Tlmic 190x50 je asi jediny, kde sa z bezne dostupnych standardnych rozmerov da zmenit velkost zdvihu vymenou tlmica (pokial to konstrukcia ramu dovoli) - nahradit ho 200x57.
Pri prepakovany napr. 1:2.5 by sa zadok zdvihol o 2.5cm, co by sa dalo doladit vidlou vyssou o 2-3cm. Takto to geometriu ovlyvni len mierne - najma vyssi stred.
Prakticky prinos je ale otazny, ekonomicky sa tiez neoplati.
V praxy tusim este nahradzali nestandardne Fox tlmice pre Giant trance X (tusim 185mm) standardnym 190mm.
22.11.2012 - 12:56:47
00
Presne 200/57 ten som myslel . Ale ako vravim ,ak vyssie zdvihy tak iny ram . Na XC Ti 110 staci . Ak si chces do bajku investovat vymen epikona za lepsi tlmic .
22.11.2012 - 15:00:12
00
tak ale si nastavis sag tak aby si mohol vyuzit naplno povodne zdvihy ...

mne osobne by sa skor pacilo tam dat tlmic co podporuje funkciu uzamknutia pri slapani ...
22.11.2012 - 17:28:30
00
to je chopotina co len kazi chod, radsej pekne citlivy s lockom
ked mu to je malo nech radsej prehodi lepsi tlmic a vyrazne sa mu zlepsi chod zadnej casti
22.11.2012 - 17:51:52
00
Viac hláv = viac kapusty...
V prvom rade treba zmerať či sa tlmič s väčším rozmerom oko-oko zmestí do rámu. To zistí majiteľ jednoducho tak, že súčasný tlmič vymontuje z rámu, zdvihne bike do vzduchu aby sa vahadlo čo najviac odtiahlo od rámu a zmeria aká je vzdialenosť stredov dier kde sa uchytáva tlmič. Ak to má tých 200mm a viac, tak sa tam zmestí, no treba dať pozor aby zadná stavba alebo vahadlo nebúchalo o niektorú trubku rámu.
Druhé meranie je zas opačné, položiť bike na kolesá a stlačiť zadnú stavbu takmer na doraz a znovu zmerať rozteč oko-oko. Odpočítať druhú namerané hodnotu od prvej a zistíš aký tlmič tam môžeš použiť .. ak ti vyjde rozdiel menší ako 57mm tak tam môže ísť len tlmič ktorého piestnica sa zasúva 50mm ... tým pádom ale nezmeníš zdvih zadnej stavby, pokiaľ by rozdiel bol väčší ako 57mm tak tam môžeš dať tlmič 200/57mm. Znovu však treba dať pozor na to, aby sa pri úplne stlačenom ráme nebúchali o seba trubky.
No a za tretie ... a asi to najpodstatnejšie: tento rám je klasický jednočap. Kto sa trochu vyzná v systémoch zadných stavieb vie, že tento systém je žiaľ najhorší. To hlavne preto, že pri šlapaní sa veľmi pohupuje, pri brzdení tuhne a tlmič je pri tomto systéme najviac namáhaný, nakoľko všetky sily pôsobia priamo na naň.
Preto, ak chceš aby ten bike zostal jazdivý no aby bolo zadné odpruženie kultúrnejšie, určite nemeň rozmery tlmiča ani jeho zdvih, ale radšej si kúp lepší tlmič ... v pohode stačí RockShox Ario alebo Monarch, FOX RPL alebo RP2, proste nech sa dá dostatočne pritvrdiť nejakým Lockoutom alebo Propedalom. Inak sa ti z toho stane húpačka vhodná len na "dolekopec" a do kopcov alebo po rovine sa to bude húpať a oberať ťa pri každom šliapnutí do pedálov o kvantum energie ...
22.11.2012 - 19:29:34
00
keyboard_arrow_up