pridám za Imra...cestný rám CicliB z kupkola..cca 6 rokov :)

Prílohy:

facebook_339343332.jpg
facebook_339343332.jpg 73.9 KiB thumb_up0thumb_down

09.05.2013 - 08:38:11
00
cca 6 lebo záruka býva 5? :D
09.05.2013 - 08:53:09
00
no to musí vedieť on :)
09.05.2013 - 08:55:26
00
tusim ma moc sily v hohach , ked zvar roztrhol :D
09.05.2013 - 09:00:39
00
:fubar: nezdá sa ti to hlúposť už na počutie? voda sa vari pri 100°C, pri oleji do bude určite vyššie číslo
Trocha iné je var a iné je teplota kde olej stráca svoju viskózne vlastnosti. Napríklad klasický hydraulický olej HV 46 má kinematickú viskozitu pri 40°C 46 mm2/s a pri 100°C 6,5 mm2/s podľa ISO 3104. Neviem aká vizkózna trieda má olej na brzdy 46 som len odhadol :) ale principiálne to platí pre všetky hydraulické oleje.
Aj keď mne sa zdá teplota 65°C relatívne nízka na stratu stability. Pre bežné hydraulické systémy sa uvádza pracovná teplota do 80°C nehovoriac o tom že cez platničku a valček (aspoň ja mám na Elixir 5 vlaček z nejakého spekaného materiálu a sintrované platničky tiež čo to vydržia) by sa z brzdy malo prenášať len minimum tepla takže nejaké veľké teploty by som v samotnom systéme nečakal. Ale kľukne sa dám poučiť.
09.05.2013 - 09:16:41
00
MT8 v testoch nedopadli bohviejak. XT valcuju pomer cena/vykon

Presne tak. Mám ich a je skoro nemožné ich upiecť :lol: A brzdný výkon je viac než dobrý :)
09.05.2013 - 09:17:13
00
ako uvarit maguru?
staci 650vyskovych na 2,8km a bude to za 5 minut :)
znacka Oravsky Mincol :D

Ten zjazd z Vapennej ma asi 500 vyskovych na <3km :lol:
09.05.2013 - 10:28:35
00
Trocha iné je var a iné je teplota kde olej stráca svoju viskózne vlastnosti. Napríklad klasický hydraulický olej HV 46 má kinematickú viskozitu pri 40°C 46 mm2/s a pri 100°C 6,5 mm2/s podľa ISO 3104. Neviem aká vizkózna trieda má olej na brzdy 46 som len odhadol :) ale principiálne to platí pre všetky hydraulické oleje.
Aj keď mne sa zdá teplota 65°C relatívne nízka na stratu stability. Pre bežné hydraulické systémy sa uvádza pracovná teplota do 80°C nehovoriac o tom že cez platničku a valček (aspoň ja mám na Elixir 5 vlaček z nejakého spekaného materiálu a sintrované platničky tiež čo to vydržia) by sa z brzdy malo prenášať len minimum tepla takže nejaké veľké teploty by som v samotnom systéme nečakal. Ale kľukne sa dám poučiť.

Az na taky detail, nakolko tvrdis ze mas elixiry, tak tie pouzivaju DOT5.1 a ta je teplotou varu zase niekde inde, no osobne si myslim ze tej olej hravo zvladne okolo tych 150 az 180 stupnov.
DOT 4 ma bod varu 230 a 5.1 ma 270 stupnov. Rozpravame sa o kvapaline v perfektnom stave.
09.05.2013 - 18:40:58
00
Casom sa vraj tento bod varu znizuje.
09.05.2013 - 18:43:32
00
Casom sa vraj tento bod varu znizuje.

mas pravdu, vid tento odkaz
Hovori sa tomu mokry a suchy bod varu
09.05.2013 - 18:44:54
00
Az na taky detail, nakolko tvrdis ze mas elixiry, tak tie pouzivaju DOT5.1 a ta je teplotou varu zase niekde inde, no osobne si myslim ze tej olej hravo zvladne okolo tych 150 az 180 stupnov.
DOT 4 ma bod varu 230 a 5.1 ma 270 stupnov. Rozpravame sa o kvapaline v perfektnom stave.

Ano viem ze Avid pouziva DOT kvapalinu. Nikde som sa však nedočítal zloženie. Predpokladám že to bude niečo na báze glykolov. Bod varu a zmena kinetickej viskzity sú dve rozdielne veci. K varu sa asi nemáš šancu dostáť keďže už pri 100 stupnoch olej tak zredne že ho pretlačíš cez tesnenia a to je šach-mat. Štandardné tesnenia na báze NBR vydržia 80 stupnov kvalitnejšie napr. na báze PTFE sú síce stabilné až do 260 stupňov no riedke médium neudržia.
Vychádzam zo skúseností z práce kde mám hydraulické okruhy na báze HFC, a aj klasické olejové. Ak je to u bŕzd ináč rád sa poučím no osobne si myslím že var a hydraulická stabilita média sú dve rozdielne veci.
09.05.2013 - 19:37:26
00
vsetko ohladom DOT je v odkaze vyssie. A je vseobecne zname ze okruhy s mineralnym olejom su narocnejsie na tesnenia, cize aj kvalita tesneni nebude na urovni vodinstalacneho obchodu z horneho vyplachu.
09.05.2013 - 19:42:52
00
vsetko ohladom DOT je v odkaze vyssie. A je vseobecne zname ze okruhy s mineralnym olejom su narocnejsie na tesnenia, cize aj kvalita tesneni nebude na urovni vodinstalacneho obchodu z horneho vyplachu.
Čo všetko ? Okrem pár pseudočísel o vare ( čo je asi najmenej hondotná inforácia lebo v tom prípade by kvapalina začala plyniť ) bez konkrétnej špecifikácie si tam neuviedol ani samotnú bázu DOT. DOT nieje minerálny olej ako som písal predpokladám že to bude niečo na báze glykolov tak isto ako v motorkách alebo aute. Pokiaľ ide o tesnenia tak "Horný Výplach" je tiež hodnotná informácia... je to NBR, polyuretánové kompozity, Viton,PTFE.
Keď som písal že sa rád poučím tak som to myslel vážne. Nato však musíš napísať niečo hodnotnejšie ;)
09.05.2013 - 20:32:23
00
máš dosť človeče, všetci ti klaňajú
09.05.2013 - 20:34:03
00
Dnes som sa konečne dostal ku kontrole biku po víkendovom "blatistom" maratóne - záver - zadretá kladka na zadnej prehadzovačke SRAM X.9 -10kolo + prasknutá struna v radiacej páčke.
lh6.googleusercontent.com
lh6.googleusercontent.com

Vyhádžem tie šitové ložiská a zajtra tam nalisujem niečo poriadne
09.05.2013 - 21:16:31
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up