noo pekne ,to je tym ze je to vsetko bez odpruzenia aj na biku mas roztrasenu kameru ked ides po ceste ale mna skor zaujima ze ako sa to sprava ked to dostane defekt na predne koleso a pojde v zjazde ,mna na klasike teda pekne roztriaslo a len len ze som si to neustlal na asfalte ...


Trochu poopravím - velomobil Milan SL má nezávislé odpruženie oboch predných kolies, vzadu je odpružená len sedačka. Odpruženie zadného kolesa je za príplatok. Chlapík z videa má očividne nekvalitnú kameru, ale veľkú úlohu hrá aj uchytenie kamery na velomobile. Navyše, v popise videa píše, že asfaltový povrch je v zlom stave.

Čo sa týka toho defektu na prednom kolese... skvelá otázka. To by zaujímalo aj mňa. Viem, že jazdci na Cycle Vision pretekoch dostávajú občas defekty. Ale tam sa jazdí po čistej rovine, čiže "len" okolo 50-70 km/h. Mňa však zaujíma, čo by sa stalo, keby niekto dostal defekt na prednom kolese pri zjazde rýchlosťou 120 km/h, čo na velomobile nie je vôbec problém. Chlapík na videu má vpredu Schwalbe Ultremo ZX 406-23, takže pri defekte by mu jedna strana klesla menej ako niekomu, kto jazdí na Kojakoch 406-40.
04.07.2012 - 21:42:16
00
Pride mi to nenormalne roztrasene a nepokojne na tej ceste.


Všimni si, ako si pri rýchlosti 80 km/h jednou rukou nastavuje "visor" (predný štít z lexanu). Na nestabilnom biku si toto proste nedovolíš. Pri najbližšom výjazde skús ísť s jednou rukou 80 km/h na svojej žiletke, potom uvidíš roztrasenosť. ;)
04.07.2012 - 21:47:14
01
ale aj tak to predne plexisklo ci co to je sa riadne prehybalo, nevyzera to teda velmi pevne
05.07.2012 - 19:20:12
00
tak ono ta kapotaz je pre lepsie obtekanie vzduchu na nic ine to nesluzi. ked sme isli do viedne tak nas taky stroj obiehal a aj som sa zlakol toho rachotu za nami so nas dobieha :D ked sme to zbadali zacali sme sa uskierat ze aky dedinsky povoz. az ked nas obehol a chceli sme sa za nim zavesit sme pochopili ze to nie je ziadna hrkalka ale riadny velomobil. nebola sanca ho dobehnut a nie sa za nim este drzat :D
05.07.2012 - 19:54:46
00
ale aj tak to predne plexisklo ci co to je sa riadne prehybalo, nevyzera to teda velmi pevne


Lexan určite poznáš. Je to veľmi pevný a odolný materiál. Na velomobily sa však používa hrúbka 1 mm a tak je logické, že ak ho nemáš úplne sklopený (uzavretý), tak sa ti pri rýchlosti nad 50 km/h bude vo vetre trochu trepotať. Dajú sa dokúpiť aj rôzne doplnky, ktoré toto trepotanie počas jazdy eliminujú, ale ak to majiteľovi velomobilu nevadí, tak nie je čo riešiť.
05.07.2012 - 20:32:31
00
tak ono ta kapotaz je pre lepsie obtekanie vzduchu na nic ine to nesluzi. ked sme isli do viedne tak nas taky stroj obiehal a aj som sa zlakol toho rachotu za nami so nas dobieha :D ked sme to zbadali zacali sme sa uskierat ze aky dedinsky povoz. az ked nas obehol a chceli sme sa za nim zavesit sme pochopili ze to nie je ziadna hrkalka ale riadny velomobil. nebola sanca ho dobehnut a nie sa za nim este drzat :D


Karbónovo-kevlarová kapotáž velomobilov slúži na viacero vecí. Okrem zlepšenia aerodynamiky je to ochrana jazdca pred zlým počasím a ochrana komponentov pred slnkom, dažďom, prachom a blatom (komponenty vydržia 5-10x dlhšie ako na nekrytých bicykloch). Ďalej slúži ako úložný priestor pre batožinu (cestovne naložený velomobil ma takú istú aerodynamiku ako prázdny), jedlo, vodu a náradie. Slúži tiež ako ochrana jazdca pri páde, šmyku či zrážke s iným vozidlom. A ešte jeden bonus. Vynaliezaví velojazdci prenajímajú plochu na velomobiloch na reklamu. Na jednom velomobile sa dá zarobiť aj 5000 EUR/rok na reklame. Stačí byť trošku šikovný...
05.07.2012 - 20:44:45
00
...tak som to kúpil, bolo to nové, ta ja nevedel že to bude navykové... :D
Trochu sa vrátim k podstate tejto témy...takže po osobnom výskume lôžkových bajkov som dospel k jednoznačnému názoru: za veľa peňazí veľa muziky, a zohnal som pod rukou Azub Max s horným riadením, ibaže na 20" kolesách...
Prvé dojmy po krátkych testovacích jazdách:
- je to fakt iné
- nebolí z toho nič, iba nohy nad kolenami, a dosť sa čudujem, že samotné kolená sú úplne v pohode (na mtb neboli)
- vrchné riadenie je na začiatok viac prirodzené, a človek nemusí špekulovať nad tým, kam si upne comp :)
- prudšie stúpanie po lesnom chodníku nehrozí (prešmyk zadného kolesa - možno že iba kvôli plášťom), po piatich pádoch som to vzdal (na túto trasu budem chodiť naďalej s mtb)
- napriek tomu, že som sa 5 krát vysypal, mám len jednu malú odreninu, aj keď pri páde dolu kopcom by som asi vyzeral vymakanejšie (neskúšal som...radšej)
- manipulácia v kľude je s lehom otras, čo tvrdím aj napriek tomu, že som chlapec z dediny a mám kdispozícii priestrannú záhradu a veľké skladovacie priestory (s mtb a na mtb sa vie človek proste lepšie obracať), táto konštrukcia je vážne vhodná iba na dlhšie výlety, rádove desiatky kilometrov
- preprava autom...všetko sa dá, ale najlepšie je kúpiť strešný nosič

Pripravovaný tunning:
24" kolesá + cestné plášte 1,5 , vzadu s drápmi na boku pre záber v (náhodnom) teréne a k tomu adekvátna kazeta, myslím že 11-32 by mohla byť ok.

...ale zo všetkého najskôr to zbehnem vyskúšať na nejakú rovnejšiu a kultúrnejšiu cyklotrasu do rakúska, trochu si osvojiť nového tátoša.
17.09.2012 - 22:36:17
00
iwe1:a co tak vylet Sturovo a spat
17.09.2012 - 23:19:51
00
to s tou neobratnostou sposobuje urcite aj to ze nemas prax. uvidis po roku co s tym budes robit. myslim ze sa to hodne zlepsi :) mna by do toho neposadil nikto :D
ak by si isiel rakusko a nevadilo by ti kludne by som sa pridal. tieto pojazdy je vidiet cim dalej tym castejsie a hlavne za hranicami.
18.09.2012 - 09:11:17
00
@canopus - v profile máš bydlisko v USA, takže do Štúrova dosť ďaleko :)
@matvej11 - neviem či s tým budem niečo vedieť robiť, furt to bude mať iné rozmery ako štandartný bike, ťažšie to dostaneš do dverí, do bráničky, do auta atď..zatial jazdím úplne sólo, viacmenej po rovine a dosť pomaly - s 20" plášťami moc vody nenamútim.

Inak dnes som dal Neusiedlersee B10 (total:102km time: 5:01:40 average: 20.0km/h)
a dosť som sa čudoval, že som žiadneho leháča nestretol a čo je divnejšie, tak takmer všetci po mne pozerali...teda mylne som sa nazdával, že je to tam bežná vec, veď rovinatá, zväčša asfaltová, neusiedlerská trasa je priam stvorená na tento typ bicykla.
Inak zistil som, že komu sa nechce ísť cez Maďarsko, môže sa uliať a zviezť sa loďou na druhú stranu jazera. Je to tam vážne perfektne zorganizované.

Ozaj, kto chce zdarma nejaké info o cyklotrasách v Rakúsku, stačí vyplniť formulár tu:
http://www.oberoesterreich.at/index.php?id=1502&pageMode=frame

Prílohy:

IMG00299-20120923-1357.jpg
IMG00299-20120923-1357.jpg 461.59 KiB thumb_up0thumb_down

IMG00315-20120923-1700.jpg
IMG00315-20120923-1700.jpg 464.38 KiB thumb_up0thumb_down

IMG00321-20120923-1702.jpg
IMG00321-20120923-1702.jpg 433.05 KiB thumb_up0thumb_down

23.09.2012 - 22:16:10
00
iwe1:ja som pisal o tebe..Podhajska...stretko pred Kalnou a mozeme vyrazit na Sturovo spolu
24.09.2012 - 08:50:37
00
@canopus - nieže by som sa bál šialencov, ale vážne si myslím, že kvalita a celkový feeling z akejkoľvek rakúskej cyklotrasy, vzdialenej čo i len niečo cez hodinku autom, je oproti trase Kalná - Štúrovo, a ktorejkoľvek slovenskej cesty v bežnej premávke, plnej zakomplexovaných, prípadne arogantných ľudí za volantom, jednoducho strašný nepomer, asi tak 1 000 000 : 0,000025 :)
Preto ak mám čo i len polovicu volného víkendu, hádžem okamžite bicykel do auta a zdrhám za hranice všedných dní, ale to je skôr debata na tému "prečo som rád, že žijem tam, kde žijem a či som vôbec rád, že žijem tam kde je všetko obmedzené"
29.09.2012 - 08:16:26
00
dobre hovoris ! mimo misu ,vcera sme sli z tatr. strby do vazca a cesta siroka jak letisko iba ***** v kamione nechcel otocit volantom tak nam skoro trafil nasho ujceka jurca kebyze tam idem ja ,uz som vcucnuty pod kolesami .....
29.09.2012 - 10:16:19
00
janosik možno menej frekventované cesty...minule som zbehol omylom z dialnice v pohronskej oblasti a zdalo sa mi to tam výborné (pri Novej Bani)
28.10.2012 - 12:49:34
00
janosik možno menej frekventované cesty...minule som zbehol omylom z dialnice v pohronskej oblasti a zdalo sa mi to tam výborné (pri Novej Bani)
skus potom cestu z Tlmac do Kalnej alebo Tlmace-S.Tekov-H.Klacany uplna pohoda
30.10.2012 - 16:01:05
00
keyboard_arrow_up