ad servis - http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=tv.home&postingID=108
ad vakel - záleží od toho aký veľký bude.. a zlepšovať sa to určite nebude ;D
ad molitan - neviem, najlepšie vystrihnúť úzky pásik, prirovnať a zlepiť.
ad lock - no lock ma určitú poistku, ak prekonáš istú silu tak prepruží.
Tlmičový olej je zrejme v poriadku len s lockom možno čosi máš, pozrie tie videá.
03.02.2013 - 11:11:14
00
keď ju budeš rozoberať, tak samozrejme vymeň aj tlmičový olej..
rýchlosť tvorby vaklu sa pri pravidelnej údržbe a výmene oleja dá obmedziť tak aby to nerobilo žiadnu šarapatu a nestupňovalo sa to nejko extrémne...molitan je potreba taký aby sa zmestil pod guferá a aby zároveň "oblizoval" vn. nohy vidlice a mazal ich..
03.02.2013 - 12:04:15
00
výrazné šuchotanie/syčanie, je to zavzdušnená tlmiaca patróna alebo je to OK a vidlák nevie nič o "advanced" technológiách?

V tlmiacej patrone musi byt aj vzduch, inak by sa nedala vobec stlacit (pri stlacani sa v patrone zvacsuje objem o objem zanoreneho piestu).
Dolezity je objem a viskozita oleja v patrone. Malo by sa to dat vyhladat v historii na bike-forum.cz Sam som ho este nerozoberal, ale podla diskusii na b-f su to mechanicky jednoduche veci. Lock by mal byt rieseny jednoducho uzatvornim prietoku cez "ventil" v patrone.
03.02.2013 - 13:43:10
00
keď ti to pomôže, ja mám SR Duro a do patróny ide 80ml vidlicového oleja /ja dávam 5w/
03.02.2013 - 13:44:44
00
Caute, mam Epicona TT a dnes pri udrzbe sa mi stala taka zvlastna vec. Zo vzduchovej patrony mi tiekol olej, ked som skladal vidlicu naspat. Tiekol cez dierku, ktoru je vidno na fotke a bol znecisteny - rovnaky som vylial z vidlice na zaciatku. Mam z toho zmiesane pocity, kedze neviem, ci ten olej je z patrony alebo odkial a ci ho vyliat, resp. ci to nie je olej, ktory bol urceny k mazaniu a ako sa tam vobec dostal, ked som mal bike cely cas kolesami na zemi. Tiez mi nie je jasne, na co sluzi dana dierka. Za objasnenie a odpoved vdaka ;)

Prílohy:

IMG_0519.JPG
IMG_0519.JPG 376.63 KiB thumb_up0thumb_down

28.03.2013 - 17:25:25
00
Otvor služi na odvetrávanie negatívnej časti vzduchovej patrony. Olej sa tam mohol dostať ked sa po dlhšom čase namazal piestik, natlakoval a časť oleja prešla dole. Druhá varianta, pravdepodobnejšia, že si mal v nohách viacej oleja a na chvílu si bike otočil a zapumpoval vidlou. vtedy môže naťiahnuť do seba olej a porozobraní môže trošku kvapkať.
Ked si chceš byť na istý, rozober piestik, samozrejme bez tlaku a aj spodnú negatívnu časť celú vyčisti.
29.03.2013 - 18:54:09
00
Dakujem za odpoved, no kontaktoval som pana Slanca a bol to zrejme len tlmiaci olej. Mal som raz vypustenu vzduchovu patronu na trochu dlhsiu chvilu a zrejme sa tam natiahlo trochu oleja. Vylial som ho a poskladal vidlicu, hadam nebudu problemy :)
29.03.2013 - 22:28:38
00
Nazdra kúpil som si epicon vidlu a ako si mám nastaviť tvrdosť vidli nafukal som ju na max aj tak sa mi zdá meká či to je len pocit a keď je nastavenie to dole pri nohe na + tak trochu ako keby fúkala nwm co to
17.07.2013 - 18:24:08
00
no ked ju nafukas vel nemal by si ju skoro ai stlacit to odfukovanie je OK
17.07.2013 - 19:57:04
00
ok jj mám ju málo nafúkane nemám nato pumpu musím isť pozreť do obchodu dáku lebo na pumpe to nafúkam len slabo :(
17.07.2013 - 20:13:09
00
Caute,

chcem kupit novu vidlu a neviem si vybrat ktoru kupit. Vazim nejakych 68kg a moja vyska je 174cm. Jazdievam väcsinou les. Potrebujem to zamykať pretoze dany kopec si najprv vyšliapem. Ziaden DH ani extremne skoky. Ale aby pri rychlejsej jazde dole kopcom nesla na doraz.

Tato, upravena na 120mm zdvih? http://www.bikeradar.com/gear/category/components/forks-suspension/product/review-sr-suntour-epicon-rld-15-09-34193
alebo
EPICON XC TAD 15QLC 140-100 26" 15mm oska http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Suspension+Fork/2618/EPICON/SF9-EPICON+XC+TAD+15QLC.html

Pripadne skuste navrhnut nieco ine. Zdvih max 140mm, podla moznosti vzduch a cierna farba. Idealna cena okolo 150eur. Maximalne, ale fakt ze maximalne 200eur.

Vdaka za rady :)
17.08.2013 - 09:53:40
00
Konečne som sa dostal k prerobeniu môjho epicona z vazelíny na olej. Po rozobraní som zistil že guferá sú totálne suché (?!), tak málo to bolo namazané. Výsledok je taký, že rozdiel medzi vazelínovým epiconom a olejovým epiconom je tak priepastný ako rozdiel medzi mojou starou RST Capa a vazelínovým epiconom.
BTW, zistil som že chcem full :D
26.08.2013 - 13:58:14
00
Mam Suntour Epicon X1 RL-R Lite 100 mm 2012, asi mesiac som nejazdil na biku a teraz pri udrzbe stredoveho zlozenie som zistil, ze mi nefunguje lockout. Predtym fungoval, takze neviem, kde je problem. Staci pouzit aj malu silu a vidla ide do normalneho zdvihu, nie je ziadny rozdiel medzi polohou zamknuta a nezamknuta. Lanko je napnute dostatocne.
22.11.2013 - 20:49:50
00
Rozobrať a zložiť. A pohraj sa s pootočením ozubeného koliečka.
23.11.2013 - 10:58:26
00
Dakujem za radu DiPi Vidlicu som este doteraz nerozoberal, ale tak vsetko je raz prvykrat... Nebude treba vymenit aj olej resp. vazelinu, ked to uz budem mat rozobrate? Moze mat nefunckny lockout nejake varovne znamenie, ze by mohlo byt nieco vo vnutri vidlice pokazene a mat to neskor vplyv na jej funkcnost, pokial budem dalej jazdit?
23.11.2013 - 20:12:08
00
keyboard_arrow_up