Neviem ci si dobre pamatam ale myslim ze reflexnu vestu a prilbu
21.05.2012 - 11:11:00
00
Žiadna vesta, iba reflexné prvky predpísaných rozmerov. Presné znenie sa mi nechce hľadať. :)
21.05.2012 - 11:28:59
00
Už sa mi to podarilo najsť. Takže nikde sa nespomina rexlexna vesta tak ako marvin povedal. Zaujimave inac co vsetko je v zakone o bicykli presne nadefinovane. Uz chapem preco su vsetky packy na rychloupinakoch a na riadeni zaoblene :)

Prílohy:

1_Page_14a.jpg
1_Page_14a.jpg 1011.36 KiB thumb_up0thumb_down

1_Page_15a.jpg
1_Page_15a.jpg 1.13 MiB thumb_up0thumb_down

21.05.2012 - 12:09:18
00
Reflexné prvky treba len za zníženej viditeľnosti!

§ 55, ods. 2, 8/2009 Z.z.
21.05.2012 - 13:33:05
00
Predpokladám, že celodenné svietenie sa na cyklistov nevzťahuje. To je povinnosť iba pri zníženej viditeľnosti. Či? :?:
21.05.2012 - 15:44:13
00
najlepsie je, ako mozes svietit dopredu tak, aby referencna os svetelneho toku pretinala rovinu cesty max 2cm od svietidla..
21.05.2012 - 16:56:39
00
ale aj na svetlo sa tam pisu kadejake divne poziadavky, tusim ze aj vydrz bateriek sa tam spominala, takze komu vydrzi len hodinu tak ma smolu :)
21.05.2012 - 17:42:04
00
(2) Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami na svetelnú signali-záciu a osvetlenie:

a) svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňa-júcim najmenej technické požiadavky podľa technic-kej normy;41) svietidlo musí byť nastavené a uprave-né trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdiale-nosti najviac 20 mm od svietidla a aby sa toto nasta-venie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zása-hom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bie-lej farby,

b) svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺ-ňajúcim najmenej technické požiadavky podľa tech-nickej normy,41) pričom podmienky na umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami na umiest-nenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 1 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svet-lom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,

c) zdrojom elektrického prúdu, ak ide o zdroj so záso-bou energie, ktorý musí svojou kapacitou zabezpečiť svietivosť svietidiel podľa písmen a) a b) po dobu najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia.
22.05.2012 - 05:34:23
00
Tá 1,5 hod je interesantná :clap: Neviem si predstaviť, ako by prebiehala kontrola ?!?
Vás už niekedy policajti kontrolovali, keď ste šli bajkom?
23.06.2012 - 06:19:45
00
Tá 1,5 hod je interesantná :clap: Neviem si predstaviť, ako by prebiehala kontrola ?!?
Vás už niekedy policajti kontrolovali, keď ste šli bajkom?
nikdy
23.06.2012 - 06:28:32
00
Ano kontrolovali. Bolo to pred asi 30 rokmi a chceli si iba opisat vyrobne cislo bicykla. Jazdil som na skladacke ESKA. Druha kontrola bola minuly rok zamerana cisto na pritomnost alkoholu v dychu. Cislo aj alkohol (0,16 promile) nasli :)
23.06.2012 - 07:09:16
00
Vie niekto aké právomoci majú policajti ohladom "dopravy" na súkromných pozemkoch? Napr firemné parkovisko na súkromnom pozemku. Vraj tým že je to súkromný pozemok nesplňuje to definíciu pozemnej komunikácie, takže ti tam nemôžu dať ani pokutu ani papuču, môže sa s tebou akurát vlastník súdiť o škodu. čo je natom pravdy?
23.06.2012 - 08:04:57
00
Myslim, ze zakony tohto statu platia aj na sukromnych pozemkoch. Ved ako by to vyzeralo, keby neplatili. Som si isty, ze na sukromnom pozemku (a ani nikde inde, vratane polnych a lesnych ciest) nemozes jazdit opity. Preco by mi nemohli dat papucu na tvojom sukromnom mieste? Ved patri tebe, nie tomu, co tam parkuje. Je velmi dolezite, ci konkretne parkovisko alebo cesta su zaradene do verejnej cestnej siete. Myslim, ze toto sa da zistit na dopravnom alebo katastralnom urade.
23.06.2012 - 15:15:46
00
vlastníctvo pozemku a to, či je na ňom dopravná komunikácia, sú podľa mňa dve odlišné veci, ktoré nezávisia od seba. V podstate aj veľké parkovisko pred hypermarketom môže byť vo vlastníctve hypermarketu, ale keď vodič nedá prednosť, tak nehodu (ak to spĺňa parametre nehody) určite bude riešiť polícia. Tak isto aj veľké firmy so stovkami zamestnancov majú svoje parkoviská vo svojom areáli, ale aj tam má podľa mňa polícia kompetenciu riešiť nehodu, ak sa stane.
24.06.2012 - 13:52:42
00
veď práve o zamestnanecké parkovisko ide.. máme tu značky, vyhradené parkoviská pre smenových zamestnancov ale parkuje si tu kde kto a vraj dopravná polícia nemá právomoc lebo to je súkromný pozemok (aj keď s parkoviskom a príjazdovou cestou) ale nieje to normálna komunikácia.. takže mi policajt nemože dať pokutu ani papuču, može to somnou riešiť akurát vlastník cez žalobu..
u hypermarketov s vlastným parkoviskom to vraj platí rovnako.. ak je hneď pri vstupe cedulka "vstupujete na súkromný pozemok.." platia ich pravidlá s ktorými súhlasíte automaticky vjazdom, ale nemožu vás tam riešiť policajti ako na bežnej verejnej ceste (ale pojde to jedine cez súd s vlastníkom)
- asi bude hlavne rozhodovať to zaradenie/nezaradenie do verejnej siete (cedulka o súkromnom pozemku znamená že asi verejná nieje)


inak čo sa týka polných ciest keď sme pri nich, tak u tých to je ako? možem na akúkolvek polnú cestu (keď tam nieje značka zákaz vjazdu)? Veď polné cesty vznikajú každý rok inak, podla toho ako sa traktorom zadarí..
24.06.2012 - 14:37:45
00
keyboard_arrow_up