Adop: kašli na hadicu. Neopren je len na zadný tlmič. Vpredu radšej nohy pekne poutieraj po každom výjazde a daj silikon.
27.12.2012 - 21:36:43
00
lto: vidlicu "mažem" silikónovým olejom sonax profesional a tam ide skôr o to že keď ho trošku streknem na guferá a zapružím tak mi všetká špina ostane na klzákoch a ľahko ju utriem a na vidlici po tom spreji ostane taký klzký film.

No vidis aky si sikovny, gratulujem. A skusal si aj namocit nohy? :)

namociť nohy?


Naposledy upravil nomad dňa 27.12.2012 - 21:48:02, celkovo upravené 1 krát.

27.12.2012 - 21:46:50
00
silikonom sa vytahuje bordel z vrchu gufier a konzervuje samotne gufero, vidlica sa nim vsak nemaze. Treba to vzdy do sucha utriet nakolko silikon lepi bordel, mohol by tak narobit problemy.
27.12.2012 - 21:47:35
00
presne ako píše palo1707 vidlicu vždy utriem aj stým bordelom lebo keby nie tak je to ešte horšie
27.12.2012 - 21:48:43
00
Mazací tuk v spreji na reťaze. Ten odpudzuje prach a vlhko. Môže to byť tá lepšia možnosť? Len neviem či je vhodný na tesniace plasty a gumy. Pozriem návod. Aj mne bol odporúčany silikon.


Naposledy upravil adop dňa 27.12.2012 - 21:57:16, celkovo upravené 1 krát.

27.12.2012 - 21:54:06
00
ináč k tomu motorovému oleju na mazanie- nakoľko syntetický olej žerie karbón, mohlo by to zožrať aj tesnenia, keďže sa v gume uhlík používa ako plnivo..
27.12.2012 - 21:55:27
00
práveže na vidlicu sa mi zdá lepší ten silikon lebo ten na nej zaschne a vidlica je po ňom suchá a nič sa nelepí
27.12.2012 - 21:57:41
00
Mazací tuk v spreji na reťaze. Ten odpudzuje prach a vlhko. Môže to byť tá lepšia možnosť? Aj mne bol odporúčany silikon.

vonkajšok vidlice netreba mazať, ten má byť suchý.. Naopak pod guferom by malo byť mazané všetko.
27.12.2012 - 21:58:08
00
vonkajšok vidlice netreba mazať, ten má byť suchý.. Naopak pod guferom by malo byť mazané všetko.

šlo mi o udržbu gufera počas prevadzky. Vďaka za vysvetlenie.
27.12.2012 - 22:03:48
00
na to je práve silikon lebo ten udržuje gumu v kondícií

a ešte k rozoberaniu: mal som veľké štastie že som si to robil v bike-centre lebo pri 29" rebe je tá matica, ktorá je našróbovaná na ventile negatívky dosť ponorená vo vidlici, ale naštastie som našiel taký kľúč, prehistorický ale pošlúžil super


Naposledy upravil nomad dňa 27.12.2012 - 22:12:15, celkovo upravené 1 krát.

27.12.2012 - 22:08:45
00
Najlepšie je, ak je samotné gufero podmazávané olejom zvnútra a ten necháva jemný oeljový film na vnút. nohách. Rovnako aj u tlmiča. Silikón už pár rokov nepoužívam, skôr pravidlene čistím klzné plochy od nečistôt.
27.12.2012 - 22:11:36
00
ale mne sa to nevidí ako môže tých 5ml oleja v jednej nohe premazať aj gufero... u fox sa mi to vidí reálnejšie lebo tam je toho oleja vela lebo služi ako tlmiaci a zároveň aj ako mazací...
27.12.2012 - 22:15:08
00
Vidím to Tak, že mazanie zvnútra nie je ani vidieť, pretože gufero to zotrie späť do vidlice. Hlavne aby sa tam nedostala špina.
27.12.2012 - 22:24:10
00
ale mne sa to nevidí ako môže tých 5ml oleja v jednej nohe premazať aj gufero... u fox sa mi to vidí reálnejšie lebo tam je toho oleja vela lebo služi ako tlmiaci a zároveň aj ako mazací...

Na gufero tam máš tie molitanové krúžky pod ním, tie "mažu" gufero. Vo vidle nemusí veľmi čľupkáť olej, stačí mikrofilm oleja na puzdrách a tam veľa oleja aj tak nevojde.

ináč k tomu motorovému oleju na mazanie- nakoľko syntetický olej žerie karbón, mohlo by to zožrať aj tesnenia, keďže sa v gume uhlík používa ako plnivo..

Mohlo alebo aj zožerie??? Prilial si olej do ohňa, tak prosím o bližšie vysvetlenie, aby to nebolo o "dohadoch" :) Nerobia sa náhodou tie 10W a nižšie len synteticky, keďže minerálne to nedokážu???
27.12.2012 - 22:39:11
00
nomad: u open bath je len v jednej nohe cca 160ml oleja. V druhej je 20-25ml a u FIT patrón je v oboch 25ml. Osobne by som aj do RS dal(dávam) viac ako 5 ml oleja.

adop: nikdy nezotrie všetko, jemný olejový film sa popod gufero von dostane (ak tam olej je, resp. ak sa dostane až pod gufero).
27.12.2012 - 22:46:56
00
keyboard_arrow_up