Mam ram Ravo Racing Xc a chcem sa opytat,ze aky najvazcsi zdvih by som mohol dat na tento ram....idem tam kupit vidlu RS Relevation 426 Dual air u-turn 100-130 a ze ci mi ram vydrzi ked tam dam 130mm...dakujem
06.06.2007 - 23:03:36
00
Toto je ono jo? http://katalog2006.cykl.cz/?action=katalog&znacka=Ravo&id=71896
130mm by to malo zniest v pohode, ale na bezne jazdenie by som to nechal na tych 100 a viac dal iba podla potreby. Inac dobra vidlicka. :wink:
06.06.2007 - 23:51:01
00
mam Ravo Maniax... geometria je taka ista ako na Racing XC.
mam tam manitou splice rtwd 100 - 130... a geometria ramu je uplne v pohode.. osobne jazdim 80% na 100ke.. 130ku davam len na zjazdy...

takze odpoved na otazku - ano vydrzi a neporusi to geometriu
07.06.2007 - 07:57:12
00
Geometriu to samozrejme porusi! Ale jazdit sa na tom bude dat.... Aj ked opat vznasam pochybnost, ze ju faithless kupi, nie je to prva vidla, ktoru tu "kupuje"...
07.06.2007 - 07:59:40
00
Geometriu to samozrejme porusi! Ale jazdit sa na tom bude dat.... Aj ked opat vznasam pochybnost, ze ju faithless kupi, nie je to prva vidla, ktoru tu "kupuje"...


vysvetli ako to porusi geometriu.. ja to tak mam a nezaznamenal som ziadnu negativnu zmenu. ako hovorim - v podstate idem stale na 100 a 130 davam na zjazdy (vacsie) - a tam je to len na prospech ak mas vacsi zdvih (si myslim teda)
07.06.2007 - 08:08:14
00
no, root to myslel asi skor tak, ze to zmeni geometriu biku...teda by bolo vhodnejsie slovo narusi ako porusi.

ty si totiz predtym napisal:

... - ano vydrzi a neporusi to geometriu
07.06.2007 - 08:21:03
00
Musim vysvetlovat ako sa zmeni geometria ramu, ktory je stavany na 8cm zdvih, ked tam niekto da 13cm zdvih? To hadam nie....
07.06.2007 - 08:30:50
00
Musim vysvetlovat ako sa zmeni geometria ramu, ktory je stavany na 8cm zdvih, ked tam niekto da 13cm zdvih? To hadam nie....


prepac no. nie kazdy je taky mudry a sikovny ako ty. niekomu to mozno nieje moc jasne...

ps: poprosim odkaz na udaj ktory hovori ze ten ram je stavany na 8cm vidlu.
ps2: stale nechapem aky vplyv ma zmena z napr 8cm na 10cm na geometriu - alebo hovorme radsej o vplyve na jazdne vlastnosti bicykla (rychlost, odpor, ....)
07.06.2007 - 09:50:38
00
Jazdne vlastnosti (da sa zvyknut na vsetko) a geometria su dve rozdielne veci.... a nechapem preco si taky vztahovacny, ja som odpovedal faithlesovi, nie tebe....


Odporucam este udaje odtialto:
http://www.sram.com/_media/techdocs/SID ... -010_A.pdf

http://www.sram.com/_media/techdocs/Rev ... -000_A.pdf

444 mm a 508 mm to je skoro to iste, no nie? :wink:

Este podotykam, ze nemam vobec nic proti kombinacii Ravo + Revelation.... Ak by to zase niekto pochopil inak...


Naposledy upravil root dňa 07.06.2007 - 10:36:44, celkovo upravené 1 krát.

07.06.2007 - 10:24:45
00
inac to by zaujimalo aj mna.. noze, root, vysvetli nam nezasvatenym podrobnosti ohladne narusenia/porusenia geometrie pre tento ram. tiez aj ten link o tom ze je stavany na 80 vidlu. pls. nejde o ziadne rypanie, potrebujem len info..

dik
07.06.2007 - 10:36:39
00
každý rám má svoju geometriu, ktorá mu predurčuje použiťie. (skús na cesťaku skočiť)
zmenou výšky vidly meníš uhol hlavového zloženia. Tento uhol určuje ovladatelnost a stabilitu biku. tento uhol sa pohybuje obvykle okolo 68-71°.

pri nižšom uhle (vyšší zdvih) sa z biku stáva schoper, kde máš vidlu strašne v predu.
jazdné vlastnosti budú následovné. Obratnosť biku sa znižuje ale na druhej strane bude vynikajúco držať stopu po rovine. V skratke, horšie sa bude zatáčať.
pri vyššom uhle (nízky zdvih) sa bike bude správať nevyspytatelne čo sa prejavý nekludom pri vedení stopy a pustiť riditka je samovražda, pretože bike nebude vedieť držať stopu v rovine a stále bude mať snahu zatočiť.
tento príklad je pre extrémne uhly a v praxi to nieje až také tragické.
Každa zmena ovlivnuje geometriu a týmto si ju môžeš premerať
http://www.tuning-test.cz/index.php?inp ... u/4_2.html
07.06.2007 - 10:37:30
00
Takze este raz a podrobne:

Zmena geometrie: ram ma urcite hodnoty, je stavany na nejaku vzdialenost od osi predneho kolesa po spodok hlavovky, napr. Pells to ma pri XC bikoch 460 mm, pri ktorej sa stanovuju uhly (je jasne, ze zmenou zdvihu vidly sa nezmena dlzka hornej alebo sedlovej trubky, ale menia sa uhly). Ak sa pouzije vidlica naprs s dlzkou 508 mm ako na revelation 130 mm, tak sa v reale stane co? budes mat vyssie hlavovku, tym padom riaditka, budes mat mensi hlavovy uhol a vacsi sedlovy. Teda geometria sa zmeni urcite. Myslim, ze sa hadat nebudeme.

Zmena jazdnych vlastnosti: v uvedenom pripade by malo nastat to, ze bike budes musiet viac presviedcat pri zatacani, nebude uz take hrave, co vsak moze byt niekedy k dobru, bude sa ti horsie slapat hlavne do strmsich kopcov, pretoze sa ti bude dvihat predne koleso. Ina vec je zmena zdvihu, ako ju uviedol ja_michalko, jazdit na 100 a v zjazde davat 130, ina vec je samozrejme praktickost tohto pocinania, mna by to asi dlho nebavilo. Ako som uz spomenul vyssie, zvyknut sa da aj na to, ak si na HT ram das Boxxera, je kazdeho vec na com jazdi.

Co sa tyka ramu racing Xc tak letmy pohlad do katalogu mi hovori, ze geometria asi nebude robena na 100 alebo 130 mm ked maju vsetky modely 80mm vidly, to je podla mna viac nez logicke..

A co sa taky zmeny z 80 na 100 tak to v praxi je vacsinou len na ukor zlepsenia jazdnych vlastnosti.... ALe ako pisem vacsinou....




Ja ale stale verim, ze faithlesovi jeho Sid este dlho vydrzi:

http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=13526
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12623
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12490
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12436
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12415
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t=12186
07.06.2007 - 10:55:24
00
mno, konecne konstruktivne odpovede na tomto fore :wink:
hned je cloveku vsetko o cosi jasnejsie a nieco sa priuci.. vraka za info roman & root.
07.06.2007 - 11:14:09
00
mno, konecne konstruktivne odpovede na tomto fore :wink:
hned je cloveku vsetko o cosi jasnejsie a nieco sa priuci.. vraka za info roman & root.

jj.. potvrzujem.

to root - ja som to nemyslel zle ani som to nebral vztahovacne. jednoducho mi to nebolo jasne... teraz som zas o nieco mudrejsi, aj ked na realnu zmenu alebo ak chcete narusenie geometrie a z nej vyplyvajucej zmeny jazdnych vlastnosti mam svoj nazor. hlavne co sa tyka rozdielu 80 vs 100. 130mm je samozrejme dobre len na tie zjazdy (to som uz povedal)
07.06.2007 - 11:22:52
00
zmenou geometrie sa meni aj tazisko sustavy (bicykel-jazdec), cim vyssie tazisko sustavy, tym je sustava menej stabilna a cim je tazisko nizsie, tak je stabilnejsia (to je to drzanie stopy a tazsie ovadanie)...dobre hovorim?
ked sa pri stupani zdviha predne koleso, neda sa to napriklad vykompenzovat dlzkou predstavca alebo zmenou posedu (ak si odmyslime, aky to ma vplyv chrbat cyklistu) ?
07.06.2007 - 11:34:34
00
keyboard_arrow_up