vytahujem tuto temu.idem kupovat novu vidlu a zaujima ma, ci sa oplati priplatit 500sk za lock z rajdov, alebo staci aj na korunke.vyuzivate to vobec?ide o vidlu SR Suntour e*****n od milana.a este aky zdvih na ram kona blast?100?110?120?teraz tam je taka vidla co sa tvari, ze ma 100mm "zdvih".vdaka JAro
ci sa ti to oplati financne, resp. ci to vobec vyuzijes zalezi od chodu vidly....nejaka foxka s tuhsiou hrankou odtrhu a nejakym terra logicom lockout urcite nepotrebuje ani pri slapani postojacky....ale napr. ja s mojou pruzinovou axonou by som sa bez lockoutu hupal furt takze pre mna je to vec vrcholne uzitocna, ale pre niekoho moze byt uplne zbytocna....
K tej prerabke na Poplock, je potrebne zakupit nielen Poplock ovladac ale aj novu patronu ( s Poplockom obsahuje vratnu pruzinu) a ovladaci valcek na patronu. Cele je to dost draha zalezitost ( cca 4000 Sk)
nejaka foxka s tuhsiou hrankou odtrhu a nejakym terra logicom lockout urcite nepotrebuje ani pri slapani postojacky....
Ak je správne nastavený TerraLogic (L/H compresia), tak zabraňuje pohupovaniu pri šlapaní a nastavenie je na tento účel (niečo ako SPV len lepšie prepracované) Ak sa postavíš do pedálov tak sa sily znásobia a dochádza k prepružovaniu k čomu je určený Lock, ktorý tvorí doplnok tohoto systému.
Toto poznajú aj majitelia SPV, kde si nastavujú hranicu citlivosti. Ked bude vidla nastavená na komfortnú tak pri šlapaní hupať nebude, ale pri nástupe do pedálov sa môžeš začať prepadávať ... Ak je nastavená na tvrdo, tak potom bude fungovať naozaj len na velkých nerovnostiach a komfort z jazdy bude nulový.
teraz k otázke od JAra. môj názor som ti spomínal na SS.
Lock? Určite áno. Z riditok? úprečo nie? nárast ceny nieje tak vysoký a ulahčí obsluhu vidly. Na epikone je dokonca aj pekný.
predstav si situáciu, že sa budeš rútiť po asfalte 40-tkou. zrazu zákruta a hned za ňou je je stúpanie (asfalt) Hned za zákrutom môžeš nabehnúť do pedálov urobíš cvak na riditkách a jedeš. V prípade že je na korunke musíš pustiť riditka urobiť cvak a až potom sa môžeš postaviť ...
šlapeš na zamknutom a zrazu terén. zabudol si že máš zamknuté, tak jednoduchšie je cvaknúť na riditkách ako na nerovnostiach púšťať ruku na korunku.
čo sa týka zdvihu 120mm určite neublíži
vdaka roman.s tym lockom este popremyslam.ide o to, ze som na poriadnej vidle este nejazdil, takze si neviem predstavit ako to funguje.predsa len elasotmer-pruzina je locknuta prakticky non stop:Dtakze takto.a ten zdvih.hmm.ja sa priklanam skor ku 110.predsa len uzu teraz v prudkych stupaniach to ma tendenciu ist na zadne.keby mal niekto skusenosti s vyssim zdvihom na blaste kludne privitam.
neboj sa 120mm. Na Kellys Imagine sme dávali E*****na 140mm zdvih.
nastavil sa na mäkšie a pri zjazdoch mňam. Pri prudkých stúpaniach som bol prekvapený, dotyčný nebol zhýčkany meniteľným zdvihom (ako ja) a vyšiel to v pohode. Na pláne je otočenie predstavca a vybratie podložiek. v podstate netreba, ale viem že ked mu to poprehodzujem tak to nebude chcieť dať späť. už X-krát overené.
Ak je správne nastavený TerraLogic (L/H compresia), tak zabraňuje pohupovaniu pri šlapaní a nastavenie je na tento účel (niečo ako SPV len lepšie prepracované) Ak sa postavíš do pedálov tak sa sily znásobia a dochádza k prepružovaniu k čomu je určený Lock, ktorý tvorí doplnok tohoto systému.
Toto poznajú aj majitelia SPV, kde si nastavujú hranicu citlivosti. Ked bude vidla nastavená na komfortnú tak pri šlapaní hupať nebude, ale pri nástupe do pedálov sa môžeš začať prepadávať ... Ak je nastavená na tvrdo, tak potom bude fungovať naozaj len na velkých nerovnostiach a komfort z jazdy bude nulový.
no dajme tomu, ze o tom nieco vies, ale ak si najdes niekde definiciu terra logicu, (vyguglil som nejake ceste specifikacie foxiek) tak je tam jasne napisane, ze to funguje na principe nejakeho zavazia ci co a ze to reaguje len na podnety zo spodu....no a kdesi pisal nejaky manik s novou foxou ze aj pri slapani v stoji je to relativne kludne
uz som to nasiel, bolo tam nieco v tomto zmysle:
"Písmeno X označuje technologii Terra Logic (vidlice je vybavena závažím, které zakrývá průtokový otvor tlumícího oleje a otevře se pouze setrvačností nárazu odspodu, přičemž velikost nárazu, který vidlici otevře je možno z vnějšku regulovat)"
neboj sa 120mm. Na Kellys Imagine sme dávali E*****na 140mm zdvih.
nastavil sa na mäkšie a pri zjazdoch mňam. Pri prudkých stúpaniach som bol prekvapený, dotyčný nebol zhýčkany meniteľným zdvihom (ako ja) a vyšiel to v pohode. Na pláne je otočenie predstavca a vybratie podložiek. v podstate netreba, ale viem že ked mu to poprehodzujem tak to nebude chcieť dať späť. už X-krát overené.
Ja mam e*****na na 110mm na mojom HT a je to v poho, takze aj tych 120mm by slo, ale viac uz urcite nie, aspon premna. BTW, otocil som predstavec a je to omnoho lepsie ovladatelne v zjazdoch (ten klopny moment bol neprijemny-subjektivne) a vo vyjazdoch je to teraz prakticky to iste ako to bolo na 80mm vidle, cize mnam ???140mm na xc HT rame, ty KOKSO???
2bobo: závažie je pritláčané silou pružinky a prekríva kompresný ventil. Pokial sa sily slapania vyrovnajú sile pružiny (nastavenie) tak závažíčko bude volne plávať, ale neotvorí ventil. K otvoreniu dochádza až pri náraze, kde sila prekoná silu pružiny a závažie ide hore s oneskorením. Toto oneskorenie závažia otvorí ventil (priechod ...) a dovolí ísť vidle do zdvihu. Obrazne povedané ...
Ked nastavíš vidlu aby nereagovala na sily šlapania a postavíš sa do pedálov nemusí sa to prejaviť. Prejaví sa to až pri prekročení tej hranice a to prepadom vidle. Fox-ka to má podstatne prepracovanejšie a citlivejšie ako SPV ... ale mám pocit, že sme od plvodnej témy podstatne daleko.
edit:
to bobo: ešte sa vrátim k tomu využitiu. Vela ludí ani nevie ako to jeho čudo funguje, ako má fungovať, a čo si od toho slubuje. Jeden kamarát závodník ma dostal do úzkych. Má Scareba nafúkaného na 200psi a dotaz znel, či viem spraviť vidlu citlivejšou a tvrdšou. Stačil by zdvih 3-4cm ... dá sa ktomu niečo povedať? .... naozaj som sa nechcel nikoho dotknúť ..
ono je to vidieť len pri odlahčenom biku. Ked to nastavíš na váhu jazdca, môže byť aj menej nahustená, tak SAG budeš mať niekde okolo 40 - 45 mm, takže vidla je ako pri 120mm zdvihu. (tam bude menšie zanorenie) Pri zjazdoch a po rovine je to mňamka. vdaka vysokému Sag-u je prejazd negatívnych nerovnosti pocitovo uplne inde ako pri iných vidlach.
Ked som to montoval, tak som sa tiež trochu obával, ale pri prejazdoch nerovností je to cítiť. Kamarád je spokojný a vôbec mu to neprekáža. Ked sa rozhodne tak upravíme zdvih no problemo.
to roman: jasne z hladiska komfortu to moze byt dobre. Len ak je ta vidla vzduchova, co e*****n je, tak tym ze zvacsujes sag, pracujes v casti zdvihu, kde je vatsia progresivita pruziny a teda veeelmi teoreticky moze byt ta vidla menej citliva (tuhsia). Napriklad na mojej vidle citim, ze je dost progresivna charakteristika ku koncu zdvihu, co je v podstate velmi vyhodne. Ale predpokladam, ze progresivita sa meni nielen so zdvihom, ale aj s tlakom hustenia, takze to co tvrdim je mozno nezmysel neviem ako sa chova pri roznych tlakoch - nemeral som... Ale by ma to zaujimalo, ja mam sag na cca 3.5-4cm (ako sa najem) z 11cm.
pružina bude mať rovný priebeh, čo u vzduchu nikdy nedosiahneš, našťastie. Pri vyššom zdvihu (stlačeniu) dochádza k zvýšeniu tlakov a preto zdvih narastá pomalšie (strmšia krivka ku koncu zdvihu)
Pri nižších tlakoch hustenia sa krivka posúva nižšie, ale koncový bod narastá rovnako a skôr. Pri menšom tlaku sa znižuje využitelný zdvih vidly (negatívna pružina) takže nástup koncového dorazu je teoreticky skôr. Počiatočný tlak ohlivňuje aj odtrh vidly, aj ked nie tak rapidne ako negatívna pružina.
Progresivitu ovplivňuje hlavne objem vzduchovej komory. Už podla vnútornej konštrukcie sa dá predpokladať výsledný efekt. Preto pri niektorých vidlách sa dá predpokladať, že z nej žehlička nebude. Typ si doplň sám
To je vlastne ciel ladenia. Znížiť odpory, nájsť správny tlak podla majiteľa (podla jeho váhy) a k tomu upraviť, vymeniť neg. pružinku, prípadne upraviť objem vzduchovej komory, nastaviť tlmenie .... aby to chodilo ako celok
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ak je správne nastavený TerraLogic (L/H compresia), tak zabraňuje pohupovaniu pri šlapaní a nastavenie je na tento účel (niečo ako SPV len lepšie prepracované) Ak sa postavíš do pedálov tak sa sily znásobia a dochádza k prepružovaniu k čomu je určený Lock, ktorý tvorí doplnok tohoto systému.
Toto poznajú aj majitelia SPV, kde si nastavujú hranicu citlivosti. Ked bude vidla nastavená na komfortnú tak pri šlapaní hupať nebude, ale pri nástupe do pedálov sa môžeš začať prepadávať ... Ak je nastavená na tvrdo, tak potom bude fungovať naozaj len na velkých nerovnostiach a komfort z jazdy bude nulový.
teraz k otázke od JAra. môj názor som ti spomínal na SS.
Lock? Určite áno. Z riditok? úprečo nie? nárast ceny nieje tak vysoký a ulahčí obsluhu vidly. Na epikone je dokonca aj pekný.
predstav si situáciu, že sa budeš rútiť po asfalte 40-tkou. zrazu zákruta a hned za ňou je je stúpanie (asfalt) Hned za zákrutom môžeš nabehnúť do pedálov urobíš cvak na riditkách a jedeš. V prípade že je na korunke musíš pustiť riditka urobiť cvak a až potom sa môžeš postaviť ...
šlapeš na zamknutom a zrazu terén. zabudol si že máš zamknuté, tak jednoduchšie je cvaknúť na riditkách ako na nerovnostiach púšťať ruku na korunku.
čo sa týka zdvihu 120mm určite neublíži
nastavil sa na mäkšie a pri zjazdoch mňam. Pri prudkých stúpaniach som bol prekvapený, dotyčný nebol zhýčkany meniteľným zdvihom (ako ja) a vyšiel to v pohode. Na pláne je otočenie predstavca a vybratie podložiek. v podstate netreba, ale viem že ked mu to poprehodzujem tak to nebude chcieť dať späť. už X-krát overené.
Toto poznajú aj majitelia SPV, kde si nastavujú hranicu citlivosti. Ked bude vidla nastavená na komfortnú tak pri šlapaní hupať nebude, ale pri nástupe do pedálov sa môžeš začať prepadávať ... Ak je nastavená na tvrdo, tak potom bude fungovať naozaj len na velkých nerovnostiach a komfort z jazdy bude nulový.
no dajme tomu, ze o tom nieco vies, ale ak si najdes niekde definiciu terra logicu, (vyguglil som nejake ceste specifikacie foxiek) tak je tam jasne napisane, ze to funguje na principe nejakeho zavazia ci co a ze to reaguje len na podnety zo spodu....no a kdesi pisal nejaky manik s novou foxou ze aj pri slapani v stoji je to relativne kludne
uz som to nasiel, bolo tam nieco v tomto zmysle:
"Písmeno X označuje technologii Terra Logic (vidlice je vybavena závažím, které zakrývá průtokový otvor tlumícího oleje a otevře se pouze setrvačností nárazu odspodu, přičemž velikost nárazu, který vidlici otevře je možno z vnějšku regulovat)"
nastavil sa na mäkšie a pri zjazdoch mňam. Pri prudkých stúpaniach som bol prekvapený, dotyčný nebol zhýčkany meniteľným zdvihom (ako ja) a vyšiel to v pohode. Na pláne je otočenie predstavca a vybratie podložiek. v podstate netreba, ale viem že ked mu to poprehodzujem tak to nebude chcieť dať späť. už X-krát overené.
Ja mam e*****na na 110mm na mojom HT a je to v poho, takze aj tych 120mm by slo, ale viac uz urcite nie, aspon premna. BTW, otocil som predstavec a je to omnoho lepsie ovladatelne v zjazdoch (ten klopny moment bol neprijemny-subjektivne) a vo vyjazdoch je to teraz prakticky to iste ako to bolo na 80mm vidle, cize mnam
Ked nastavíš vidlu aby nereagovala na sily šlapania a postavíš sa do pedálov nemusí sa to prejaviť. Prejaví sa to až pri prekročení tej hranice a to prepadom vidle. Fox-ka to má podstatne prepracovanejšie a citlivejšie ako SPV ... ale mám pocit, že sme od plvodnej témy podstatne daleko.
edit:
to bobo: ešte sa vrátim k tomu využitiu. Vela ludí ani nevie ako to jeho čudo funguje, ako má fungovať, a čo si od toho slubuje. Jeden kamarát závodník ma dostal do úzkych. Má Scareba nafúkaného na 200psi a dotaz znel, či viem spraviť vidlu citlivejšou a tvrdšou. Stačil by zdvih 3-4cm ... dá sa ktomu niečo povedať? .... naozaj som sa nechcel nikoho dotknúť ..
ono je to vidieť len pri odlahčenom biku. Ked to nastavíš na váhu jazdca, môže byť aj menej nahustená, tak SAG budeš mať niekde okolo 40 - 45 mm, takže vidla je ako pri 120mm zdvihu. (tam bude menšie zanorenie) Pri zjazdoch a po rovine je to mňamka. vdaka vysokému Sag-u je prejazd negatívnych nerovnosti pocitovo uplne inde ako pri iných vidlach.
Ked som to montoval, tak som sa tiež trochu obával, ale pri prejazdoch nerovností je to cítiť. Kamarád je spokojný a vôbec mu to neprekáža. Ked sa rozhodne tak upravíme zdvih no problemo.
Pri nižších tlakoch hustenia sa krivka posúva nižšie, ale koncový bod narastá rovnako a skôr. Pri menšom tlaku sa znižuje využitelný zdvih vidly (negatívna pružina) takže nástup koncového dorazu je teoreticky skôr. Počiatočný tlak ohlivňuje aj odtrh vidly, aj ked nie tak rapidne ako negatívna pružina.
Progresivitu ovplivňuje hlavne objem vzduchovej komory. Už podla vnútornej konštrukcie sa dá predpokladať výsledný efekt. Preto pri niektorých vidlách sa dá predpokladať, že z nej žehlička nebude. Typ si doplň sám
To je vlastne ciel ladenia. Znížiť odpory, nájsť správny tlak podla majiteľa (podla jeho váhy) a k tomu upraviť, vymeniť neg. pružinku, prípadne upraviť objem vzduchovej komory, nastaviť tlmenie .... aby to chodilo ako celok