vcera som menil retaz a pri kontrole otacania kladiek som zistil ze horna, s keramickou vlozkou sa kruti o mnoho tazsie ako ta spodna obycajna. Teda ked ju pokrutim bez retaze prstom, tak sa neroztoci, ale hned zastane, spodna sa kruti este par sekund. Najskor som si myslel ze je v nej nejaky bordel namotany, ale je cista. Namzal som ju, vlozil valcek a skusil(pridrzal iba prstami), isla lahko. Potom som dal aj pliesky z oboch stran a hned sa prejavil odpor. Neviem v com to je. Momentalne som miesto nej dal kladku z LXka, kedze je rovnaka az na ocelovy valcek a tesnenie, a ta ide o mnoho lahsie. Kedze bajk je v zaruke, je to na reklamaciu? alebo je to vlastnost tychto kladiek s gumenym tesnenim okolo plieskov?
05.09.2012 - 08:14:44
00
myslíš takto? : http://youtu.be/atsh28smAJ8?t=24s
05.09.2012 - 20:52:52
00
ano, tak som ju skusal aj ja, ale namontovanu, bez retaze. skutocne neviem preco sa toci o tolko tazsie ako spodna, aj napriek tomu ze na nej nic nie je vidno. ale som si isty, ze tu brzdu "robia" tie gumene tesnenia, pretoze ak to skusam bez nich tak sa toci normalne, lahko. pridam obrazky.

Prílohy:

kladkahorna1.jpg
kladkahorna1.jpg 280.49 KiB thumb_up0thumb_down

kladkahorna2.jpg
kladkahorna2.jpg 188.2 KiB thumb_up0thumb_down

06.09.2012 - 06:58:08
00
namaž ho a jazdi ďalej.. nerieš to.. alebo ak chceš, kúp nové kladky, ale ničím si tak neprilepšíš..
06.09.2012 - 15:12:20
00
to znamena, ze tie tesnenia spravne priliehaju - plnia svoju funkciu
06.09.2012 - 16:16:50
00
:)) vysvetlím ti prečo. Lebo je to keramické klzné ložisko :) a to sa krásne točí až pod záťažou :) mám na tiagra prehadzovačke kladky ultegra. spodná je valivé ložisko (priemyselné) u toho je jasné že sa točí inak. :) pretože sú tam guličky atď.. skrátka priemyselné ložisko. za to v tom klznom nič také nie je. Nerieš to :) a veľmi tú keramiku nemaž iba jemne ak chceš a aj to vytri handričkou aby zostal len povlak tekutého maziva, nahoď na šalter a jazdi.
06.09.2012 - 21:41:11
00
nevieš náhodou aj prečo tam to klzné ložisko dávajú (a nie napríklad priemyselné, ako do druhej kladky)?
06.09.2012 - 22:48:13
00
To klzne lozisko je tam z jednoducheho dovodu - kladka sa na nom moze jemne pohybovat do stran. Ked to vsetko dotiahnes skus si to. Tie pliesky su tam dolezite vymedzuju tu volu a cekle to kryju aby tam nesiel bordel. Vrchna kladka sa preto vola vodiaca a spodna napinacia. Je to na kompenzaciu nepresnosti radenia, ak by sa pevna kladka nedostala presne pod jednotlove pastorky kazety(ci uz koli nepresnemu nastaveniu , nejakej voli alebo opotrebeniu), klzna sa vdaka tej voli este prisposobi.

Aj mne ide tazko. Ked som to cistil napatlal som vazelinou aj na ten spoj kde ide pliesok do gumicky a skoro sa nepohla. Trochu som to vyutieral a ide lepsie. Tazsie to ide aj na novom shaltri - netoci sa sama , hned sa zastavi.


Naposledy upravil marek_K dňa 07.09.2012 - 08:12:15, celkovo upravené 2 krát.

07.09.2012 - 08:05:21
00
diky chlapi za vysvetlenie ... tak ju vratim spat, a tu LX s kovovym valcekom dam zase do sufliku:)
07.09.2012 - 08:09:44
00
marek_K: vďaka, človek sa vždy dozvie niečo nové...
07.09.2012 - 08:41:36
00
keyboard_arrow_up