Pravy okraj vozovky je to, co je napravo od bieleho pasu, ohranicujuceho jazdny pruh. Teda v praxi je to cca ten 1 meter od bieleho pasu. Krajnica je to, co je od bieleho pasu napravo.
No ale realita ... ked ide okolo mna kamion, nemam sancu .. pretoze veterny tunel po prejazde nepusti. Takze sa clovek musi pratat z cesty hoc aj na travu. Realita je taka, ze pravidla a prax nekoresponduju .. premavka a stav ciest je ina ako pravidla ktore su z roku 70tych.
Inak cela vyhlaska o pravidlach cestnej premavky je o bezpecnosti a plynulosti cestnej premavky. To znamena, ze prioritna je bezpecnost ucastnikov /bez ohladu na predpisy/ a pokial sa nenarusi bezpecnost je ako dalsia priorita plynulost /to zas na margo chodcov, ktori niekedy chodia ako bezprizorni cez prechod/.
Ito, v prvej vete "naľavo" a v poslednom odseku žiadna vyhláška. Roky je to o dva stupne vyšší právny predpis = zákon.
misopetrovic ak je ten jeden meter od okraja vyjazdená koľaj a napravo od nej kusy asfaltu a kamene, tak samozrejme aj v strede jazdného pruhu = prispôsobuješ jazdu stavu a povahe vozovky. Ísť v roztrt..ej koľaji je nebezpečné a na
cesťáku často nemožné vzhľadom na vysoké vlny a skoky a strmé steny koľají, kde sa ti zošmykne
koleso a letíš....