jedine do coho sa na svojom cajgli pustim, je namazanie retaze+ vidla+ tlmic. na ostatne nemam vedomosti, zrucnost, cas (tak ten by mozno aj obcas bol) a chuť.


Prirodzeny respekt z neznameho je pochopitelny. Pointou toho domaceho "servisu" je prave pochopit, ako ten nas milovany bicykel funguje. Velmi malo veci sa da nenavratne pokazit pokial clovek aspon trochu pouziva hlavu a ked aj nieco nevyjde, vzdy je mozne bajk odniest do servisu:)

Ja som napriklad pred 2 dnami vymenil komplet loziska v zadnom orechu, pretoze po stiahnuti drhol volnobeh. Loziska boli v poriadku, chybala vymedzovacia podlozka, ktora vypadla pri nudzovej oprave v lese. Skusenost ma stala 34e za "zbytocne"nove loziska, ale som o kusok mudrejsi:)

Ak sa uz k tomu aj postavim uplne ako pouzivatel, tak aspon pre mna je nepredstavitelne, aby som bicykel bral ako ciernu skrinku, o ktorej fungovani nemam ani ponatia. Aj minimalne skusenosti vedia byt v lese desiatky km od domu uzitocne a s par inbusmi mozu znamenat rozdiel medzi dojazdom a dlhou prechadzkou domov..
03.07.2013 - 22:03:52
01
Este jeden pohlad je ten, ze ak clovek jazdi vela a za kazdych podmienok, tak ten bajk potrebuje ovela viac servisu ako ho dat raz za rok skontrolovat. Keby mam s kazdou drobnostou chodit do servisu, tak je bajk viac tam, ako v lese a mna by to stalo stovky eur.
03.07.2013 - 22:07:20
00
pekne napisane,je to tak :)
03.07.2013 - 22:13:41
00
V podstate celodenná rozrobka celého biku vrátane vidlice a bŕzd (fatran :lol: ) a ak by v servise vypýtali len 40€ bol by som veľmi rád, ale doma mám psychický relax s vôňou oleja, vazelíny a benzínu :)
03.07.2013 - 22:22:47
00
Este jeden pohlad je ten, ze ak clovek jazdi vela a za kazdych podmienok, tak ten bajk potrebuje ovela viac servisu ako ho dat raz za rok skontrolovat. Keby mam s kazdou drobnostou chodit do servisu, tak je bajk viac tam, ako v lese a mna by to stalo stovky eur.


pravda je, ze cim viac jazdis, tym viac sa to sere :) mne to praveze tak vychadza, ze rano cajgel zaveziem do servisu (samozrejme nechodim s kazdou prkotinou- napr. defekt si viem tiez urobit :D) a vyzdvihnem si ho v ten den po praci, alebo na druhy den rano, cize v najhorsom pripade som jeden vecer bez biku. my menej sikovni si hold musime priplatit :)
03.07.2013 - 22:35:34
00
Na ozrejmenie k tým 30 EUR za pozretie trekingového haibiku : používa ho moja žena iba v lete, jazdí s ním iba po rovine na asfaltke ( kúpila ho minulý rok ) najazdených cca 300 km. Bolo mi potvrdené že sa tam nič nevymieňalo. Je to normálna cena za pozretie , vyčistenie a premazanie ? Sme z tej sumy dosť frustrovaný...
03.07.2013 - 22:40:16
00
co vsetko sa prezeralo premazavalo?? nastavovalo?? dotahovalo??
ale aj tak mi cena za toto vychadza max na 20 eur....su nejaky drahy :D
03.07.2013 - 23:02:18
00
chicago, asi si nepracoval v servise s bicyklami. Lebo čo tam ľudia nosia, na to je aj tento slovník príliš jemný.
04.07.2013 - 18:45:14
00
tmax konecne niekto kto pochopil co som tym chcel povedat :y:
04.07.2013 - 18:51:12
00
chicago, asi si nepracoval v servise s bicyklami. Lebo čo tam ľudia nosia, na to je aj tento slovník príliš jemný.

nie.opravoval som bicykle viac ako 20 rokov...dávnejšie som si našiel myslím dobrého mechanika.a poznal som ich ozaj veľa vo svete i na Slovensku.tí dobrí sa tak nikdy nevyjadrovali.temer vôbec nechodia na takéto fóra...pretože majú veľmi veľa práce a po nej sa vozia na bikoch a pod... ale k téme-tých 30 euro za vyčistenie a namazanie je veľmi vysoká cena.predpokladám že napr. náboje nerozoberali.nebolo treba podla slov zákazníka.a ak áno,mali by to vedieť tomu zákazníkovi zdôvodniť.ale to je tak,keď obchodník predáva s veľmi nízkou maržou,dobieha zisk na "servise".inak by sa neuživil.
04.07.2013 - 21:19:51
00
Zdravím priateľov bikingu! Vyjadrím sa trošku k tomuto servisu.
pri preberaní biku do servisu sa vždy spíše objednávka servsiu , kde je meno , telefón, popis závady, predbežná cena a predbežný deň , kedy bude bike hotový.
Našiel som si objednávku servisu tohto biku a je tam všetko potrebné - je tam jasne napísane cca 30,- eur čiže zákazník bol informovaný o cene pri preberaní biku. A nemusel s ňou súhlasiť.... Chápem , že bike odovzdávala žena, ktorá nemusí mať prehľad a tam vznikol problém... Snažil som sa kontaktovať zákazníka / je nedostupný/ , ktorému by sme vrátili 10,- eur , nakoľko u nás kupované biky by sme chceli zvýhodňovať .
Pracujeme na tvorbe cenníka servisu, hoci cenník môže byť dosť zavádzajúci. S takým malým servisom, kde nieje väčšia závada , nieje problém. ale napríklad nastavenie brzdy môže trvať 5 minút a aj pol hodinu. To isté sa týka nastavenia rôznych častí biku. Čiže cenník je možné tvoriť bud obšírnym rozpísaním alebo nejakým intervalom + u nás kupované biky by mali byť zvýhodnené. Pravdupovediac najviac sa mi pozdáva systém , že si mechanik dohodne cenu servisu pri každom biku.
Koľko vlastne servis stojí?
My všetok servis blokujeme /čiže nič bez bločka/ , takže z každého zarobeného eura treba odrátať 20% DPH, daň, klasické náklady na zamestnanca.....
najväčší problém však je , že sezóna trvá od polky marca do polky septembra, čo je 6 mesiacov! Ak chceme kvalifikovaného, pracovitého, zodpovedného mechanika na nejakej úrovni, nieje možné sa s ním dohodnúť , že 6 mesiacov v roku máme pre neho prácu a 6 mesiacov , nech si niečo iné nájde... Preto budeme chcieť naučiť našich zákazníkov, aby využívali servis biku aj mimo sezóny, kde by boli ceny napr. cca o tretinu lacnejšie.
Ak chceme pokryť záujem o servis a neodháňať cez sezónu zákazníkov na servis alebo mať čakaciu dobu dva týždne a viac, máme dvoch mechanikov , ktorí sa venujú iba servisu . Ďalších dvoch mechanikov máme na prípravu nových bikov a prípadný servis a garančné prehliadky.
Myslím, že naše ceny servisu sú v rámci Žiliny málinko nižšie, ako konkurencia s takou výhodou, že biky berieme do servisu /až na pár výnimiek / stále a ich zoservisovanie trvá zväčša do 2dní alebo do víkendu. Pravdupovediac každým rokom máme viac zákazníkov a keď vidím, že zákazníci k nám chodia s bikami kúpenými nie u nás a obchody , kde ich kúpili ich odmietli alebo s termínom dva týždne...
Čiže cenami servisu nedoháňame nižšie ceny na predajni.

ps1: stále hľadáme mechanika a myslíte, že evidujeme nejaký veľký záujem? ozvali sa nám 3 záujemcovia . Z toho dvaja pri predstave, stratili záujem
,čo všetko je potrebné vedieť
, veľká miera zodpovednosti
,že stále od roboty odbiehate, pretože každú chvíľu Vás niekto volá na servis ďalšieho biku
, že zákazníci na Vás tlačia, aby to bolo , čo najskôr
, že keď sa iní vozia na biku , oni sú v robote
, že pracovná doba je do 18,00 a že aj v sobotu do 12,00.
, že keď je pekne, tak máte robotu a keď je škaredo, tak nie..

takže koľko by mal zarobiť takýto človek a koľko takých poznáte?
06.07.2013 - 12:12:02
00
bol som v máji na Grand Canarii kde som si požičal v predajni Cannondale treking v hodnote 1000euro.mali bezkonkurenčnú cenu na 7 dní za 70euro.jazdil som v suchu a prevažne po asfalte 600km.pri vracaní bicykla mi chcel mechanik naúčtovať 60 euro,lebo je vraj bicykel veľmi znečistený.on ho vraj hodinu bude čistiť.na to som mu odpovedal že mechanikovi ktorý sa mi doma stará o bicykle,to trvá max 10 min.vystriekať,utrieť,premazať reťaz,prípadne dostaviť.a ja to spravím max.za 20 min.znížil teda po dlhšiom uvažovaní cenu na 40euro.odpovedal som že dám max. 10euro.na to zahrali takú hru od urazenia sa,cez snahu pochopiť ma-keďže som slovák,až po jedovaté 0K.zaplatil som tých 10 euro a sadol som si pred predajňu do takého altánku ,kde som sa prezul.do max.20 minút odchádzal na tom istom,ale úž čistom chlapík čo sa prezúval na stoličke oproti...moja rada:nedajte sa ošklbať.ak sa o to niektorý obchodník pokúsi,viac k nemu nechodte.ani keby vám dodatočne vrátil nejakú časť tej vysokej sumy.hlavne ak máte pocit,že to robí len preto, aby si pred verejnosťou očistil meno. a ak ste ochotní dať za takú prácu 10 či nebodaj 20euro,dajte ich radšej nejakému mladému chlapcovi čo nemá napr.na nové plášte a rád bicykluje.tu na fóre ich nájdete isto veľa.
06.07.2013 - 14:24:42
00
ak ste ochotní dať za takú prácu 10 či nebodaj 20euro,dajte ich radšej nejakému mladému chlapcovi čo nemá napr.na nové plášte a rád bicykluje.tu na fóre ich nájdete isto veľa.


Taký chlapec ti urobí "odborný" servis - umyje bike.
Nariekate tu aké je to drahé a čudujete sa, za čo platíte? Nech sa páči, venujte tomu svoj voľný čas, dajte si námahu a nájdite si informácie ako sa čo opravuje a nastavuje, zakúpte si potrebné náradie a keď to budete vedieť, ohodnoťte sa na koľko si ceníte svoje vedomosti, zručnosti a koľko by ste si boli ochotní sami sebe zaplatiť za servis. A nezabudnite, že z každého eura ktoré oficiálne zaplatíte ide 20centov do štátu ...
06.07.2013 - 14:52:26
00
presne tak ako pise l_laco vadi vam cena servisu? naucte sa servisovat si bajk sami... :)

chicago ano za hento co tam musel urobit nauzaj viac ako 10 eur nikdy neberiem...a dobre si urobil ze si sa nenechal okaslat chalan asi mal slabsi tyzden a na tebe si ho chcel dobehnut....lebo je to vazne robota na chvilocku...ale ked k nam niekto donesie na servis bajk s prepacenim zad*bany od blata tak ze ani nieje vidiet co zabajk to je v takom pripade si vypytam vzdy maximalnu sumu cize za maly servis 20 a za velky 40 eur(ako odskodne za to ze mu okrem servisu musim este aj umyt bajk...)pretoze kym vobec mozem nastavit brzdy, radenie popripade namazat retaz,pozriet loziska v nabojoch a podobne...najskor ten bajk musim doslovne vydolovat spod hrud blata v ktorych je vsetko obalene....dalsia vec je ze to zaserie celu predajnu...kazdemu zakaznikovy ktory donesie bajk cisty ( v ramci moznosti) alebo zapraseny, sa podakujeme za to ze nam ho tam nedoniesol cely zablateny...alebo su zakaznici ktory sa ospravedlnuju ze nestihli ocistit bajk ( pricom bajk je len zaprasny) :) takym vzdy povieme ze to je v pohode ze toto nic nezaspini... :)
06.07.2013 - 15:46:51
00
vedúci Fajn vysvetlené :y: .

Preto budeme chcieť naučiť našich zákazníkov, aby využívali servis biku aj mimo sezóny....


K tomuto "bodu" by som rád prispel mojou skúsenosťou s jedným cyklo-obchodom v mieste mojeho bydliska (Liptov). V januári som si bol dať vypliesť koleso, aby som to mal rýchlo hotové ( pretože bolo na zimáka na ktorom som vtedy jazdil ) a dúfal som že keď prídem v čase totálneho útlmu cyklistickej sezóny, tak to bude urobené rýchlo a mechanik sa poteší. No veľké bolo moje prekvapenie keď mi predavač povedal že mi to vlastne nebude mať kto vypliesť a budú to musieť poslať do iného servisu s ktorým občas spolupracujú, pretože mechanikov momentálne nemajú a v zime nie je dôvod držať niekoho na servis, lebo väčšina ľudí sa aj tak spamätá v máji a začnú bicykle nosiť až potom :D . Tak som čakal na koleso dva týždne :( . Takže v niektorích servisoch to bohužiaľ funguje aj takto.
06.07.2013 - 21:27:53
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Horské)
keyboard_arrow_up