Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
no vidiš ako si si pekne sám odpovedal a nemiešaj do toho webasto a podobne iné nezávislé kurenia keď pisal že "Dnes existuju alarmy, ktore umoznuju dialkove nastartovanie vozidla." na to Jezus narážal s vyhláškou. Ludia by len jazdili na na zákony a vyhlášky ***** a potom to tak na ceste aj vyzerá
Fajn, beriem toto si z vyhlasky nepamatam, ale uz budem vediet...na druhej strane si myslim, ze takych scitanych ludi ako je Jezus tak vela nie je a riesit to nikto nebude...
Ono je to fajn, keď si ráno naštartuješ auto z okna (alebo si to naprogramuješ) a nastupuješ do vyhriateho auta s rozmrazenými oknami... Nuž lenže ak náhodou parkuješ v miernom stúpaní, tak nemôžeš zaradiť rýchlosť, ale pekne zabrzdiť ručnou brzdou. No a môjmu šéfovi sa pred 2O rokmi stalo, že večer prešiel cez vodu a auto mal síce ráno odmrazené, ale ručná brzda nerozmrzla a nepohol sa. A asi by bol kopec strandy, keby si večer zaradil spiatočku a ráno sa ti naštartoval motor...
No a samozrejme, na zamykanie radiacej páky môžeš tiež zabudnúť...
s tym dialkovym startom to u niektorych motorov nie je take ruzove, najma ak sa jedna o moderny diesel je tato funkcia casto uplne k nicomu pretoze ten motor sa na volnobehu vobec neohreje. A to nehovorim ze ochota nastartovat v tuhych mrazoch je u spominanych motorov tiez znacne rozdielna. Tieto motory maju bezne prihrievanie chladiacej kvapaliny po nastartovani zhaviacimi svieckami zvycajne 3-4ks ktore maju pomoct rychlejsiemu ohriatiu motora resp. kurenia. Ale ako som uz pisal v reale to moc nefunguje, omnoho ucinejsie je nezavisle kurenie ktore ti za 20min pri -13 ohreje motor na 60-70st a este ohreje aj interier na +7st. Spinanie tymi hodinkami co tu niekto spominal je malo variabilne pokial neodchadzas z domu pravidelne v rovnakom case. Da sa to ale prepojit s alarmom (najlepsie dvojcestnym) a nepotrebujes dokupovat telestart ci ako sa to vola. Jedina nevyhoda nezavisleho kurenia su obstaravacie a prevadzkove naklady.
k tym FAP filtrom len tolko, treba si uvedomit preco sa tam tie FAP filtre davaju, velmi zjednodusene preto ze moderne diesle na rozdiel od "starych" uz produkuju tak male skodlive castice ze nas dychaci system ich uz nedokaze zachytit a dostavaju sa nam do tela resp. krvi atd., preto su tie filtre potrebne. Vsimnite si ze tie sadze a dymove clony co generovali stare diesle uz tieto nove nerobia, ale riziko je zasa inde a je okom neviditelne. Kto by si chcel rozsirit obzor a dozvediet sa aj orientacne ceny a zivotnosti tychto filtrov nech sa pozrie trebars sem http://www.cheero.cz/cheero/8-DIAG/14-FAP-OFF
Doby kedy sa dal kupit usporny a na prevadzkove naklady nenarocny starsi diesel s udajnymi 120-150tis km, ktory mal v reale o 100tis viac a este dalsich 100tis sme na nom v pohode najazdili su nenavratne prec. Sucasne moderne diesle su v tomto ponimani jednoznacne zlata zila pre servisy pretoze maloktory dokaze najazdit bez poruchy co i len 150tis km a potom to uz ide... vstreky, turba, cerpadla atd. malokedy stoji jednotliva oprava pod 500Eur. Priciny su jasne, my chceme stale mensiu spotrebu, vacsi vykon, stat chce mensie emisie a vyrobca chce aby sa to co najskor pokazilo aby sme si opat kupili nove. Ked to premiesame kvalitou paliv v stredoeuropskom regione je to dokonale...
misoR, by si sa divil, ale ludia to riesia. Konkretne vtedy, ked im niekto takto "sprijemnuje" ranne vstavanie nastartovanym autom odparkovanym pod ich oknami. Ale oni vlastne len zavolaju 158, riesi to v konecnom dosledku PMJ. Takze len tolko k tomu. A samozrejme jedine rozumne riesenie je prave to nezavisle kurenie - vsetky dovody su popisane vyssie.
ROpa, len jedna vec - prevadzkove naklady na vykurenie interieru na stanovenu teplotu nezavislym kurenim su nizsie ako nastartovanym motorom. Alebo do nakladov ratas aj nieco ine nez palivo?
- nemozes uzamknut mechanickym zariadenim auto, so zaradenou rychlosotu, ani zamknutym volantom ( ZEDER ) nenastartujes - volis rano zimu, alebo vacsiu pravdepodobnost kradeze vozidla ?
- ak je to diesel, tak ten moze byt nastartovany aj 20 minut a na volnobehu Ti to nevykuri ani nahodou, benzin ano
- dialkovy start proti nezavislemu kureniu ma daleko vacsiu zataz na elektricky obvod, hlavne bateriu
- kazdy, kto sa trochu vyzna v autach vie, ze pri nizkych teplotach by mal motor pracovat po maximalne minute v normalnom rezime, a nie ho drzat 10, 15 alebo x minut pri 800-900 ot.
- na volnobehu sa motor dlho zohrieva, dlhe zohrievanie vytvara kondenzaciu v olejovej vani - znehodnocuje olej ..
Cize jednoznacne nezavisle kurenie vyhrava, horsie je to v cenovom porovnani
mam stareho renaulta DCI(rok 2001)
jediny raz som ho nechal rano v kose( v najchladnejsich dnoch tejto zimy) bezat na volnobeh a za zhruba 10min uz kuril ako divy
to skor pri jazde v tuhych mrazoch sa slabo zahrieva - pomaha karton pred chladic
ROpa, to je ale základný princíp trhovej ekonomiky. Snáď by si nechcel auto ako za socializmu, ktoré si dokážeš doma opraviť sám s možnosťou kúpy všetkých náhradných dielov bez ***** rečí servisov a pod.. Chceli sme kapitalizmus, tak ho tu máme. Je to na prd. Ešte že som auto nikdy nekupoval. Ale vodičák sa vždy hodí. Na 815-tke 8x8 by som sa znovu rád povozil Osobné auto je nuda.
...najma ak sa jedna o moderny diesel je tato funkcia casto uplne k nicomu pretoze ten motor sa na volnobehu vobec neohreje.
Neviem, od ktoreho roku vyroby zacinaju moderne diesle, ale moje dvojlitrove HDI z roku 2001 sa zahreje na volnobeh pomerne rychlo. Po 10 min. uz bolo citit teplo.
ja len tolko ze mat zohriaty motor a zohriatu vodu je rozdiel
osobne by som autu nikdy nespravil to, ze ho cez zimu necham najskor 5-10 min nastartovane na volnobeh aby sa akoze zohrialo. pre motor je to ovela vacsia zataz ako jazda, duplom pre diesel
ak sa aj zohreje motor tak ostatné veci zostanú studené.. ale to je rovnaká diskusia ako benzín či diesel, vyraďovať či stále zaradené..
za mňa benzín, zaradené, nezohrievam na volnobeh (oškrabem, nasadnem a idem)
Taktiez nezozhrievam volnobehom. Stalo sa to raz tuto zimu, ked som bol nuteny nechat motor bezat. Len sa mi zdalo, ze teplo do kabiny prislo skor, ako by podla inych u naftaku malo.
Pani, vsetky Vase nazory su opodstatnene...mna by ale fakt zaujimalo, aky je rozdiel v "niceni" motora na volnobeh vs. jazdou s nizsimi otackami. Raz, ked budem velky a bohaty, kupim si dve rovnake auta, resp. aspon s rovnakym motorom, do jedneho dam nezavisle kurenie, do druheho nejaky ten dialkovy start a poviem Vam, ci to bol nejaky rozdiel v opotrebovani...teorie su jedna vec a prax druha a neviem ci sa to niekto snazil prakticky dokazat...
Ja mam Seat Ibiza 1.4 (benzin) a dokonca aj v manuale je pisane, ze sa motor nema zohrievat na neutrale. Robim to presne ako CraObs - oskrabem, nasadnem a idem. Je samozrejme, ze kym je motor studeny, tak ho nebudem vytacat.
shmirgel. Áno, všeobecne je pre motor lepšie naštartovať a ísť. Nie hneď na plný plyn, ale zaťažiť ho jazdou, nech aj olej lepšie prúdi v mazacom systéme, lepšie sa rozpráši palivo = lepšia tvorba zmesi. Voľnobeh v mraze zvyšuje pravdepodobnosť nánosov z nespáleného paliva (pri opotrebovaných motoroch sa môžu zaniesť nespáleným/zle spáleným palivom piestne krúžky a následne pri plnom výkone zapiecť alebo sa skôr znehodnotí motorový olej), ďalej je to nápor na katalizátor = nespálené mikrokvapôčky paliva musí katalizátor zvládať v studenom stave dlhší čas. Aspoň sme sa tak nejak učili na vyške.
Nekupoval niekto pneu na auto z nejakeho zahranicneho obchodu ( nieco na sposob CRC pre biky ), je vyhodnejsie kupit u nas alebo v zahranici ? Jazdene pneu z inzercie nechcem, dik za rady.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
http://jsmoto.expertshop.cz/Autoalarm-MAGICAR-M-9000
patooo, preco nahovno? Konkretizuj, prosim ta...
No a samozrejme, na zamykanie radiacej páky môžeš tiež zabudnúť...
Keď mať ráno rozmrazené auto, tak jedine bufík.
k tym FAP filtrom len tolko, treba si uvedomit preco sa tam tie FAP filtre davaju, velmi zjednodusene preto ze moderne diesle na rozdiel od "starych" uz produkuju tak male skodlive castice ze nas dychaci system ich uz nedokaze zachytit a dostavaju sa nam do tela resp. krvi atd., preto su tie filtre potrebne. Vsimnite si ze tie sadze a dymove clony co generovali stare diesle uz tieto nove nerobia, ale riziko je zasa inde a je okom neviditelne. Kto by si chcel rozsirit obzor a dozvediet sa aj orientacne ceny a zivotnosti tychto filtrov nech sa pozrie trebars sem http://www.cheero.cz/cheero/8-DIAG/14-FAP-OFF
Doby kedy sa dal kupit usporny a na prevadzkove naklady nenarocny starsi diesel s udajnymi 120-150tis km, ktory mal v reale o 100tis viac a este dalsich 100tis sme na nom v pohode najazdili su nenavratne prec. Sucasne moderne diesle su v tomto ponimani jednoznacne zlata zila pre servisy pretoze maloktory dokaze najazdit bez poruchy co i len 150tis km a potom to uz ide... vstreky, turba, cerpadla atd. malokedy stoji jednotliva oprava pod 500Eur. Priciny su jasne, my chceme stale mensiu spotrebu, vacsi vykon, stat chce mensie emisie a vyrobca chce aby sa to co najskor pokazilo aby sme si opat kupili nove. Ked to premiesame kvalitou paliv v stredoeuropskom regione je to dokonale...
ROpa, len jedna vec - prevadzkove naklady na vykurenie interieru na stanovenu teplotu nezavislym kurenim su nizsie ako nastartovanym motorom. Alebo do nakladov ratas aj nieco ine nez palivo?
Plati, co napisal JoKO
- nemozes uzamknut mechanickym zariadenim auto, so zaradenou rychlosotu, ani zamknutym volantom ( ZEDER ) nenastartujes - volis rano zimu, alebo vacsiu pravdepodobnost kradeze vozidla ?
- ak je to diesel, tak ten moze byt nastartovany aj 20 minut a na volnobehu Ti to nevykuri ani nahodou, benzin ano
- dialkovy start proti nezavislemu kureniu ma daleko vacsiu zataz na elektricky obvod, hlavne bateriu
- kazdy, kto sa trochu vyzna v autach vie, ze pri nizkych teplotach by mal motor pracovat po maximalne minute v normalnom rezime, a nie ho drzat 10, 15 alebo x minut pri 800-900 ot.
- na volnobehu sa motor dlho zohrieva, dlhe zohrievanie vytvara kondenzaciu v olejovej vani - znehodnocuje olej ..
Cize jednoznacne nezavisle kurenie vyhrava, horsie je to v cenovom porovnani
jediny raz som ho nechal rano v kose( v najchladnejsich dnoch tejto zimy) bezat na volnobeh a za zhruba 10min uz kuril ako divy
to skor pri jazde v tuhych mrazoch sa slabo zahrieva - pomaha karton pred chladic
Neviem, od ktoreho roku vyroby zacinaju moderne diesle, ale moje dvojlitrove HDI z roku 2001 sa zahreje na volnobeh pomerne rychlo. Po 10 min. uz bolo citit teplo.
osobne by som autu nikdy nespravil to, ze ho cez zimu necham najskor 5-10 min nastartovane na volnobeh aby sa akoze zohrialo. pre motor je to ovela vacsia zataz ako jazda, duplom pre diesel
za mňa benzín, zaradené, nezohrievam na volnobeh (oškrabem, nasadnem a idem)