Rozmyslam, ze vymenim Avida G3 za tieto:

http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-shimano-slx-br-m665-bez-kotucov-vypredaj/4104

Daju sa dat aj na kotuc 185 mm?
15.08.2012 - 16:13:41
00
:D Či v pohode? Však na ne sa brzdným výkonom nechytá žiaden Avid, dokonca ani Avid XX. Veľa drahých bŕzd je oproti 596 hlboko v poli porazených :D To si mohol rovno povedať a ušetril by si mi čas :lol:
http://www.bikeradar.com/mtb/fitness/article/how-we-test-hydraulic-disc-brakes-24345/



Tak vidis - som este neznaly novych technickych zazrakov :)
Ale zase brzdna ucinnost nie je vsetko - aj ked je to pri brzdach samozrejme to najdôlezitejsie...
Dalsie veci su zivotnost, bezudrzbovost atd...
Ale ked mas dobre skusenosti s tvojimi, co je nizsia rada, tak pri tychto to predpokladam bude tiez v pohode...
Dik.
15.08.2012 - 16:22:45
00
V pohode brzdy. Mal som ich na XC biku a super :) Trošku hluku ale inak fajn :)
15.08.2012 - 19:26:30
00
Tak "uvrestane" brzdy zrovna nemusim.... Ma tu niekto vôbec kotuce, ktore su ticho ??? :lol:
16.08.2012 - 07:32:47
00
Tie Avidy G3 s organickymi platnickami BBB su uplne tiche za sucha, v mokrom terene trochu piskaju, ale akonahle sa kotuc brzdenim vysusi, su znovu ticho. Tieto platnicky sa mi neosvedcili v strmych a dlhych zjazdoch, preto sa obzeram po inych (sintrovane) platnickach alebo aj brzdach. Vsetko je to aj o tom, ake platnicky zvolis.
16.08.2012 - 09:56:13
00
V-čka som v živote nejazdil, ani lacné, ani drahé, proste žiadne...

to mi potom nejde do hlavy, ako ich môžeš hodnotiť, keď si ich nikdy nejazdil?!

Podľa mojich skúseností sú dobré V-čka kotúčovkám minimálne vyrovnaným partnerom. Vlastne jedinú nevýhodu majú len v prípade rozcentrovaného ráfika, inak sú prakticky vo všetkom lepšie, čo vôbec nie je prekvapivé, kedže brzdná sila pôsobí na obvode kolesa, kde je to najefektívnejšie. Kolesá môžu byť navyše ľahšie o hmotnosť kotúčov.
17.08.2012 - 16:52:06
00
...

Prílohy:

are_you_fucking_kidding_me.jpeg
are_you_fucking_kidding_me.jpeg 152.47 KiB thumb_up0thumb_down

17.08.2012 - 17:15:39
00
to mi potom nejde do hlavy, ako ich môžeš hodnotiť, keď si ich nikdy nejazdil?!

Podľa mojich skúseností sú dobré V-čka kotúčovkám minimálne vyrovnaným partnerom. Vlastne jedinú nevýhodu majú len v prípade rozcentrovaného ráfika, inak sú prakticky vo všetkom lepšie, čo vôbec nie je prekvapivé, kedže brzdná sila pôsobí na obvode kolesa, kde je to najefektívnejšie. Kolesá môžu byť navyše ľahšie o hmotnosť kotúčov.

Nemusím všetko skúsiť, aby som vedel, ako to funguje. Fyziku proste neoj***š (ani Ježiša :lol: ) a preto v ničom nie sú lepšie, maximálne len v hmotnosti ale hmotnosť aj tak nebrzdí. Videl si na motorkách niekedy tie "super" véčka? Newton, Pascal ani Bernoullini s tebou nebudú súhlasiť ;)
19.08.2012 - 21:32:02
00
Bernoullini? Ten vari tvrdi(l), že je z fyzikálneho hľadiska lepšie brzdiť pri osi otáčania a brzdnú silu prenášať po výplete, ako brzdiť priamo na obvode kolesa? Ospravedlňujem sa všetkým fyzikom za tento popis, ale som z toho nejaký zmätený. A čo s tým majú ostatní dvaja páni?
19.08.2012 - 22:36:09
00
Jasné, ale pri véčkach je brzdenie po obvode jediný spôsob ako čiastočne vykompenzovať slabú Newtonovskú mechanickú silu vedenú cez lanka a to zo všetkými jeho nevýhodami. Pascal to pri hydraulikách vyriešil bravúrne a môžeš s vyššou účinnosťou brzdiť aj malíčkom a ako bonus sa odstránili ostatné zvyšné nevýhody véčiek. Ako nevýhodu hydier vidím len hmotnosť a väčšie namáhanie vidlice, ale prvé už nevadí (aj tak sú tu 8kg MTB cykle) a druhé je už vyriešené 15 a 20 mm oskou :)
19.08.2012 - 22:50:44
00
Až budeš mať možnosť vyskúšať, ako brzdia Avid Single Digit véčka s kvalitnými gumkami, tak to urob, asi budeš prekvapený. Tie brzdy sa tak nevolajú pre nič za nič. Ja som chcel mojím príspevkom len naznačiť, že hydraulické brzdy nemusia byť optimálne pre všetkých. Inak pre výkon brzdy je zrejme dôležitejšia kombinácia pneumatika-podklad, ako to, či koleso zablokuješ véčkami na obvode alebo hydraulikou na kotúči, obidve technológie to zvládnu úplne v pohode.
19.08.2012 - 23:08:45
00
Ano, ja súhlasím s bedom. Pre môj bike by boli kotúčové brzdy na nič. Mohol by som rovno kúpiť nový bike za také :cash: . Ani moja vidlica by ich nezvládla, kedže to je ešte rockshox judy a nevydržala by torzné napätie. Včera som išiel zjazd veľmi strmým svahom, konkrétne Jahodná v Košiciach. Kamoš mal hydrauliky brzdy značky Hope. Ja obyč. Deore V-brake. Kamoš to ltt ubrzdil, ale mu stmavli kotuče. Potom keď na nich nalial vodu tak sa z nich parilo jak z pece. Mne jedine začali smrdieť špalky :) tiež im trošku priháralo, :D ale zvládli to inak úplne v pohode. Takže s mojimi Včkami som úplne spokojný a hlavne keď viem, že môžem s nimi si dovoliť ísť aj po strmšých svahoch bez toho aby som sa bál, že spálim kotúč za 50 eur, alebo že to tie hydrauliky nezvládnu......A kotúčové brdy navyše pišita ešte aj bez toho aby bolo mokro :* a údržba je tiež finančne náročná.
24.08.2012 - 09:01:44
00
Liat vodu na zeravy kotuc? mozek!
24.08.2012 - 10:56:16
00
:rofl:

Prílohy:

nie-radsej-v-brake.jpg
nie-radsej-v-brake.jpg 50.97 KiB thumb_up0thumb_down

24.08.2012 - 11:10:37
00
Kecy, kecy :D
"Takže s mojimi Včkami som úplne spokojný a hlavne keď viem, že môžem s nimi si dovoliť ísť aj po strmšých svahoch bez toho aby som sa bál, že spálim kotúč za 50 eur, alebo že to tie hydrauliky nezvládnu......A kotúčové brdy navyše pišita ešte aj bez toho aby bolo mokro a údržba je tiež finančne náročná."

Že vás to baví takto zavádzať a racionalizovať si používane véčiek :D Jak chceš, daj si tie véčka aj na motorku aby si nedajbože nezničil kotúč za 50€. Však aj Ford TT mal 4 kolesá a odviezol z bodu A do bodu B, tak nechápem prečo sa tu ľudia preháňajú na Veyronoch :D
24.08.2012 - 11:27:55
00
keyboard_arrow_up