:D
22.05.2012 - 22:13:29
00
ja jazdim momentalne 3x10 v zadu 11-36 :) najlahsi prevod je az moc lahky....takze postupom casu to planujem zmenit na 2x10 :)
23.05.2012 - 14:02:23
00
Správny dotaz Dotm. hehe Možno je v tom 36z. pastorku integrovaný hneď aj rotor. Vychytávka 2v1. hwehe
23.05.2012 - 14:20:34
00
Chcem vymeniť veľkú (42) a strednú (32) pílu na kľukách Shimano Deore za 36 resp. 38. Rozhodol som sa pre prevodník Gebhardt ale tu sa dostávam do pomykova kvôli uchyteniu. Čo mám urobiť z týchto dvoch možností:
1) použiť šrób a maticu o rozmere 9mm a namiesto veľkej píly dať podložku 2,7mm?
2) použiť šrób a maticu o rozmere 5mm (má ich priamo Gebhardt) a nepotrebujem tým pádom žiadne podložky?
Ďakujem za vašu pomoc pri riešení.
No a otázka, síce subjektívna lebo koľko ľudí toľko chutí, ale je lepšie na začiatok ísť do kombinácie 36/22 alebo 38/24? Kazetu používam 11-32. Nie som žiadny profík, skôr naopak taký víkendový amatér ktorý v Malých Karpatoch používa samozrejme ten najmenší prevodník a ten najväčší sa dostáva k slovu len výnimočne.
05.06.2012 - 09:40:27
00
Duso2504 kľudne nechaj väčší rozdiel = 38/22 a kúp tie kratšie skrutky od Gebhardta. Ja zatiaľ používam štandardný rockring. Keď budem meniť stredové ložisko, tak zhodím dole RR a tiež dám tie kratšie skrutky. Zatiaľ čakajú v skrini s ND. :-)
05.06.2012 - 17:45:28
00
Dakujem :)
05.06.2012 - 17:51:39
00
Chcem vymeniť veľkú (42) a strednú (32) pílu na kľukách Shimano Deore za 36 resp. 38. Rozhodol som sa pre prevodník Gebhardt ale tu sa dostávam do pomykova kvôli uchyteniu. Čo mám urobiť z týchto dvoch možností:


minuly rok som kupoval novy bajk, kde boli prevodniky 38/24 a mozem ti povedat - ak mas 10speed 11-36, jazdil som max predposledny prevod 24/32 aj na konske hlavy, atd... ak mas 9speed 11-32, tak to bude akurat...
05.06.2012 - 20:45:31
00
Toto je tak individuálne, že tvoj príspevok nemá žiadnu výpovednú hodnotu. Konské sa jazdia na 40-34. :-P

PS: Písal, že má 11-32 a 9 speed.
05.06.2012 - 20:48:18
00
Ako tocis 40-34 Konske hlavy fakt nechapem... Tiez som presiel na 2x9(40/28,kazeta 11-34) vacsinou mam v terene hrubu ale strme kopce davat na 40...to asi chce ine nohy...
05.06.2012 - 20:53:34
00
ok, vypovednu hodnotu to asi nema, lebo to zavisi od povrchu - ak je tam blato, tak to nevyjde nikto ani na prevode 22/46 :P , ale inak - ak mal doteraz 22/32, tak 24/32 mu bude akurat
05.06.2012 - 20:55:19
00
Záleží od kopca a povrchu, Konské sú ľahké, dajú sa zo sedla. Skúšal som aj 44-34, ale to už bolo trochu hard-core na moje nožičky. :lol:
05.06.2012 - 21:04:40
00
Tmax co by si mi odporucil ty podla tvojich skusenosti a tvojim odhadom? Kazda rada je dobra.
05.06.2012 - 21:57:11
00
Ktoré prevody si používal? Prepočítaj si ich prevodové pomery a porovnaj s teoreticky novými prevodmi (ideálne ak to prerátaš spolu s obrátkami šliapania na km/h - pre mňa to bolo prehľadnejšie a mal som lepšiu predstavu na odstupňovanie prevodov). A máš približný odhad, čo potrebuješ. (ktoré ťažké prevody obetuješ a aké skoky medzi prevodmi budeš mať). Preto okrem prechodu na dvojprevodník upravujem aj koniec kazety na 12,13,14 namiesto pôvodnej 11,12,14 na kazete 11-32.

Pozisťuj, pošpekuluj a vyskúšaj. ;)
05.06.2012 - 22:39:21
00
Závisí aj od toho, aký chceš dvojprevodník:
Prvá možnosť je, spraviť dvojprevodník takým štýlom, že vyhodíš potencialne sa kryjúce prevody.
Druhá možnosť je spraviť tzv. "závodný" dvojprevodník, ten funguje tak, že kašlelš na krytie prevodov a volíš prevody tak, aby si mohol jazdiť všetko na "hrubej" a iba stojky na malej.
Z toho vyplýva, že si treba ujasniť, čo vlastne od 2-prevodníku chceš.
05.06.2012 - 22:55:02
00
Duso2504, neporadí ti presne nikto. Ako píše Lord, hoď si do excelu prevodové pomery súčasnej kombinácie a viacerých alternatív nových prevodov. Skok 38/22 mi príde dosť veľký, ja by som hodil 38/24 a 11-34 (najľahší prevod by bol niekde medzi terajšími dvomi najväčšími pastorkami kazety). No to je väčšia investícia, ak chceš ponechať stávajúci malý prevodník a súčasnú kazetu...
06.06.2012 - 07:13:05
00
keyboard_arrow_up