Comu dat prednost. Je skutocne karbonovy ram v tejto cene lepsou volbou na ukor komponentov, ako hlinikovy ram s lepsimi komponentmi.
na porovnanie:
https://www.canyon.com/_sk/roadbikes/bike.html?b=3239#tab-reiter2

https://www.canyon.com/_sk/roadbikes/bike.html?b=3237
05.09.2013 - 11:11:58
00
Ja by som dal prednost hliniku. Karbon ano, ale az pri vyssich cenach. Tot moj nazor.
05.09.2013 - 19:00:24
02
cestak jedine karbon, o hline ani nerozmyslaj. Su to vyhodene peniaze.
05.09.2013 - 20:19:30
01
Tiež si myslím, že ten karbónový rám má väčšiu hodnotu. Hlavne ak je ten hliníkový o ešte drahší, pri rovnakej cene by som možno uvažoval, 6800ka Ultegra je tiež dobrý argument :)
05.09.2013 - 20:47:30
00
Dôležitý je kvalitný základ. Tvorí ho karbónový rám a vidlica + poriadne kolesá. Na takom základe sa už dá stavať. Na sade až tak nezáleží, aj 105ka poslúži a časom sa dá zlepšovať, ak však človek neplánuje meniť rám každý rok, tak nekúpi ako základ TOP sadu. A karbón doplnky (sedlovka a rajdy) sú neskôr tiež veľmi dobrá investícia.
Ale hlinník? Ten je čo sa týka cesťáku, slepá ulička.
05.09.2013 - 20:54:53
00
Toto by bola aj pre mna ťažká voľba.Pred tým ako som kúpil hliníkový trek, bral by som karbon ale teraz by to bola ťažká voľba.Som dosť prekvapený z môjho nového hliníku.A v tomto prípade "canyonov" má ten hliník aj menšiu váhu.O výbave nehovoriac.Ale karbon sa dá upgradovať.
05.09.2013 - 21:05:30
00
Ved prave, ze ak by sa jednalo o vahu, lahsi je v tomto pripade hlinik. Ide o to, ci ten konkretny "lacny" karbon ma take schopnosti pohltit vibracie a je o tolko pohodlnejsi. Mam z karbonu respekt, co sa tyka praskania. Ine je karbon v profi pelotone.
05.09.2013 - 21:23:55
00
Karbon nepraska ale da sa prerazit. Hlinnik je spociatku tuhy no vobec nepohlcuje vibracie a po case vyrazne zmakne a moze prasknut. Karbon vydrzi vecne kym sa neposkodi. Nehovorim tu o noname china ramoch ale regulernych znackovych ramoch. Dalsou vyhodou karbonu je ze sa da poskodenie opravit.
Na cestaku sa ten karbon naozaj oplati. Pri mtb ten hlinnik nie je az taky tragicky lebo je lacny a demolacie su velmi caste.
Ale na ceste je proste zaklad tuhy bicykel ktory tlmi vibracie a dokaze si udrzat kvalitu aj po velkej porcii kilometrov.
05.09.2013 - 22:28:08
02
Vdaka palo1707. Tieto argumenty beriem, ma to hlavu a patu.
06.09.2013 - 17:57:54
00
Riesil som to iste co ty, tak napisem iny nazor, aby som ta este viac domotal, mozno to pomoze :)
V tej cenovej urovni by som vzal hlinik. Dovody:
o dost lepsie kolesa, lepsia sada, celkovo nizsia hmotnost daneho biku (hlavne na kolach), nebudes mat stresy ze ked to nahodou niekde opres sa to zlomi alebo praskne (dal by si to realne opravovat..?). Prikup urcite VCLS sedlovku - uz ju asi nedavaju standardne a tym mas vybaveny aj komfort (a mozno aj bez nej, ale to nemam skusenost).
Z pohladu upgradovania - tiez AL. Su tam uz drahsie komponenty. Ak by si vzal karbon a o nejaku dobu chcel upgradovat, prijde mi lepsia varianta rovno predat bike a kupit iny, ako vrazat x penazi do postupnych vylepseni. Aj tak uz v tom case budes chcet uplne iny, novy lepsi bike.. (napr CF SLX.. atd atd..) :)
CF by som kupil, ak by som hladal v cene kde by som nemusel robit kompromis na zvysku biku. Vyhoda CF je ze je o cca 200g lahsi a ma krajsiu farbu v tomto pripade (na moj vkus).
07.09.2013 - 21:00:36
00
Hmmm... ťažká voľba. Jazdím hliník a stále pokukujem po nejakom karbóne, takže za mňa karbón.
Čo sa týka komponentov, samozrejme kolesá sú základ, no podľa mňa sa preceňujú ostatné komponenty (dualy, prešmyk, prehadzka). Funkčnosťou dobre poslúži už Tiagra, všetko vyššie je síce lepšie, ľahšie, presnejšie no bezproblémovo funguje už aj tá základná sada. Samozrejme ak si doteraz jazdil Duru tak ti 105-ka nebude postačovať ;-)
07.09.2013 - 21:36:42
01
tam kde hlinnik konci, karbon zacina. kludne kup hlinnik s tym ze vies ze ho urcite coskoro vymenis.
Kierk: A reci typu ked niekde karbon opres je na vyhodenie ma vzdy pobavia. To mi akoze chces povedat ze ked opres hlinnik tak sa mu nic nestane? Tiez sa zdeformuje a polame. Mam rad ludi, ktori si myslia ze karbon ramy su ako z igelitu, že sa to láme len sa na to pozrieš.
Videl som vela opravovanych karbonovych ramov, vzdy bolo opravovane miesto dokonca pevnejsie ako predtym. Ale kupis super odlahcovany drahy hlinnik, ktory ma steny ako alobal a praskne ti v zvaroch. Bohuzial to sa opravit neda (a zvaraci si teraz daju pohov, dík).
07.09.2013 - 21:58:36
00
Palo, dal som do placu par veci o ktorych moze corrie pouvazovat, co si kupi je na nom. Nevidim to tak ciernobielo ako ty a nikoho o nicom nepresviecam, je to len moj nazor. Som rad ze som ta aspon pobavil.
07.09.2013 - 22:22:47
00
ja mam karbon aj hlinik, v poslednej dobe som ich docela striedal, a za mna musim povedat ze jediny zasadny rozdiel ktory citim je vo vahe :) co sa tyka komfortu, vibracii atd. necitim prakticky ziadne rozdiely s rovnakymi plastami (zas moj karbon ram je skor riadne tuhy ako komfortny podla testov...), a to nemam na hliniku ani karb sedlovku (dakedy som mal a tiez to bol ten isty pocit ako hlinikova sedlovka) takisto nemam pocit ze by som bol na karbone pri normalnej jazde nejak rychlejsi, alebo sa mi islo lahsie do kopca ci nebodaj na rovine... citim jedine ze pri silnej akceleracii je karbon tuhsi a viac sa "mu chce" pohnut, ale nemam pocit ze by ma to malo nejak obmedzovat ak nie som sprinter (ale to je zas cx ram, nie extra tuhy)
hlinik ma vyhodu v tom ze sa nemusis nejak extra starat o moment sily pri utahovani napr objimky presmyku, a ked by si "oprel" hlinik tak asi skor zbadas ze je na odpis (bez moznosti opravy), kedze jasne praskne alebo sa ohne, prasklinu v karbone si vsimnut nemusis a potom ta moze prekvapit za jazdy.. teda aspon tak som to pochopil davnejsie, ked som sa dam rozhodoval, opravte ma ak sa mylim :) karbon sa zas da opravit ako bolo spominane, len si to poskodenie samozrejme musis vsimnut

kludne by som teda zobral nejaky "zavodny" hlinikovy ram (caad10, canyon ultimate al, allez sworks...) ak by bol za lepsiu cenu s lepsou vybavou, urcite neolutujes a pomalsi nebudes, ak vsak vies ze budes raz chcet karbon tak si kup karbon :) hlavne si kup taky aky sa ti paci hh, technika sa aj tak strasne precenuje, vsetko je to o nohach/plucach :)
08.09.2013 - 13:06:32
09
ja mám karbonove všetko okrem kolies. skúšal som aj hlinik bike ale to sa nedá porovnavat. hlinik mi vytriasol dušu :)
08.09.2013 - 20:12:16
01
keyboard_arrow_up