Kecy, kecy :D
"Takže s mojimi Včkami som úplne spokojný a hlavne keď viem, že môžem s nimi si dovoliť ísť aj po strmšých svahoch bez toho aby som sa bál, že spálim kotúč za 50 eur, alebo že to tie hydrauliky nezvládnu......A kotúčové brdy navyše pišita ešte aj bez toho aby bolo mokro a údržba je tiež finančne náročná."

Že vás to baví takto zavádzať a racionalizovať si používane véčiek :D Jak chceš, daj si tie véčka aj na motorku aby si nedajbože nezničil kotúč za 50€. Však aj Ford TT mal 4 kolesá a odviezol z bodu A do bodu B, tak nechápem prečo sa tu ľudia preháňajú na Veyronoch :D


No presne ako vravíš, ani ja nechápem prečo sa ľudia preháňajú na Veyronoch... Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
24.08.2012 - 11:51:27
00
Kto ma na to, bavi ho sa "rypat" v biku a hlavne jazdi tak, aby kotuce vyuzil, tak ten ich oceni.
Ale povedzme si uprimne, nie je dnes trosku "prekotucovane" a "prehydraulikovane"?
Hydry na crossoch a lacnyh HT - proti gustu ziaden disputat - akurat sa mi tam straca trochu vyznam...
24.08.2012 - 14:31:40
00
Ano, dnes je všetko prehydraulikovane ako vravíš. Ale veď o tom to je. Čo najviac peňazí minúť lebo pre cyklistický priemysel je to dobrý biznis :cash: :cash: :cash: . Tak ako sa dakedy vyrábali komponenty na výdrž, dnes sa vyrábajú tak aby sa čo najrýchlejšie opotrebovali a kupovali nové. A potom je tu aj ta samotná filozofia myslenia: čím novšie, tým lepšie.......
24.08.2012 - 14:55:03
00
...a hlavne, dobre to vyzera... :lol:
24.08.2012 - 15:02:09
00
No prosím ťa... veď tu ide hlavne o estetickú stránku a nie praktickú....

Tu je inak celkom dobrý článok o porovnaní V Brakes vs. Disc Brakes od človeka, ktorý sa ešte nenechal strhnúť prúdom marketingových a reklamných živlov :$ :D

http://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?page_id=8174
24.08.2012 - 15:14:38
00
Som veľmi konzervatívny človek, ale hydraulické kotúčovky si neviem vynachváliť. Používam ich už 9 rokov a v servise som s nimi nebol. Všeto si robím sám, ale prakticky sa jedná len o bežnú údržbu, žiadnu poruchu som na nich zatiaľ nemal. A je jedno, či sa jednalo o Avidy, alebo Shimano. Žeby som mal iba šťastie?
24.08.2012 - 15:15:07
00
take skusenosti s tymi avid juicy 3 mate............ fakt bomba :y:
24.08.2012 - 15:15:51
00
take skusenosti s tymi avid juicy 3 mate............ fakt bomba :y:


no sorry, tak sme sa trosku rozkecali mimo temu.... :P
24.08.2012 - 15:20:23
00
to laco:

Nikto nevravi, ze hydraulicke brzdy su zle alebo zbytocne.
Ale kto nejazdi zavody, sneh, blato a nie je zrovna zrucny alebo ho opravy a udrzby rôzneho druhu nebavia - ten zbytocne plati za nieco, co nepotrebuje....

A Palo1707 ma pravdu - mali by tu pisat hlavne uzivatelia brzd Avid Juicy 3.
Tymto sa omluvam za moje bezpredmetne tliachanie. :x :bow:
24.08.2012 - 15:25:30
00
Momentálne mám práve Avid Elixir 3. Predtým Shimano M525. Predtým som jazdil véčka a bol som s nimi maximálne spokojný, žiadne technické problémy iba bežná údržba vrátane centrovania kolies. Musím však konštatovať, že s hydraulikami sa zapodievam oveľa menej. A brzdia podstatne lepšie ako moje staré véčka. Samozrejme to neboli véčka ikstéerkové a ráfiky som nemal keramické. Ale ani Shimano M525 a Avid Elixir 3 nie sú žiadna špička, skôr low end.

To len na margo. Však aj môj otec ešte dlhé roky tvrdil, že na čiernobielom televízore bol aj tak lepší obraz.
24.08.2012 - 16:12:22
00
laco: toto je v pohode, vyskúšal si obidve technológie, utvoril si si vlastný názor. Ale pripieva tu aj človek, ktorý sám vyhlásil, že véčka nikdy nejazdil, ale aj tak sú hydraulické kotúčovky určite lepšie. Mne napr. vadí, že stačí trochu prachu a už trúbia naďaleko (Avid Elixir CR). Alebo napr. to, že véčková verzia Mavic CrossRide má 1700g, kým kotúčová 1900 (lebo musí mať silnejší výplet a náboje s prírubami na kotúče) a ešte na ňu musíš navesiť 2x100g kotúče. Voziť na biku 400g rotačnej hmotnosti navyše len tak pre nič za nič mi príde byť luxus. Aj modulácia mi príde byť lepšia u véčok, predsa len ide o trenie guma-kov, takže sila je lepšie dávkovateľná ako u kontaktu tvrdších materiálov.

Ešte raz pre tých, ktorí stále nechápu - neporovnávam, čo je "lepšie", píšem svoje skúsenosti a je mi srdečne jedno, kto čím brzdí.
24.08.2012 - 19:32:14
00
Stále budem tvrdiť, že hydraulické kotúčovky sú lepšie, fyzika proste nepustí, údržba tiež žiadna a na rozdiel véčok to brzdí aj za mokra, aj blata a v zime aj v snehu (nie len pre to, že kotúč je mimo bordelu, ale aj pre to, že ak bude klzký kotúč, tak čeľuste vyvinú na kotúč oveľa väčšiu silu ako véčka). Nevravím, že každý potrebuje kotúčovky (moja mama určite nie), ale to že sú lepšie s tým už nikto nič nespraví, keď sa hydraulika dostala aj na bicykle, tak sa všetko posunulo k lepšiemu, hlavne čo sa týka brzdenia a o to brzdenie tu ide nie? Véčka stačili po určitú úroveň, teraz sa tak môžu kryť s úplne najlacnejšími hydraulikami ale hydrauliky typu nové deore tú hranicu posúva ešte vyššie, čo ti véčka nedajú. Hydraulika sa pre nič za nič nepoužíva v autách, motorkách a lietadlách...

No a jazdil som nejaké tie brzdy čo boli pred véčkami na biku za vtedajších 2800Sk :lol: a ešte pred štyrmi rokmi som na ňom brázdil cesty, kým som nezohnal moju mrdku :lol:
24.08.2012 - 20:07:24
00
pre mňa, za mňa si brzď aj padákom, však stíhačky tak brzdia, tak to musí byť "lepšie"...
24.08.2012 - 21:22:49
00
Na zastavenie skoro 100 tonových strojov na 0 je padák naozaj lepší, bez úvodzoviek, to je fakt, preto sa používa (ale stíhačky nie). Lenže stále nechápeš podstatu, áno niekomu stačí spätná brzda, niekomu cantiky, niekomu véčka a niekto ťažkokilážny je schopný uvariť aj zjazdové hydrauliky. A ako som tie systémy vymenoval, idú postupne od horších k lepším. To že tebe stačia véčka, OK, ale daj aj tie najlepšie véčka Polcovi (a nepovedz mu to :lol: ), tak sa nám zabije :D Dnes je DH niečo iné, ako bol v 90-tych rokoch :lol:

EDIT: Ešte pozerám, na mojich ráfikoch je "kilo" blata a to ešte niečo poodpadúvalo. Pri véčkach by to bolo zničené gumičky a ráfik a brzdný účinok, kde na kotúč sa dostalo minimum ak vôbec niečo.
24.08.2012 - 21:44:16
00
Prepáč, ale to "(ale stíhačky nie)" som nepochopil - na vlastné oči som videl niekoľko stíhačiek pristávať s tým, že vyhodili padák (predpokladám, že v kombinácii s inými brzdami). Tiež som si nevšimol, že debata bola o DH, k tomu sa vyjadriť neviem, kedže som DH nikdy nejazdil. Ale myslím, že sme nakoniec došli k poznaniu, že brzdy je vhodné voliť podľa použitia.
24.08.2012 - 22:16:47
00
keyboard_arrow_up