Viac hláv = viac kapusty...
V prvom rade treba zmerať či sa
tlmič s väčším rozmerom oko-oko zmestí do rámu. To zistí majiteľ jednoducho tak, že súčasný tlmič vymontuje z rámu, zdvihne bike do vzduchu aby sa vahadlo čo najviac odtiahlo od rámu a zmeria aká je vzdialenosť stredov dier kde sa uchytáva tlmič. Ak to má tých 200mm a viac, tak sa tam zmestí, no treba dať pozor aby zadná stavba alebo vahadlo nebúchalo o niektorú trubku rámu.
Druhé meranie je zas opačné, položiť bike na
kolesá a stlačiť zadnú stavbu takmer na doraz a znovu zmerať rozteč oko-oko. Odpočítať druhú namerané hodnotu od prvej a zistíš aký tlmič tam môžeš použiť .. ak ti vyjde rozdiel menší ako 57mm tak tam môže ísť len tlmič ktorého piestnica sa zasúva 50mm ... tým pádom ale nezmeníš zdvih zadnej stavby, pokiaľ by rozdiel bol väčší ako 57mm tak tam môžeš dať tlmič 200/57mm. Znovu však treba dať pozor na to, aby sa pri úplne stlačenom ráme nebúchali o seba trubky.
No a za tretie ... a asi to najpodstatnejšie: tento
rám je klasický jednočap. Kto sa trochu vyzná v systémoch zadných stavieb vie, že tento systém je žiaľ najhorší. To hlavne preto, že pri šlapaní sa veľmi pohupuje, pri brzdení tuhne a tlmič je pri tomto systéme najviac namáhaný, nakoľko všetky sily pôsobia priamo na naň.
Preto, ak chceš aby ten bike zostal jazdivý no aby bolo zadné odpruženie kultúrnejšie, určite nemeň rozmery tlmiča ani jeho zdvih, ale radšej si kúp lepší tlmič ... v pohode stačí RockShox Ario alebo Monarch, FOX RPL alebo RP2, proste nech sa dá dostatočne pritvrdiť nejakým Lockoutom alebo Propedalom. Inak sa ti z toho stane húpačka vhodná len na "dolekopec" a do kopcov alebo po rovine sa to bude húpať a oberať ťa pri každom šliapnutí do pedálov o kvantum energie ...