Takže Čarnogurský nie si.
03.06.2013 - 13:51:29
00
Mne to pripomína myslenie v štýle "cudzie nechceme, svoje si nedáme", keď niektorí ľudia majú sklon kádrovať tých ktorí nemajú "ten správny" názor, a označujú ich: to je Maďar, to je Žid. V tomto prípade: to je Rus. :lol:
03.06.2013 - 14:17:53
00
Alebo predsa si Čarnogurský?
03.06.2013 - 14:25:18
00
Hned na zaciatok napisem, ze som zasadne proti poskodzovaniu prirody ale viaceri tu pisali "keby to bol zachranar ci technik dakeho zariadenia". Napadlo vas, ze zachranar ked ide na akciu uz musi vediet auto ovladat a vediet co si snim moze dovolit? U nas je velmi malo moznosti kde sa naucit jazdit v terene legalne ale je dost ludi co to k praci potrebuju. V rakusku je moznost skoly jazdy v terene v specialnom OFF ROAD areali s insktruktorom. U nas take chyba a ak dakto chce na podobnom principe zalozit podnikanie, kazdy kto ma v zadku dieru robi vsetko pre to aby to neslo.
Ja sa tiez zaujimam o off road (terenne auto sice nemam) a ludi co poznam prirodu nenicia a jazdia len na povolenych akciach alebo v zahranici. U nas je vstup do lesa trestny cin a aj majitel lesa (moj otec je vlastnikom casti lesa) don nemoze autom bez povolenia. Vsetky lesy su kontrolovane statom vratane tazby, vysadby, protipoziarnej ochrany, vstupu motorovym vozidlom a su tu aj polovnici lebo nas je les ale zver je polovnikov a preto musia dat stempel aj oni.
Je to tolko buzeracie, ze ani otec nema povolenie vstupu s vozidlom do svojho lesa.
Policajta pri kontrole nezaujima vlastnictvo ale povolenie vstupu.
03.06.2013 - 14:37:31
00
zaujimavy pohlad na vec!!!! bodaj by aspon 50% ludi na spominanych videach boli zachranari a technici ktori to niekedy vyuziju.
03.06.2013 - 15:10:06
00
Keby si sa o off road naozaj zaujimal, vedel by si, že na slovensku sa sa takéto areály nachádzajú. Jeden máš dokonca priamo v BA. ;-)
http://www.xcentrum.sk/index.php?mn=10
03.06.2013 - 15:18:45
00
A keby si ty vedel nieco o jazde v terene tak by si vedel, ze taky teren ako je na umelom kopci nenajdes nikde v prirode. Tam sa jazdi trial a mozu sa tam skusat naklony inak je to vseko tvrde. Blato je tam len v jednej jame aj ta je mala a pieskovy podklad tam nie je vobec.
Problem je v tom, ze ked mas najazdene 100 000 km na standardnom Patrole mas auto ako tak v rukach. Ale ak ho prerobis na zachranny special si zaciatocnik, meni sa ti tazisko, naklonove uhly, brzdna draha a casto ma auto o tonu viac ako povodne.Meni sa styl jazdy aj na ceste aj v terene. Kde si pred tym presiel teraz zapadnes koli vahe a s takymto zavazim sa na parkovisku pred tescom jazdit nenaucis.
A ak ta to zaujima skus si pozistovat ake problemy robia vsetky urady ak sa dakde chce vybudovat OFF areal napr. M.O.A. Gbelce.
Co sa tyka tych videi velmi pochybujem o tom, ze ten kto jazdi v lese "kondicnu jazdu v terene" a ozaj to potrebuje na zdokonalenie to natoci a hodi na net, ja som tym len reagoval na spomenutych zachranarov ci technikov ktori su opravneny na vstup do lesa len v pripade zasahu ale niekde sa to predsa naucit musia a zasah na to zrovna vhodny nie je.
03.06.2013 - 16:39:03
00
Akoze secko fajn. Ak sa teda naozaj potrebujes naucit jazdit v terene, tak to neznamena, ze vojdes dakomu cudziemu do lesa a rozdrbes mu s kamosmi na vyjazde luku.
Inak mna osobne by celkom zaujimalo, kde su vsetci ti zachranari a ake su ich realne ulohy a vykony. Lebo vidim len kopu Patrolov a Defikov onalepkovanych vselijakymi mne nic nehovoriacimi zachranarskymi logami, ktore sa prehanaju na roznych offroad zrazoch a akciach. A prerabky na zachranarske specialy, nemam to nahodou nazvat skor terenny tuning, nech sa mozeme s kamosmi lepsie vybahnit?
PS: osobne som zastancom volneho pohybu, no takeho co nenici a neobtazuje svoje okolie. A tuto podmienku bohuzial vecsina hobby offroadakov nesplna. A natrime ci cisteho masla na chlebik, aj niektori bajkeri su v tomto riadne prasce a nerespektuju ani vyslovene chranene lokality, kde bike nema nielen co robit, ale jeho vozenie cez taketo lokality je uz len obycajne pozerstvo, ze AHA, tam som bol na bajku.
11.06.2013 - 21:26:58
00
A natrime ci cisteho masla na chlebik, aj niektori bajkeri su v tomto riadne prasce a nerespektuju ani vyslovene chranene lokality, kde bike nema nielen co robit, ale jeho vozenie cez taketo lokality je uz len obycajne pozerstvo, ze AHA, tam som bol na bajku.

ja nevidim rozdiel v poskodzovani chranenej lokality cyklistickou pneumatikou alebo turistickou podrazkou. ta podrazka je x krat tvrdsia ako cykloplast takze by som povedal ze to je horsie. ja tvrdim ze je to len zamienka nevpustat na taketo uzemia cyklistov. ze su niektori bikeri prasce s tebou suhlasim. rovnako to je aj pri turistoch.
12.06.2013 - 10:59:30
00
Pozor, ja som nikde nepisal, ze som proti pustaniu bajkerov na ofiko turisticke chodniky, kde mozu aj vibramkari... ;-)
(hoci o miere nicenia povrchu topanka vs. koleso s tebou suhlasit nebudem)
Ale tema je o motorovej skodnej, tak sem netahajme tu nemotorovu.
12.06.2013 - 11:12:37
00
Ak prejdes offom cez luku nemusi to byt ani vidno ak nebude luka podmocena. Ale staci aby daky "inteligent" dupol na plyn a rozryje brazdu na sadenie zemiakov. Ak je dakto bezohladny blb znici vsetko okolo seba hoc aj pesou turou, o bordele co poniektory su schpny nechat v lesoch ani nebudem spominat.
12.06.2013 - 22:33:03
00
:tmi:
http://auto.sme.sk/c/6834626/porsche-cayenne-ukazalo-trinastu-komnatu-v-terene.html#storm-igal-2002
14.06.2013 - 00:21:08
00
do Rumunska niektore cestovky z CR organizuju offroad tripy :)
14.06.2013 - 00:33:15
00
(hoci o miere nicenia povrchu topanka vs. koleso s tebou suhlasit nebudem)

Pred nejakým tým rôčkom tu bol niekde na fóre preklad vedeckej štúdie, kde porovnávali ako vplýva na krajinu pešia turistika, cyklistika, motorka, kôň a auto. Výsledkom bolo, že bicykel poškodzuje povrch najmenej, vo veľmi tesnom závese bol chodec, potom dlho dlho nič a potom boli tie ostatné druhy dopravy. Porovnávali sa rôzne druhy povrchu a rôzne situácie (výšľap do kopca, zostup z kopca, rovina, mláka alebo blato na ceste a podobne). Ak porovnávame chodca a cyklistu, v každej situácii má na vrch niekto iný. Napr. chodec má tendenciu vyšľapávať široké chodníky, cyklista úzke single. Smerom do kopca má menší vplyv chodec, z kopca cyklista. Chodec okolo mláky vyšľapáva širokú obchádzku, cyklista väčšinou prejde krížom a keď ide okolo urobí menšiu obchádzku a pod.
Možno niekde pohľadám ten odkaz. ;-)
14.06.2013 - 13:17:38
00
Pohladaj, celkom rad si precitam a nasajem rozumy. No princip uz sam spominas - je to o nastaveni kriterii a ich vahy, kedze v specifickej situacii je niektory sposob presunu jednoducho desktrukcnejsi ako iny...
14.06.2013 - 13:25:01
00
keyboard_arrow_up