Ja sa chystám v piatok ísť aj s bikom Humenné--->Bratislava majú len ZPB(zjednodušenú prepravu bicyklov- s dohľadom cestujúceho) .... Zajtra idem kúpiť lístok takže sa informujem či budem musieť pri ňom 9 hodín sedieť ... :(
26.06.2013 - 14:10:48
00
Neviete ako je to s prepravou biku BA-Brno ? Funguje to tak ako v rámci slovenska alebo je tam nejaký iný postup?

Myslím že som počul o nejakých problémoch s lístkami a preukazovaním sa u sprievodcou, ale bolo to dávno a nepamätám si presne v čom bol háčik.
26.06.2013 - 14:45:33
00
Tak pridam zopar skusenosti z poslednych dni, kedy som bajk povozil stovky km po roznych zeleznicnych tratiach.

- nastup do dvojposchodaku: prijemne bezbarierovy, no miesto na bicykle je zaroven miestom na sedenie. Sprievodca samozrejme hraje mrtveho brouka a osoby blokujuce haky nijako nepoziada o zmenu miesta, ale necha ma handrkovat sa o to, ktory hak mi niekto uvolni a ako si ludia popresadaju. Haky su velmi cudnej konstrukcie - 26ka predne koleso nedociahne po stenu, takze bike plava. 28ka trekingac je zas pridlhy, takze nevisi na haku ale stoji na zadnom kolese a trasie s nim v haku.... Chcelo by to riesenie so spodnou kolajnickou, ktora bike trochu pridrzi
- stare hnusne zelene obojsmerne supravy do Ciernej nad Tisou
--- cesta tam - rusnovodic potiahol supravu pridaleko, vlak mal meskanie, tak nas sprievodca suril, nech to rychlo nalozime hocikde. Potom nam samozrejme kazal tlacit bajky cez ulicku na vhodnejsie miesto pri jednych dverach, ktore zamkol. Poznamka o tom, ze sa pouziva batozinak, samozrejme musela z jeho strany byt.
--- cesta nazad - stojime poctivo pri batozinaku, ale nikto neotvara. Sprievodca je na druhom konci vlaku a suri nas nastupovat. Natrepeme bajky do prvych volnych dveri. Dostaneme hubovej polievky, preco nepouzivame batozinak. Na moju odpoved, ze tam nikto nebol, dostavam este cudnejsiu odpoved, za nakladanie batoziny si zabezpecuje cestujuci samostatne. Odpovedam, ze OK, nabuduce sa vlamem do zamknuteho sluzobneho oddielu z vonkajsej strany... Bicykle nam kaze odpratat k inym dveram (znova tlacenie 70cm rajdov aj s brasnami cez ulicku do druheho vagona - pritom do batozinaku je to rovnako daleko...). Nezabudne pripomenut, ze ked bude dakto chciet nastupit, mame si bajky odpratat. Otazka na moznost zamknutia dveri sprievodcovi privodi mierny infarkt, po ktorom mi tlaci do hlavy kaleraby, ze take sa neda, lebo nema kluce...
- Rko z BA do KE - vzorovy pristup sprievodcu - dostavam otazku, ci chcem bike zavesit alebo polozit na podlahu, kedze ma dost miesta zatial. Pri presune po perone som dostal defekt, do vagona nakladam uz sfuknute koleso.... :-/ Sprievodca mi po odchode vlaku zo stanice ponukne miesto na opravu v sluzobnom oddieli aj asistenciu !!! Namiesto nocnej vymeny na perone zeleznicnej stanice vystupujem s nafukanym kolesom, umytymi rukami a mozem ist rovno domov... :y:
09.08.2013 - 11:38:52
00
na to tam mas tu brzdu :) ked ta nik nepusta von abo dnu tak zatiahni a oni uz pridu... netreba sa s nimi srat ze rychlo rychlo
09.08.2013 - 16:24:32
00
12 bicyklov v motoraciku na trase Cervena Skala - Margecany ... :)

Prílohy:

62.JPG
62.JPG 189.64 KiB thumb_up0thumb_down

63.JPG
63.JPG 206.86 KiB thumb_up0thumb_down

09.08.2013 - 21:35:31
01
Pokiaľ to ide a nie je veľa miesta, možnosť je aj takáto. Otočiť riaditka zároveň kolesa. Bude tak úzky. Na foto sú aj kolesá dole, veľmi "vkusné" riešenie. Aspoň že sa dalo. Vlastne som prekvapený množstvom. Hihi. Železnice nemajú vhodné vagóny. Bolo by treba, aspoň cez leto, mať na batožinu a bicykle taký vagón, ktorého aspoň jedna polovica bude upravená a nie tých 4x2 metra alebo motorky, ktoré majú jeden Držiak, niekedy je preč, alebo sa využíva stred vlaku, prechod medzi vagónmi. Pri turistickom a športovom nápore na železnice je to o nervy.
11.08.2013 - 10:51:19
00
najdebilnejsie su take sikme haky kde nejde poriadne ani bike zakvacit, sa to tam este odklapa, este su aj v blbej vyske tak bajk sa dotyka zeme a nedrzi na haku ale je len taky vyvaleny no hroza

v tomto sa mi pacia tie osobaky, aspon ked ide menej ludi tak to staci a tam je to vyriesene daleko lepsie, bud par hakov alebo ak idem s nakladom tak sa da gumicukom pripnut o tiesklapacie sedadla aby nelietali biky

o tom ako to tam potom pri pohybe lieta a cim vsetkym to este obiju ked nakladaju vykladaju ine biky ani nevravim, mali by dat vagon na biky kde clovek sedi pri nich a pokoj, nemusia sa potom stresovat s otvaranim batozinoveho atd a kazdy je radsej ked ma bike na ociach
11.08.2013 - 11:31:08
00
Minule som v motorke, kde ani hak nebol, sedel na bike. prednou brzdou som brzdil aby ma to nehodilo dopredu pri brzdeni vlaku a aj pri rozbiehani. Sadol som na rúru. Asi by sa mi aj tak lepšie sedelo na sedačke bicykla. No keď vlak dosť mykalo aj na boky, bolo lepšie sa istiť aj nohou o zem. Chvíľu sa to dalo vydržať.
11.08.2013 - 11:44:55
00
A takto ste to uz niekto skusali?
caravan.hobby.ru
25.10.2013 - 09:13:50
01
Made in Ukrajina :rofl: ... v nasich uzkych vagonoch pochybujem, ze sa to da :)
25.10.2013 - 09:41:08
02
chystam sa pobicyklovat v tatrach, tak zrejme pojdem nejakym rychlikom KE-BA? temu som precital celu, cize co to viem, asi mi ho niekam zamknu, ale nevydaju niekomu inemu? :D ak mi ho pri preprave poskodia? ak si ponho nestihnem ist a vlak odide? :D hlupe otazky ale...
03.03.2014 - 14:21:54
00
musíš si samozrejme kúpiť lístok na vlak, keď príde vlak prídeš s bicyklom k pojazdnej úschovni batožiny

(obvykle je medzi prvými vozňami za rušňom) tam si ho naložíš buď sám alebo ti pomôžu a na bike ti nalepia nálepku s konkrétnym číslom a kópiu tej nálepky si zoberieš so sebou.
Keď si budeš chcieť bike zobrať prídeš (najlepšie ešte pred zastavením vlaku stáť pri úschovni) pred úschovňu a ukážeš im tu nálepku a podla toho ti vydajú bike

Takto to funguje v rýchlikoch, v osobákoch máš vyhradený vozeň na biky kde si ho len zavesíš a sedíš pri ňom a nikomu z cestujúcich sa to nikdy nepáči
03.03.2014 - 16:37:14
00
v zivote som neukazoval listok od biku pri vystupovani, len som povedal ze ten a ten :), alebo rovno si sam vylozil z vagona ktore som chcel :))

ak sa ti bude dat tak sa narvi aj ty dnu do vagona a dajak si tam ten bike upevni, ak su haky tak na ne, ak ne tak maj poruke gumicuk a pripni to o nieco, bo inac ti bike ostane len tak oprety o stenu a moze bars kedy kydnut na zem v zakrutach...

a ako pise dartmoor, stoj pri dverach uz 5-10 minut pred stanicou, nak si vsimnu, ak nevsimu tak tahaj zachrannu brzdu ;), potom si vsimnu
03.03.2014 - 17:10:17
00
Moje skúsenosti s vlakmi od roku 2011, kedy som vlastne začal takto cestovať (vo vlaku som dovtedy nikdy nesedel)
Regionálne osobáky:
- buď nemajú nič (vtedy posledný vozeň, chodbička na konci vlaku)
- majú vyhradené miesto na bicykle, ak je viac vozňový vlak, tak prvý alebo posledný vozeň (staršie len na opretie[kde aj tak neoprieš bicykel aby nespadol alebo nezavadzal], novšie aj na zavesenie)
Rýchliky:
- nemajú nič (vtedy posledný vozeň, chodbička na konci vlaku - asi jediný takýto rýchlik na SK je Šarišan, aspoň čo mám skúsenosť, snažím sa mu už úspešne vyhýbať, radšej si dám aj 2 prestupy)
- zjednodušená preprava bicykla (kde je pol vozňa s hákmi)
- pojazdná úschovňa batožín (špeciálny vozeň, tu už nemáš kontakt s bicyklom, zveríš ho sprievodcovi a nie každý takýto vozeň má z pre mňa nepochopiteľných dôvodov háky)
IC:
- netuším, nikdy som takým nešiel

Málokedy som mal aj vypísaný lístok od bicykla, vždy som pri nakladaní povedal (aj sama pýtali), že kde vystupujem a na tej stanici mi sprievodca hneď podával bicykel, ešte sa mi nikdy nestalo, že by mi vlak ušiel, ale vždy som na to pripravený, že nasadnem na vlak, predsa nenechám bicykel samého cestovať :lol: No a záchrannú brzdu by som neťahal, nestálo by mi to za tie opletačky, asi by som ťahal za kratší koniec, ale po pravde neviem, kedy mám právo zatiahnuť záchrannú brzdu :D

A čo som zistil nedávno, tak na vnútroštátnu prepravu bicykla nepotrebuješ miestenku pre bicykel, aj keď to medzinárodný rýchlik vyžaduje a necestuješ mimo SR. Túto zimu ma prvýkrát na stanici teta presvedčila, že rezerváciu musím mať (dovtedy na medzinárodnom rýchliku to odomňa nikdy nechceli), ale nechal som sa poddať a kúpil, nevedel som, či nie sú nejaké novoročné zmeny. Sprievodca mi to potom vysvetlil.
03.03.2014 - 17:46:26
00
no v rýchlikoch je to viac menej bezproblémové, hodíš bike do úschovne a neriešiš, v osobákoch je to trochu komplikovanejšie.
Pokiaľ viem v prepravnom poriadku majú železnice napísané že prvý a posledný vagón osobáku bude vyhradený vozeň na biky, skutočnosť je však iná, v starých vozňoch nieje niekedy vôbec a v nových elephantoch je vozeň na biky len jeden a nikdy nevieš či je prvý alebo posledný, buď sa tipneš správne či bude v predu alebo v zadu alebo si v prdeli pretože nestihneš dobehnúť tak naskočíš kde sa dá a potom ti celú cestu nadáva sprievodca a zazerá na teba a hľadá všetko možné dôvody prečo bike nemôže ísť vlakom
03.03.2014 - 17:59:47
00
keyboard_arrow_up