzv. formulach, co su male izby s umyvadlom urcene iba na prespatie pri dlhsich cestach so spolocnymi sprchami a toaletami pripadne aj so sladkymi ranajkami, musel som mat nieco slane svoje. Formule byvaju mimo miest, nebyva tam problem zaparkovat s autobusom aj s privesom. Dopravu na mieste maju v cene, vstupy na pamiatky nie. V Provensalsku sme byvali na jednom mieste, pri Loare asi na troch. V Provensalku sa jednemu zo zajazdu podarilo presvedcit, aby sme sli vyslapat na Mont Ventoux, kam sa obcas a aj toho roku isli na Tour de France. Boli to galeje.
www.avantitours.skBol som s nimi na Korzike, Sicilii a toho roku na Gargane. Su lacni a funguju podobne ako volakedy Tip Tour, t.j. na mieste vari vlastny kuchar z dovezenych zasob. Ubytovani sme boli nedaleko mora v apartmanoch s kuchynkami, takze chlast sme mali kde chladit. Hrnce s nafasovanou stravou, taniere a pribory sme si umyvali sami. Organizovane nebolo prevazne nic. Po dohode a za uhradu sa dal vybavit miestny prevoz aj s bicyklami.
www.tiptour.skMinuly rok sme boli s nimi na Palmovej riviere. Kedze skrachovali, je to uz minulost. Byvali sme v hoteli s polpenziou. Bol s nami sprievodca, dost sa snazil a vymyslal na kazdy den nejake trasy. Tiptour bol dost lacny, v minulosti ked robili cyklozajazdy iba na 3 - 4 noci do destinacii, kde robili aj letne pobyty som o to nejavil zaujem a aj tak to bolo zvacsa vzdy beznadejne vypredane. Ked zacali robit tyzdnovky, bolo to zaujimavejsie, ale skrachovali.
www.cksen.czBol som s nimi v Holandsku. Kedze nas islo 14 zo Slovenska, prisli pre nas do Bratislavy, bicykle sme nalozili dnu do autobusu, v Prahe sa islo pre prives a tam nastupili ostatni. Byvali sme v apartmanoch asi 2.5 km od mora. Kazdy den nas niekam zaviezli, dali nejake oxerovane
mapy a spat sme isli na bicykloch. Bolo to bez stravy, na varenie nebol cas, kedze sme boli cele dni vonku. Holandsko je fantasticke na bicyklovanie, sama rovina, do kopca sa islo iba k moru, aj to mi pripadalo, ze idem dole kopcom. A vsade cyklochodniky, na krizovatkach samostane semafory pre bicykle, pesich aj auta. Skoda, ze Holandsko prestal cksen robit.
www.nacesty.cz/sportovni-pobytyRobia treningove pobyty na Mallorke do polovice maja, co je mimo sezony, takze relativne dost lacne vratane stravy. Da sa cez nich objednat aj letecka preprava, ale z Bratislavy nie. Ryanair lieta na Mallorcu z Bratislavy utorok a sobotu. Je mozne si zohnat svoju dopravu a ubytovat sa u nich na lubovolny pocet dni. Odvoz z letiska do hotela zabezpecia. Na mieste poziciavaju bicykle aj cestne. Ist bicyklovat na Mallorcu je moj sen, pretoze tam chodia trenovat profici a su tam vraj kvalitne asfaltky pre cyklistov. Problem je, ze by som tam chcel mat svoj cestak a mam obavy, aby sa neposkodil pri leteckej preprave.
Na cyklozajazdy chodim so starym trekovym bicyklom. O novy
bicykel by som mal pri prevoze obavy. Ako to vyzeralo naposledy, vid. mail, ktory som poslal do Avanti:
Pred 2 tyzdnami som sa vratil z cyklozajazdu na Gargano. Uz som bol na cyklozajazdoch s viacerymi cestovkami a bohuzial ani jedna nemala dobre rieseny prives na bicykle, ale tento prevoz bol najhorsi, aky som doteraz zazil. Idea davat bicykle bokom nastojaka je sice velmi dobra, ale zamer narvat na prives co najviac
bicyklov urobil z toho nocnu moru. Kedze nemam vo zvyku sa niekde tlacit, vysvitlo, ze moj bicykel sa uz nezmesti zavesit, ale bude rozobraty a hodeny dole na prives pod ostatne bicykle. Spolahlive a bezpecne upevnenie bicykla absolutne nevymyslene. Bolo treba dat dole obe kolesa, aby sa tam vobec zmestil. Kam s kolesami a ako ich upevnit totalna improvizacia. Bol som z toho uplne na nervy. Bicykel mam sice 15 rokov stary, ale toho roku som nan dal nove kvalitnejsie kolesa za vyse 300 EUR a novu
prehadzovacku a nemal som zaujem, aby sa tie kolesa celu cestu otlkali a fungel nova
prehadzovacka sa dolamala o ostatne bicykle. Aj keby bola stara, aj tak by som nemal zaujem, aby sa cestou ohla alebo dolamala a cely zajazd by som sa iba pozeral ako sa ostatni bicykluju. Bicykel mi samozrejme chceli iba tak hodit na prives, musel som sa rozculovat, ze pod neho treba dat nejake kartony, aby sa po ceste nezodrala kostra. Nejake kartony zohnali, ale iba take provizorne, aby sa nepovedalo. Po dlhom trapeni tie nase bicykle ako tak dosatocne pevne upevnili, ale nervy som mal nadranc. Po vylozeni som sa "tesil" ako budem skladat bicykel. Ostatni mali bicykle pokope a ja som sa musel unaveny po ceste ako debil natahovat so skladanim bicykla. Zo zadneho kolesa mi vytiahli rychloupinak, bolo jasne, ze
koleso sa nepodari nasadit na chlp rovnako a prehadzovacku, ktora bola dobre nastavena, bude treba dostelovat a nemal som stojan, ako mam doma, na ktory zavesim zadnu vidlu, ked nastavujem prehadzovac. Okrem toho bol uplne povoleny jeden brzdovy spalek, takze som musel zhanat kluc, ktory som samozrejme nemal, lebo ani vo sne ma nenapadlo, ze po prevoze bude treba stelovat brzdy, ktore boli prefektne nastavene. Este tyzden po prichode domov som dostelovaval prehadzovac aj
brzdy a aj s riaditkami som sa natahoval, lebo som zistil, ze ich mam o vyse centimetra vyssie ako obvykle. Na prednej vidle sa pri prevoze odral lak na ploche 2.5 cm x 2 mm. Odporucenie v pokynoch: „Nechajte si
pred cestou svoj
bike skontrolovať v odbornom servise.“ je naozaj zly zart. Pristup Avanti k prevozu bicyklov je neodpustitelny. Budem sirit zle meno Avanti, kym konecne nezazijem spolahlivy prevoz bicyklov, pri ktorom sa nebude musiet clovek obavat o svoj bicykel. Znama, ktora bola povodne tiez prihlasena sa vyjadrila, ze si da Avanti do zoznamu neziaducich cestoviek. Na dovolenke naozaj nepotrebujem zazivat taketo stresy. Chcem sa z dovolenky tesit a nie mat pokazenu naladu. Je to skoda, pretoze mimo prevozu bicykla s ostanym som bol
spokojny. Hovoril som Dusanovi, ze 100 krat radsej by som bol, keby sme zaplatili o 20 az 30 EUR viac a prevoz bicyklov by bol bez problemov. 4 haky by ste mali z privesu vyhodit a brat len 40 bicyklov. Mali by byt od seba natolko vzdialene, aby nebolo treba otacat
riaditka a odmontovavat
pedale a stacilo by iba dat nizsie sedlo. V pripade potreby zvyste rozdiel vo vyske hakov vedla seba.