Su, ved robia asi pre vsetky velke znacky - s ich know-how. Ale skor si myslim, ze no. 1 je a bude Europa, karbon ramy v malych seriach.
Tu karbonovu ocel som videl aj ja :) Nie je to nahodou ocel s primesou uhliku? Zda sa mi, ze ten sa dava do ocele normalne.
01.04.2013 - 13:13:30
00
ocel s primesou uhliku a 'karbonova ocel s primesou uhliku' je rozdiel. Alebo nechapem, kde je problem, pripadne co je take dobre |(
01.04.2013 - 13:17:58
00
oceľ je v podstate zliatina železa a uhlíka, viac tu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Binární_diagram_železo-uhlík
01.04.2013 - 13:42:29
00
jaroslavg:dakujem ze si mu postol fe-fe3c diagram,z toho to urcite pochopi,sranda musi byt
chris: ocel s primesou uhliku a 'karbonova ocel s primesou uhliku' ..toto ta kde ucili:dufam,ze nie v skole
01.04.2013 - 14:26:40
00
Tak ako to ma byt spravne?
01.04.2013 - 14:37:47
00
Oceľ = železo, uhlík + pár ďalších prvkov, teda každá oceľ je uhlíková. Niektoré druhy majú uhlíka viac, niektoré menej a z toho potom vyplývajú vlastnosti tej ocele. (plus samozrejme aj z obsahu tých ďalších prvkov)
No mám pocit, že napr. pri nožoch som videl používať pojem uhlíková oceľ (carbon steel) ako oceľ bez úpravy proti hrdzaveniu.
01.04.2013 - 15:37:52
00
Oznacenie "Carbon Steel" pouzivaju niektori vyrobcovia sediel pri najlacnejsich sedlovych vzperach
01.04.2013 - 15:43:01
00
CrMo je aj tak najlepsia :P
01.04.2013 - 15:47:01
00
carbon steel (uhlíková oceľ) je každá oceľ ďalej sa delí na legované a nelegované, t.j. legovaná = má prímes legujúcich (prídavných) prvkov napr. Cr, Mn, Mo, W, Ni,... ktoré vylepšujú vlastnosti ocele či už ide o žiaruvzdornost, žiarupevnosť,oteruvzdornosť, odolnosť proti korózií (to je vyššie zmienená ocel na nože a volá sa stainless steel), alebo má zvýšenú odolnosť voči namáhaniu (krut, ohyb, ťah, tlak, vzper,...), dalo by sa o tom veľa povedať, veď je k tomu vyhradená samostatná vedná disciplína.
01.04.2013 - 17:38:05
00
No mám pocit, že napr. pri nožoch som videl používať pojem uhlíková oceľ (carbon steel) ako oceľ bez úpravy proti hrdzaveniu.

Ano, viz. napr. http://www.noze.sk/noze/Technologie/material.html

Inak ja mam napr. doma v sufliku niekolko karbonovych ceruziek, proste si potrpim na kvalitne naradie :lol:
01.04.2013 - 17:48:34
00
Inak ja mam napr. doma v sufliku niekolko karbonovych ceruziek, proste si potrpim na kvalitne naradie :lol:


Len musis mat jasno, s ktorou alotropnou modifikaciou rezes sklo a s ktorou kreslis... ;-)


Naposledy upravil ReHMn dňa 01.04.2013 - 18:09:00, celkovo upravené 1 krát.

01.04.2013 - 18:06:40
00
:D :nod: :y: (pokial nie si Chuck Norris :lol:)
01.04.2013 - 18:08:13
00
oceľ je v podstate zliatina železa a uhlíka


Tak to je pekná hlúposť.

Oceľ sa výrába zo surového železa, odstraňovaním uhlíka (pod určitú hranicu) a ostatných nežiadúcich prvkov.
Keby mala oceľ vyšší obsah uhlíka bola by to liatina (nepliesť si to so zliatinou) a tá je krehká. Spôsobuje to práve uhlík, preto sa vyrába oceľ ako som vyššie napísal.


No a čo píšeš k tomu, že karbón sa dá využiť len na ťah tiež nie je veľmi pravda. Resp. väčšina materiálov o ktorých sa tu bavíme sa dá na ťah využiť najefektívnejšie, pretože tam nehrozí deformácia vybočením materiálu ako pri spôsoboch namáhania kde pôsobí aj tlak. No a to sú v podstate všetky ostatné spôsoby namáhania.

V podstate problém karbón vs. kov je v tom, že karbón je až do jeho porušenia pružný materiál, zatiaľ čo kov má plastickú oblasť. Kov sa dá prakticky použiť len po túto pružnú oblasť. Pretože v tej plastickej sa predmet zdeformuje a ostane prakticky nepoužiteľný. Karbón sa buď poruší alebo sa vráti do pôvodnej polohy.
Ďalej to ešte závisí od veľa ďaľších faktorov no rozhodne spor kov vs. karbón nie je čiernobiely.
02.04.2013 - 21:20:24
00
Tak to je pekná hlúposť.

Oceľ sa výrába zo surového železa, odstraňovaním uhlíka (pod určitú hranicu) a ostatných nežiadúcich prvkov.
Keby mala oceľ vyšší obsah uhlíka bola by to liatina (nepliesť si to so zliatinou) a tá je krehká. Spôsobuje to práve uhlík, preto sa vyrába oceľ ako som vyššie napísal.


No a čo píšeš k tomu, že karbón sa dá využiť len na ťah tiež nie je veľmi pravda. Resp. väčšina materiálov o ktorých sa tu bavíme sa dá na ťah využiť najefektívnejšie, pretože tam nehrozí deformácia vybočením materiálu ako pri spôsoboch namáhania kde pôsobí aj tlak. No a to sú v podstate všetky ostatné spôsoby namáhania.

V podstate problém karbón vs. kov je v tom, že karbón je až do jeho porušenia pružný materiál, zatiaľ čo kov má plastickú oblasť. Kov sa dá prakticky použiť len po túto pružnú oblasť. Pretože v tej plastickej sa predmet zdeformuje a ostane prakticky nepoužiteľný. Karbón sa buď poruší alebo sa vráti do pôvodnej polohy.
Ďalej to ešte závisí od veľa ďaľších faktorov no rozhodne spor kov vs. karbón nie je čiernobiely.


:y: :y: :y:
02.04.2013 - 22:47:29
00
Dneska sme spravili mini demolaciu retaze. Sliapal som v premavke 30km/h a znicoho nic sa zbabre retaz z velkej pily dole a uplne zasekne pedale. Ja blbec na to zatlacim pod dojmom, ze naskoci spät hore a pocujem "prask"... no nic, dotrepem sa s bikom ku krajnici a pozeram na uplne dokrutenu a zaseknutu retaz. Snazim sa prist na to, ako sa na nej urobili 2 slucky. Keby som nemal rychlospojku, tak bicykel tlacim az domov, lenze takto sa ako tak dala rozmotat. V oboch sluckach bola retaz zaseknuta sama do seba, ale s pouzitim sily a nadavok sa ju podarilo uvolnit. Nahodil som ju spät ale skoro okamzite som zistil, ze vporiadku nebude. Samovolne preskakovala zo strednej pily na velku pripadne z malej na strednu a hned aj padala dole. Najskor tie slucky vyhli plech. A kedze sa problem prejavuje iba pri silovejsiom sliapani, inac sa javi uplne rovna, mozem ju vyhodit po 500 km...

Aj tak som chcel uz objednat nejake veci...
02.04.2013 - 23:18:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up