Veď s tým pokrúť a uvidíš. Mne to vychádza takto: zaskrutkované - brzda zaberá hneď, no má gumovejší chod, odskrutkované - brzda zaberá neskôr, no je tvrdšia.
05.12.2012 - 14:50:48
00
Deemax, tým koliečkom, ktoré otáčaš rukou (to čo trčí z brzdovej páky) nastavuješ vzdialenosť páky od gripu, no XT, XTR Trail a Saint majú ešte v brzdovom valci klasickú krížovú skrutku označenú Free Stroke, ktorou by sa mal nastavovať voľný záber páky, teda bod, v ktorom sa začne hýbať piest. (S polohou doštičiek voči rotoru to nerobí nič)



aha prepáč na SLXkách nemám takú vymoženosť :-)
06.12.2012 - 18:42:15
00
M666 urcite! jazdil som to, a s original platnami to brzdilo fajne, len sa obcas prehriali a troska ubrali s ucinku, mal som to na 203 kotuci.
06.12.2012 - 23:47:59
00
Jasné, to free stroke na mojich XT mám. Len som ešte neskumal ako sa to nastavuje. Musím si to znížiť, lebo ho mám moc veľký, dosť vela mi ide páka na prázdno. Fakt je to zbytočnosť. Potom sa ozaj oplatia SLX.


Úplne si odporuje čo píšeš. Práve brzdy Shimano sa vyznačujú dlhým mŕtvym chodom naprázdno a práve možnosť nastavenia kontaktného bodu(free stroke) príde veľmi vhod. To je hlavný rozdiel medzi modelmi SLX a XT.
11.12.2012 - 21:03:24
00
To je jedno, beriem tie XT mám na to dobrú cenu... nieje čo riešiť :)
11.12.2012 - 21:34:45
00
hmm, priznávam si, že som ešte poloamatér. Možno je to dobre, že tie XT sú aké sú. Celkom som si už zvykol a intenzita brzdenia sa dá fakt dobre reguloať. dlhý mŕtvy chod naprázdno znamená, že je vačšia medzera medzi kotúčom a platničkamy, a free stroke je regulácia tej vzdialenosti (dáva to platničky bližšie/dalej)?
12.12.2012 - 09:24:26
00
Ak sa mŕtvy chod chápe ako pohyb páky, počas ktorého brzda ešte nebrzdí, tak áno - môže byť spôsobený aj veľkou medzerou medzi kotúčom a platničkami - napr. keď sú platničky zjazdené.

Free Stroke (rovnako Contact Point od Avidu, FCS od Formuly a iné podobné systémy) však vzdialenosť platničiek nemenia, menia len bod, kedy začne prúdiť kvapalina do strmeňa.

Čo viem, tak vzdialenosť platničiek od rotora sa dá nastavovať len na niektorých starých Hope-och.
12.12.2012 - 15:36:32
00
To je práve ono, ak začne prúdiť kvapalina hneď po miernom zatlačení páky, dôjde k rýchlejšiemu posuvu platničiek ku kotúču a prejavý sa to menším voľným zdvihom páky(Free Stroke). Je to inteligentnejšie riešenie ako mechanické nastavenie platničiek od kotúča.
13.12.2012 - 17:58:01
00
Takže, pre tých, ktorí nevedia ako funguje Free Stroke. :D Troška som sa s tým hral, a našiel som to tajomstvo. :lol:
Na 1. obrázku je Free stroke nastavený na najkrátky chod.
Na 2. obrázku je Free stroke nastavený na najdlhší chod

Prílohy:

Komentár súboru: krátky chod
FS-hight.png
FS-hight.png 1.12 MiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: dlhý chod
FS-low.png
FS-low.png 1.15 MiB thumb_up0thumb_down

14.12.2012 - 20:06:42
00
tuto moznost ale SLX nepovoluju mas potom XT?
14.12.2012 - 21:51:52
00
cize upla zbytocnost :)
14.12.2012 - 21:54:51
00
dalšie kurwitko navyše :) citujem Vlada :D
14.12.2012 - 22:21:34
00
Boli za dobru cenu, nebolo o com :)
14.12.2012 - 23:10:15
00
Aj tak si myslim ze sa to da na SLX, je to rovnake telo... :D okrem tej krytke kde nieje SLX ale XT takze s mensou upravou by sa toto ***** dalo spravit aj na SLX, staci, ked sa mi dostanu do ruky :D
PS: myslim si to, nevravim ze to tak stopro je :)
15.12.2012 - 10:26:27
00
Takže, pre tých, ktorí nevedia ako funguje Free Stroke. :D Troška som sa s tým hral, a našiel som to tajomstvo. :lol:
Na 1. obrázku je Free stroke nastavený na najkrátky chod.
Na 2. obrázku je Free stroke nastavený na najdlhší chod


Moc by ma zaujímalo, aký dlhý chod má páčka ak je skrutka Free Stroke nastavená na krátky chod? Ak je tam určitý voľný zdvih, tak je táto funkcia naozaj zbytočná. Osobne preferujem čo najkratší zdvih a radšej si páčku nastavím bližšie k riadítkam.

ďakujem
16.12.2012 - 13:23:36
00
keyboard_arrow_up