2JAro porovnaj si rozmery (oska-korunka) jednotlivych epicon-ov s terajsou vidlicou a budes mat lepsi obraz o naslednej zmene geometrie.
04.06.2007 - 15:37:39
00
Jaro prosim ta .. nevies kolko blast vazi? alebo niekto iny
05.06.2007 - 13:18:54
00
vazi okolo 13.5.presne neviem.nemam zvazene.
05.06.2007 - 13:42:28
00
Ak je správne nastavený TerraLogic (L/H compresia), tak zabraňuje pohupovaniu pri šlapaní a nastavenie je na tento účel (niečo ako SPV len lepšie prepracované) Ak sa postavíš do pedálov tak sa sily znásobia a dochádza k prepružovaniu k čomu je určený Lock, ktorý tvorí doplnok tohoto systému.
Toto poznajú aj majitelia SPV, kde si nastavujú hranicu citlivosti. Ked bude vidla nastavená na komfortnú tak pri šlapaní hupať nebude, ale pri nástupe do pedálov sa môžeš začať prepadávať ... Ak je nastavená na tvrdo, tak potom bude fungovať naozaj len na velkých nerovnostiach a komfort z jazdy bude nulový.


no dajme tomu, ze o tom nieco vies, ale ak si najdes niekde definiciu terra logicu, (vyguglil som nejake ceste specifikacie foxiek) tak je tam jasne napisane, ze to funguje na principe nejakeho zavazia ci co a ze to reaguje len na podnety zo spodu....no a kdesi pisal nejaky manik s novou foxou ze aj pri slapani v stoji je to relativne kludne :)

uz som to nasiel, bolo tam nieco v tomto zmysle:
"Písmeno X označuje technologii Terra Logic (vidlice je vybavena závažím, které zakrývá průtokový otvor tlumícího oleje a otevře se pouze setrvačností nárazu odspodu, přičemž velikost nárazu, který vidlici otevře je možno z vnějšku regulovat)"
05.06.2007 - 13:54:49
00
neboj sa 120mm. Na Kellys Imagine sme dávali Epicona 140mm zdvih.
nastavil sa na mäkšie a pri zjazdoch mňam. Pri prudkých stúpaniach som bol prekvapený, dotyčný nebol zhýčkany meniteľným zdvihom (ako ja) a vyšiel to v pohode. Na pláne je otočenie predstavca a vybratie podložiek. v podstate netreba, ale viem že ked mu to poprehodzujem tak to nebude chcieť dať späť. už X-krát overené.


Ja mam epicona na 110mm na mojom HT a je to v poho, takze aj tych 120mm by slo, ale viac uz urcite nie, aspon premna. BTW, otocil som predstavec a je to omnoho lepsie ovladatelne v zjazdoch (ten klopny moment bol neprijemny-subjektivne) a vo vyjazdoch je to teraz prakticky to iste ako to bolo na 80mm vidle, cize mnam :) ???140mm na xc HT rame, ty KOKSO???
05.06.2007 - 14:06:04
00
uz som objednal 120mm s lockom z riaditok.teraz uz len to cakanie.
05.06.2007 - 14:17:04
00
2bobo: závažie je pritláčané silou pružinky a prekríva kompresný ventil. Pokial sa sily slapania vyrovnajú sile pružiny (nastavenie) tak závažíčko bude volne plávať, ale neotvorí ventil. K otvoreniu dochádza až pri náraze, kde sila prekoná silu pružiny a závažie ide hore s oneskorením. Toto oneskorenie závažia otvorí ventil (priechod ...) a dovolí ísť vidle do zdvihu. Obrazne povedané ...
Ked nastavíš vidlu aby nereagovala na sily šlapania a postavíš sa do pedálov nemusí sa to prejaviť. Prejaví sa to až pri prekročení tej hranice a to prepadom vidle. Fox-ka to má podstatne prepracovanejšie a citlivejšie ako SPV ... ale mám pocit, že sme od plvodnej témy podstatne daleko.
edit:
to bobo: ešte sa vrátim k tomu využitiu. Vela ludí ani nevie ako to jeho čudo funguje, ako má fungovať, a čo si od toho slubuje. Jeden kamarát závodník ma dostal do úzkych. Má Scareba nafúkaného na 200psi a dotaz znel, či viem spraviť vidlu citlivejšou a tvrdšou. Stačil by zdvih 3-4cm ... dá sa ktomu niečo povedať? .... naozaj som sa nechcel nikoho dotknúť .. :oops:


Naposledy upravil Roman dňa 05.06.2007 - 14:44:42, celkovo upravené 2 krát.

05.06.2007 - 14:23:00
00
???140mm na xc HT rame, ty KOKSO??

ono je to vidieť len pri odlahčenom biku. Ked to nastavíš na váhu jazdca, môže byť aj menej nahustená, tak SAG budeš mať niekde okolo 40 - 45 mm, takže vidla je ako pri 120mm zdvihu. (tam bude menšie zanorenie) Pri zjazdoch a po rovine je to mňamka. vdaka vysokému Sag-u je prejazd negatívnych nerovnosti pocitovo uplne inde ako pri iných vidlach.
Ked som to montoval, tak som sa tiež trochu obával, ale pri prejazdoch nerovností je to cítiť. Kamarád je spokojný a vôbec mu to neprekáža. Ked sa rozhodne tak upravíme zdvih no problemo.
05.06.2007 - 14:34:20
00
to roman: jasne z hladiska komfortu to moze byt dobre. Len ak je ta vidla vzduchova, co epicon je, tak tym ze zvacsujes sag, pracujes v casti zdvihu, kde je vatsia progresivita pruziny a teda veeelmi teoreticky moze byt ta vidla menej citliva (tuhsia). Napriklad na mojej vidle citim, ze je dost progresivna charakteristika ku koncu zdvihu, co je v podstate velmi vyhodne. Ale predpokladam, ze progresivita sa meni nielen so zdvihom, ale aj s tlakom hustenia, takze to co tvrdim je mozno nezmysel :) neviem ako sa chova pri roznych tlakoch - nemeral som... Ale by ma to zaujimalo, ja mam sag na cca 3.5-4cm (ako sa najem) z 11cm.
05.06.2007 - 14:56:39
00
pružina bude mať rovný priebeh, čo u vzduchu nikdy nedosiahneš, našťastie. Pri vyššom zdvihu (stlačeniu) dochádza k zvýšeniu tlakov a preto zdvih narastá pomalšie (strmšia krivka ku koncu zdvihu)
Pri nižších tlakoch hustenia sa krivka posúva nižšie, ale koncový bod narastá rovnako a skôr. Pri menšom tlaku sa znižuje využitelný zdvih vidly (negatívna pružina) takže nástup koncového dorazu je teoreticky skôr. Počiatočný tlak ohlivňuje aj odtrh vidly, aj ked nie tak rapidne ako negatívna pružina.
Progresivitu ovplivňuje hlavne objem vzduchovej komory. Už podla vnútornej konštrukcie sa dá predpokladať výsledný efekt. Preto pri niektorých vidlách sa dá predpokladať, že z nej žehlička nebude. Typ si doplň sám :lol:

To je vlastne ciel ladenia. Znížiť odpory, nájsť správny tlak podla majiteľa (podla jeho váhy) a k tomu upraviť, vymeniť neg. pružinku, prípadne upraviť objem vzduchovej komory, nastaviť tlmenie .... aby to chodilo ako celok
05.06.2007 - 15:19:17
00
keyboard_arrow_up