Ako pise Turbi...ked mas taku pevnejsiu dostatocne dlhu pevnu slamku alebo buzirku,je aj predne lanko otazka par minut..aj ked ja som montoval lanka este bez nahodenej vidlice a mal tak pristup aj z vrchnej cast,ale ide to v pohode aj na poskladanom biku uz...poznahaj tu slamku a uvidis ako to ide lahko :)
20.10.2012 - 09:34:06
00
matotope
da sa tu pomoct laickym riesenim, nemam to odskusane priamo na bicyklovom rame ale tiez som potreboval trafit lanko cez dierku v zalomenej trubke.
Nasukaj do ramu bavlnenu nit v dostatocnej dlzke a k dierke cez ktoru ju potrebujes dostat von priloz vysavac , samozrejme tak aby co najviac vzduchu tahal cez dierku. Ked vysaje bavlnenu nit - na nu pripevni rybarsky silon alebo rybarske jemne ocelove lanko a pretiahni cez montaz a nasledne na silon/lanko pripevni uz konkretne ocelove lanko alebo montaznu slamku.
Chce sa s tym len trochu pohrat ale podari sa uplne v pohode.
26.10.2012 - 14:49:59
00
matotope
da sa tu pomoct laickym riesenim, nemam to odskusane priamo na bicyklovom rame ale tiez som potreboval trafit lanko cez dierku v zalomenej trubke.
Nasukaj do ramu bavlnenu nit v dostatocnej dlzke a k dierke cez ktoru ju potrebujes dostat von priloz vysavac , samozrejme tak aby co najviac vzduchu tahal cez dierku. Ked vysaje bavlnenu nit - na nu pripevni rybarsky silon alebo rybarske jemne ocelove lanko a pretiahni cez montaz a nasledne na silon/lanko pripevni uz konkretne ocelove lanko alebo montaznu slamku.
Chce sa s tym len trochu pohrat ale podari sa uplne v pohode.

Musim povedat, ze si na to isiel prespekulovane :). Zaujimavy napad.
Nakoniec mi to poriesili v servise, kedze menili stred, tak mi tam vedeli prevliect tie montazne slamky, co spominal Turbi. Potom uz nebol problem prevliect tade radiace lanka.
Ale diky pekne za rady ;)
30.10.2012 - 12:27:30
00
...este taka technicka otazka, tie montazne slamky, je nutne ich nechat vo vnutri ramu? hlavne pre presmyk, lebo to lanko sa obtiera vo vnutri karbon. ramu o hlinikove puzdro stredoveho zlozenia...tak ci to casom nemoze spravit nejake vyrazne ryhy na tom puzdre, trenim ktore vznika tahanim lanka...ochrania tie slamky pred tym trenim alebo sa prederu tak ci tak? :-)
30.10.2012 - 13:25:20
00
Hmm, dobra otazka. Ja som tie slamky vytiahol, nepredpokladam, ze by tam mali ostavat. Ale este som radenie neodskusal po opatovnej montazi, uvidime...
Su tu skusenejsi bikeri, co oni na to?
30.10.2012 - 13:30:45
00
ja som ich vytiahol tak isto...zadne lanko ide v pohode, to sa neopiera, kedze ide spodkom, ale to na presmyk ide dole trubkou a potom sa obtiera o to hlinikove puzdro stredoveho zlozenia a vychadza hore cez dieru..tak ma to napadlo, ked som to videl pri montazi ako sa to obtiera,ze co to tam trenie casom sposobi / nesposobi :)
30.10.2012 - 13:33:20
00
Presne tento problém som riešil aj ja. Nechať/nenechať... nakoniec som to vyriešil tak, že som 1 slamku (z 2 ktoré boli v ráme natiahnuté) odložil :) (každý už vie na čo) a z druhej som spravil 2 kratšie. Asi tak krátke, aby siahali od spodného ústia lanka von z rámu až niekam pár centimetrov pod vstup laniek od prehadzovačiek do rámu. Jednoducho také dlhé, aby "kryli" lanká v ráme - pointa bola tá, aby sa prach nedostával do bowdenov zvnútra, keďže rám nie je hermeticky uzavretý a dokonca na spodku púzdra stredového zloženia je kvôli tomu aj malá dierka na odtekanie vody - chcel som docieliť minimálnu údržbovosť. :P
Cez tie slamky to už ani zďaleka tak nedrhne, ako keď to "brúsilo" tú duralovú vložku, no aj tak som špekuloval ďalej. (toto s tým predratím, čo spomínal 666biker)
Rozrezal som radiaci bowden (4mm, nejaký SIS40 alebo 41 ..myslím že všetky radiace budú dobre) a vybral som z neho tú nylonovú či silikónovú vložku (tú bielu priesvitnú trubičku, v ktorej je ten slávny tuk :) ) a čuduj sa svete, úplne presne pasovala do tej čiernej slamky, čo som mal v ráme. Tak som si spravil taký provizórny "bowden" vnútri rámu. Trenie minimálne, uzatvorenie systému maximálne, pri výstupe laniek tesnenia. Zatiaľ som neriešil zle radenie. (síce som sa ešte nezblatil jak niekedy, ale aj to bude). :)
Čo sa výmeny týka, tak to budem robiť podobne ako kolegovia vyššie.
Takže vnútornému vedeniu laniek zdar! Trocha komplikácii predsa vždy stojí za ten "čistý vzhľad" a za hladké radenie aj v blate :)
06.02.2013 - 11:55:22
00
keyboard_arrow_up