Zdravím priateľov bikingu! Vyjadrím sa trošku k tomuto servisu.
pri preberaní
biku do servisu sa vždy spíše objednávka servsiu , kde je meno , telefón, popis závady, predbežná cena a predbežný deň , kedy bude
bike hotový.
Našiel som si objednávku servisu tohto biku a je tam všetko potrebné - je tam jasne napísane cca 30,- eur čiže zákazník bol informovaný o cene pri preberaní biku. A nemusel s ňou súhlasiť.... Chápem , že bike odovzdávala žena, ktorá nemusí mať prehľad a tam vznikol problém... Snažil som sa kontaktovať zákazníka / je nedostupný/ , ktorému by sme vrátili 10,- eur , nakoľko u nás kupované
biky by sme chceli zvýhodňovať .
Pracujeme na tvorbe cenníka servisu, hoci cenník môže byť dosť zavádzajúci. S takým malým servisom, kde nieje väčšia závada , nieje problém. ale napríklad nastavenie
brzdy môže trvať 5 minút a aj pol hodinu. To isté sa týka nastavenia rôznych častí biku. Čiže cenník je možné tvoriť bud obšírnym rozpísaním alebo nejakým intervalom + u nás kupované biky by mali byť zvýhodnené. Pravdupovediac najviac sa mi pozdáva systém , že si mechanik dohodne cenu servisu pri každom biku.
Koľko vlastne
servis stojí?
My všetok servis blokujeme /čiže nič bez bločka/ , takže z každého zarobeného eura treba odrátať 20% DPH, daň, klasické náklady na zamestnanca.....
najväčší problém však je , že sezóna trvá od polky marca do polky septembra, čo je 6 mesiacov! Ak chceme kvalifikovaného, pracovitého, zodpovedného mechanika na nejakej úrovni, nieje možné sa s ním dohodnúť , že 6 mesiacov v roku máme pre neho prácu a 6 mesiacov , nech si niečo iné nájde... Preto budeme chcieť naučiť našich zákazníkov, aby využívali servis biku aj mimo sezóny, kde by boli ceny napr. cca o tretinu lacnejšie.
Ak chceme pokryť záujem o servis a neodháňať cez sezónu zákazníkov na servis alebo mať čakaciu dobu dva týždne a viac, máme dvoch mechanikov , ktorí sa venujú iba servisu . Ďalších dvoch mechanikov máme na prípravu nových bikov a prípadný servis a garančné prehliadky.
Myslím, že naše ceny servisu sú v rámci Žiliny málinko nižšie, ako konkurencia s takou výhodou, že biky berieme do servisu /až na pár výnimiek / stále a ich zoservisovanie trvá zväčša do 2dní alebo do víkendu. Pravdupovediac každým rokom máme viac zákazníkov a keď vidím, že zákazníci k nám chodia s bikami kúpenými nie u nás a obchody , kde ich kúpili ich odmietli alebo s termínom dva týždne...
Čiže cenami servisu nedoháňame nižšie ceny na predajni.
ps1: stále hľadáme mechanika a myslíte, že evidujeme nejaký veľký záujem? ozvali sa nám 3 záujemcovia . Z toho dvaja pri predstave, stratili záujem
,čo všetko je potrebné vedieť
, veľká miera zodpovednosti
,že stále od roboty odbiehate, pretože každú chvíľu Vás niekto volá na servis ďalšieho biku
, že zákazníci na Vás tlačia, aby to bolo , čo najskôr
, že keď sa iní vozia na biku , oni sú v robote
, že pracovná doba je do 18,00 a že aj v sobotu do 12,00.
, že keď je pekne, tak máte robotu a keď je škaredo, tak nie..
takže koľko by mal zarobiť takýto človek a koľko takých poznáte?