Tak a mam za sebou prvych 120 km na cestaku. Prosim vas skusenejsich o rady k niektorym bodom.

1. na rozdiel od FULLa, s ktorym som presiel 100 km a ani som to necitil, som na cestaku citil kazdy kamienok, hrbol, spoj cesty, zaplatu a pod :-(( Mam carbon vidlu, no obycajne omotavky - udajne su kvalitnejsie, ktore mi dost utlmia - je to pravda?

2. vytriaslo ma teda nesutocne, hlavne som sa bal "poplatanych" usekov, ktorych je neurekom, ze mi na tom presekne plast. Ako to robite, obchadzate tie lepene miesta? Prebehnete cez to? Inac je problem to vidiet na asfaltkach medzi stromami, kde je tien.

3. Dostal som defekt a hned dvakrat ....nic nebolo v plasti, asi nejake sklo - dost casto sa lesklo na okrajoch ciest, no neviem ci by sa dalo tomu vsetkemu vyhnut. Plaste mam: Schwalbe Lugano (mal som v nich 8 atm)...asi by som mal kupit nejake kvalitnejsie. Ako sa chranit pred defektami?

4. jeden defekt som riesil vymenou duse, druhy som zalepil samolepiacou zaplatou, no vydrzala 5 km. Cim lepite duse?

Inac celkom pohoda, pacilo sa mi to, az na tie vytrasene plomby, bolestivy chrbat, dobity od nerovnosti, atd :-)) No a tie stupania mi nesli, nevvedel som si "zaradit". Na horskom mam kazetu 12-36 a s tym sa inac stupa ;-)
Ak mate nejake rady, prosim sem s nimi ;-)
04.08.2012 - 20:18:47
00
to si zvykneš :-)) neboj nič....Ako ja mám hliníkove vsetko okrem vidlice... Kamarát má celokarbon a nevie si to vynachvalit...pustil som ho na moj bike...A povedal ze ked chytil jamku tak to cítil v celom tele...Ako ja som si na to zvykol.....Chrbát ma tiez bolieval, to iste aj zadok...Ale clovek si zvykne a uz to pojde v pohode....A tie jamy? ...JA niektoré obchádzam a niektoré skáčem :-D....No niekedy...Teda dosť často na Slovensku má useky, ktoré sa nedajú ani skociť ani obísť :-D....++Defekt---napríklad ja som este nedostal nikdy...Tam záleží aj na váke jazdca...Ale tak isto aj na plášťoch :-D...Ja napríklad chodím duše KENDY(najlacnejsie ale este som nedostal defekt :-))...Takze neviem...
04.08.2012 - 20:27:42
00
noo nato si snad zvyknes , ono ked je hrbol tak ja osobne vstavam zo sedla a perujem nohami ak treba skocim jamu (ak ju zbadam) , defekty nikto nema rad ale nosim iba jednu dusu +naradicko na vymenu , omotavka vie nieco urobit na pariz roubaix si davali myslim dvojite :), lugana by mali byt v pohode nie ? -teda ze maju dost gumy a teda by maly byt odolnejsie proti defektu , aaale tvoj problem je asi hmotnost sameho seba ,nie ? ked jazdim s panom Jurcom (vaha cca 110kg) tie jeho plaste su tiez pekne rozplastene a to tam dava povolene maximum , mozno by pomohly 28mm hrube plaste ,kamos ich mal a vravel ze su komfortnejsie ale zase o to pomalsie ....(len musia preliezt ramom a vidlicou)
04.08.2012 - 20:28:15
00
no, vahu mam 101 kg prave. Este to pojde dole ale max na 90-95.
Je to tak, ze cim tvrdsie tym odolnejsie? Tych 7-8 atm co tam bolo asi nestacilo?
Idem mrknut nejake s ochranou proti prierazom.
04.08.2012 - 20:31:40
00
je úplne jedno či karbón,alebo hliník.Z našich ciest budeš otlčený vždy,žiadny karbón ti to neutlmí.
04.08.2012 - 20:35:33
00
no cim kruhovejsi tvar tym menej by mali byt nachylne na prieraz lebo ten kamienok plast neobali ale doslova ho odstreli bud do zvodidiel alebo do okoloiduceho auta :D alebo mne do spicov :D
04.08.2012 - 20:36:35
00
Haha, no chrbat a rit to poznam :D
Ja to tiez pruzim nohami, ked je mensia, a vacsiu ked sa neda obist brzdiiim a prejdem cez nu.

Mam 73kg a zatial (musim poklopat) na cestaku este ziadny defekt (duse tam mam Bontrager, plaste Michelin Lithion).

Kukam, ze si si kupil tu masinku, nad ktorou som uvazoval aj ja :)
04.08.2012 - 21:02:03
01
..... ale doslova ho odstreli bud do zvodidiel alebo do okoloiduceho auta :D alebo mne do spicov :D


Nedávno som prechádzal cez Štrbu , plechová zastávka autobusu plná ľudí a práve vtedy mi vystrelil kamienok rovno pomedzi nich a tresol do tej plechovej búdy....to bola rana :rofl: , v zastávke to zarachotilo ako keby tam udrel blesk :rofl: , ale veľmi pochybujem že vedeli čo sa to vlastne stalo.

angel1
1. porovnávať full a cesťák je odveci (cesťák je lepší :P ). Na vytriasanie si zvykneš. Ja tiež ešte aj dnes občas pozriem za jazdy na zadné koleso, či som náhodou nedostal defekt a či nejdem na ráfiku....tak to trasie.

4. nosím 2 náhradné duše a vo vrecku na drese ešte lepiacu sadu (v minulosti som počas jedného výjazdu 2 krát pichol a to už nebola sranda keď sa minuli všetku náhradné duše a záplaty som vtedy ešte nenosil ). Samolepiace záplaty som skúsil jediný raz a výsledok rovnaký ako Tvoj....po pár km to zasa fučalo.
04.08.2012 - 21:02:27
00
V mojom prípade ten kamienok odstrelil do plechového plotu a odrazil sa rovno do môjho stehna. Tak sa ja sám ostrelujem kamienkami.

Angel1 pamätám ako som mal ja malú dušičku z prvej jazdy na cestnom. V prvých týždňoch som sa vyhýbal hlavne úsekom, kde som mal križovať koľajnice či už eletričkové alebo železničné z toho som mal najväčší strach. Plátaniny a diery na cestách obchádzam. Samozrejme máš aj také cez celú cestu, tak v tom prípade najlepšie ako písal janosik, postaviť sa zo sedla a odpružiť nohami. Určite sa nájde aj diera, ktorú prehliadneš a tam je istota prerazenia plášťu hlavne na prednom, ale v niektorých prípadoch prerazíš na nej obidve duše hlavne pri tvojej váhe. Ja som nemal problém so svojimi 70 kg preraziť predné. Zadné to vždy ustálo. Možno by stálo za zváženie prejsť na plášťovky čo sú vlastne také bezdušové plášte a pasujú na klasický ráfik. Tie pri natlakovaní napr. na 12 atmosfér tak ľahko neprederavíš, pri jame neprerazíš a nepoškodíš si ráfik a pokiaľ už len prederavíš, tak sa ti napr. v zákrute nezvlečie hlavne ak si to šinieš dolu kopcom.
Jo, a ešte k tým plášťovkám, nemusíš nosiť žiadne duše ani lepenie, stačí ti malá výkonná pumpička čo dokáže nafúkať aspoň 8 atm, alebo bombička a fľaštička tekutej emulzie, ktorú cez ventilček naleješ do plášťovky a tá vyplní dierku, alebo si ju tam dáš preventívne ešte pred defektom. No ani tá nerobí zázraky, ale na dojazd to bohate stačí. Ja osobne som ešte nepichol túto sezónu pri 5000 km, ktoré som zatiaľ najazdil. A to už kamienky a sklo ani neriešim.
04.08.2012 - 21:07:33
00
tak ja mam tiez tie lugano ale sa mi vidi ze 8 je uz vela na ne a ze sa maju fukat na nejak 7 len max, zas neprehanaj to nad limit :), a defekt som dostal tiez na prvej jazde ale odvtedy 1800km nic, len uz su dost dosekane kadetade

ze to trasie si zvyknes, mne sa praveze cestak zda lepsi bo ten moj kros hrka jak hrkalka ked tam mam kadeco nakvackane :)), cestak ide ticho

jamy a hrbole velmi neriesim, ked viem kde su tak tade idem pomalsie, neskacem to bo mam tiez vela kg tak radsej prejdem cez ne :), a ked neviem v akom stave je cesta tak pre istotu idem tiez pomalsie :)

ten prvy defekt som tiez zalepil samolepkou a odvtedy drzi, takze ja som spokojny s nimi ;)

a ked na tom nevladzes do kopca mal si na to mysliet pri kupe ;), teraz uz je pozde, ale ak mas kompakt a kazetu napr s 28 zubami tak uz len silnejsie nohy treba :)
04.08.2012 - 21:21:38
00
inak zo zaciatku kym si nezvyknes odporucam trochu pohodlnejsie sedlo nie zase nejaku fotelku ale aby to malo aspom ten gel ,ja jazdim na dubovej doske a tam si musim vyberat cestu a nechodit moc po hrboch bo po nejakych 120km mi uz zadok dava najavo ze to nie je dobre ...btw alebo aspon pohodlnejsiu vypchavku v cyklogatoch :)
04.08.2012 - 22:16:35
00
a ja som si myslel ze som jediny s tymito problemami, ked som sa v inych temach docital, ze ked ma clovek dobre nastaveny posed, dobre sedlo a kvalitnu vlozku nema ho co a preco boliet na druhy den aj po celodennom vyjazde. ja po 4 a viac hodinach v sedle citim rit a chrbat 10-15 cm pod lopatkami viac lavu stranu a bolest sa zintenzivny pri nadychu. sedlo mam od vyrobcu ghostacke tak som to najskor daval za vinu sedlu, ale od kamosa som si pozical arione a to bolo este horsie. tak ako som cital prispevky neostava mi asi nic ine len jazdit a cakat kym si telo nezvykne :sweat:
04.08.2012 - 23:47:48
00
nemaj strach po niakej tisicke to uz bude ok
05.08.2012 - 00:04:39
00
ja mam celokarbon ale aj tak som z neho vytraseny
este som vsak nemal defekt, mam Continental GP 4000 S (vlastne ani neviem ci by som mal niekde v terene silu nasadit ten plast, ked ma raz defekt konecne chyti); najazdenych mam vsak len asi 700-800km
ale inak mas pravdu, full je omnoho lepsi co sa tyka bolenia tela po dlhsom vylete.
05.08.2012 - 02:54:03
00
Ako tak citam, ked budem uplne v pohode a budem chciet trohu trpiet bolestami chrbta ;-) tak treba ist na cestak :-)) Nevdi, nejak to prekonam. V zime budem trochu posilovat hornu cast tela, tak snad to bude o rok lepsie.

Teraz k obutiu:
ako som pochopil su plaste, plastovky a galusky. Ja mam urcite rafik plastovy, takze galusku tam nedam, ale plastovku by som mohol? Inac Schw. Lugano nemaju ochranu proti prierazu, maju 50 EPI (co ani neviem co je ...ale znie to malo) a su tazke. Urcite ich vymenim. Otazne je, ci plastovka na moju vahu je dobra volba, alebo radsej plast s nejakou poriadnou ochranou, napr.:
http://www.pneu4bike.eu/shop/product.php?id_product=54
05.08.2012 - 07:41:57
00
keyboard_arrow_up