preco by si mal menit na cestaku stale kotuce? ved ani na mtb ich nemenim. a dosticky len obcas, na cestaku musia vydrzat este viac.
najvacsi problem s kotucovkami na cestnom bajku skor vidim v tom, aby nebrzdili prilis prudko, musi to byt len pekne jemne brzdenie, aby sa zbytocne nenicili plaste.
15.06.2013 - 22:37:48
00
Na paris-roubaix kde dávajú široké plášte s nižším tlakom - lepšia prilnavosť k podložke (cesta, kocky...) by kotúčové brzdy neboli zlé :)
Ale na cestný bicykel ktorý jazdí po asfalte mi to príde zbytočné - ešte sa mi nestalo že by som aj v daždi na preteku neubrzdil zákrutu dnes už existujú veľmi kvalitné brzdné špalky a podobné riešenia... Kotúčové brzdy sú váha naviac a tá brzdná sila sa aj tak na ceste využiť nedá (možno ťažší pretekáry ale aj tak :P ).

Zopár ľudí mi už vravelo že na vode/v daždi brzdia kotúčovky lepšie. To mi je jasné :) ale nikto si už neuvedomí ten fakt že danú brzdnú silu nevyužije, pretože pôjde na galdách v ktorých je 13barov o šírke 23mm napríklad. A takáto galuska veľa priľnavosti na vode nenaberie keď sa prudšie zabrzdí..
15.06.2013 - 23:42:35
00
FUJI :

velonews.competitor.com
16.06.2013 - 20:30:15
00
tak ako napisal radov2, u cestakov su kotuckovky zbytocne, prave kvoli prenosu brzdnej sily z kolesa na vozovku.
16.06.2013 - 21:45:15
00
Opodstatnené sú u toho kto sa bojí ísť dlhé zjazdy so zákrutami pri väčšej rýchlosti.
16.06.2013 - 21:52:54
00
contador tak ako pisal radov2 taku brzdnu silu nevyuzijes....cestne plaste nemaju dostatocnu prilnavost na vyuzitie takej brzdnej sili...ked sa uz aj s rafkovimy dostanes do smyku tak naco ti je viac brzdnej sili??
17.06.2013 - 10:05:37
00
Okolo Slovenska 2013 (4. etapa - Hlohovec)
Team Concordia a ich pekný wilier (fotené mobilom)
imageshack.us
17.06.2013 - 11:59:20
00
Zle som sa vyjadril, bolo to myslené tak, že s kotúčmi si môžes dovolit v zjazde viac brzdit a prakticky ničomu neublížiš ale v porovnaní s klasikou tam hrozí prehriatie ráfiku a veci s tým súvisiace :)
17.06.2013 - 15:29:25
00
Tretry Hanseeno Adama Hansena

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

www.roadcycling.cz

http://www.roadcycling.cz/index.php5?str=clanek&id=2272&zpz=1
18.06.2013 - 16:03:35
00
nie je niekde fotka bosych noh po pretekoch?
18.06.2013 - 16:21:47
00
Zle som sa vyjadril, bolo to myslené tak, že s kotúčmi si môžes dovolit v zjazde viac brzdit a prakticky ničomu neublížiš ale v porovnaní s klasikou tam hrozí prehriatie ráfiku a veci s tým súvisiace :)


haha a to mas odkial?? take nieco ako prehriatie kvapaliny v kotucovkach ti nehovori nic?? hlavne pri dlhych rychlych zjadoch na cestaku s stalym miernym brzdenim..... :tmi:
18.06.2013 - 18:24:35
00
mám déhačko takže viem čo to obnáša ale prehriat kvapalinu sa mi ešte veru nepodarilo a myslím že na cestáku by to bol tiež problém takže toť môj názor
18.06.2013 - 21:19:57
00
ani mne sa este nepodarilo prehriat kvapalinu...ale ja moc nebrzdim :lol: ale poznam ludi co dokazali v zjazde prehriat kvapalinu....a ver tomu ze pri dlhom brzdeni na ceste dajme tomu pri 20km zjazde ked bude niekto sustavne brzdit tak kotuce sa postupne poriadne zahreju...aj v lese vedia aj pri kratkom brzdeni dosiahnut slusne teploty... :)
18.06.2013 - 21:37:17
00
Nemyslim si, ze na cestaku niekde v Alpach by bol az taky problem prehriat tu brzdu.
18.06.2013 - 21:41:06
00
tak 20km zjazd na ceste je dosť aj na jazdca a nei to ešte na brzdy :D ved jasne treba to dávkovať inak nepomôžu ani sintrované plastničky :D
18.06.2013 - 21:41:50
00
keyboard_arrow_up