Skúsim to riadne vyčistit poprípade dať to ešte raz pozret respektive vycentrovat a uvidime ze co lebo mi to pukanie dobre lezie na nervy
23.08.2012 - 23:04:33
00
Vie tu niekto pridat aj video. Pozeral som as 10 tutorialov a stale neviem kde to mam zacat dotahovat a na aku stranu. dakujem vopred
23.04.2013 - 18:06:36
00
Tvoja otázka je zložitejšia ako samotné centrovanie.
Skúsim teda od nuly.
Keď točením nipla skracuješ špic, doťahuješ výplet, keď ho predlžuješ, výplet uvoľňuješ.
Pre názornosť si kúp jeden špic a nipel a môžeš pozorovať čo sa deje točením nipla do ktorej strany. Výsledok zistenia prenes do praxe.

keď skracuješ výplet na ľavej strane, ťaháš ráf do ľavej strany
keď predlžuješ výplet na pravej strane uvoľňuješ ráf do ľavej strany.
a k tej otázke kde začať.....
myslím, že všetci centrujú tam, kde sa ráf vychyľuje zo stredovej pozície....
začni tam.
sorry, že to je bez videa.
24.04.2013 - 06:26:28
02
Ideálne ak ti to niekto konkrétne ukáže. Nič ťažké, ale nájdu sa extrémny puntičkári... :-) ...ktorí však zabudli koleso ešte aj vyvážiť, aby bolo dokonalé. :lol:
Obvykle na bežnom výplete ak centruješ vychyľovanie do strán, vždy špice uťahuješ a uvoľňuješ v PÁROCH. Teda jednu uvoľníš a druhú pritiahneš. Rob to len o štvrť či pol obrátky podľa tuhosti výpletu.
Ak centruješ "žabku" = ráf "skáče" či už von od náboja alebo ku náboju, tak sa priťahujú alebo uvoľňujú naraz štvorice špicov. (štyri naraz jemne uvoľníš alebo štyri naraz jemne pritiahneš) ;)
24.04.2013 - 10:16:26
00
Ešte by tu bol druhý spôsob centrovania:
http://www.youtube.com/watch?v=VvqDPOtTerc
:-D
29.07.2013 - 11:33:29
01
Nuž ak je ráf po nejakom náraze ohnutý, tak aj tak ako na videu. Ale šetrnejšie :D Pretože ani nafest utiahnuté špice ho nevyrovnajú. :D
29.07.2013 - 18:12:37
00
Ako vycentrovať koleso pri výmene jedného špicu? Logika mi vraví, že najskôr hlavne povoliť drôty na opačnej strane a potom všetko dotiahnuť a nakoniec vycentrovať. Či to treba všetko povoliť? Docentrovať kolesa celkom viem (hm, len toto je Fulcrum 2:1, uvidím ako to pôjde), ale takto som špicu ešte nemenil. Drôt praskol normálne na asfalte :lol: hoc s najväčšou pravdepodobnosťou je to ten, ktorý som si dávnejšie všimol, že je vyhnutý od nejakej ustrelenej skaly.
01.09.2013 - 20:38:04
00
Myslím že žiadne špice povoľovať netreba, len založiť nový,dotiahnuť a potom podľa potreby docentrovať.
01.09.2013 - 21:04:36
01
A fakt, v podstate stačilo len vymeniť a dotiahnuť. Len teraz sa bojím o susednú špicu, keďže som sa chcel pohrať s centorvaním, neuvedomil som si, že ploché špice sa krútia, tak som ju trošku skrútil do vrutu :lol: Hádam vydrží, ale rozoberať znovu celé koleso by sa mi nechcelo...
A je super, že do tých kolies pasujú aj obyč lacné špice :D
03.09.2013 - 20:00:20
00
Krutia sa aj spice s kruhovym prierezom,akurat by sa nemali tak zdeformovat.
Ale mam otazku,dotahuju sa spice na kazdej strane kolesa inou silou?Na zadnom mam stranu od kazety tuhsie dotiahnutu ako stranu od kotuca,na prednom koleso je to rovnako.
04.09.2013 - 12:40:04
01
Malo by to byť rovnako na každej strane.
04.09.2013 - 17:15:01
00
ploche spice treba chytit kliestami ked ju dotahujes aby sa nekrutila :)
04.09.2013 - 17:19:14
00
misopetrovic, hej, len som už toho názoru (neviem aké je to u iných kolies), že ploché špice sú len na prvé vypletenie, žiadne docentrovanie. Však som to aj pochopil s tými kliešťami, ale čo po tom, keď špice sú v niploch už zahryznuté a aj zalepené lepom od výroby :) Takže aj keď som ich chytil kliešťami dosť sa aj na tom kúsku prehýbali. Ešte že sú oceľove, keby boli hliníkové, tak by som sa aj bál, že sa výraznejšie oslabia...
05.09.2013 - 22:44:28
00
na aero špice existuje originál prípravok, ktorými sa chytia tak aby sa nepretáčali
05.09.2013 - 22:53:18
00
Vieš mi dať pre zaujímavosť nejaký obrázok, že ako to vyzerá?
05.09.2013 - 23:37:09
00
keyboard_arrow_up