ja mam karbon aj hlinik, v poslednej dobe som ich docela striedal, a za mna musim povedat ze jediny zasadny rozdiel ktory citim je vo vahe
co sa tyka komfortu, vibracii atd. necitim prakticky ziadne rozdiely s rovnakymi plastami (zas moj karbon
ram je skor riadne tuhy ako komfortny podla testov...), a to nemam na hliniku ani karb
sedlovku (dakedy som mal a tiez to bol ten isty pocit ako hlinikova sedlovka) takisto nemam pocit ze by som bol na karbone pri normalnej jazde nejak rychlejsi, alebo sa mi islo lahsie do kopca ci nebodaj na rovine... citim jedine ze pri silnej akceleracii je karbon tuhsi a viac sa "mu chce" pohnut, ale nemam pocit ze by ma to malo nejak obmedzovat ak nie som sprinter (ale to je zas cx ram, nie extra tuhy)
hlinik ma vyhodu v tom ze sa nemusis nejak extra starat o moment sily pri utahovani napr
objimky presmyku, a ked by si "oprel" hlinik tak asi skor zbadas ze je na odpis (bez moznosti opravy), kedze jasne praskne alebo sa ohne, prasklinu v karbone si vsimnut nemusis a potom ta moze prekvapit za jazdy.. teda aspon tak som to pochopil davnejsie, ked som sa dam rozhodoval, opravte ma ak sa mylim
karbon sa zas da opravit ako bolo spominane, len si to poskodenie samozrejme musis vsimnut
kludne by som teda zobral nejaky "zavodny" hlinikovy ram (caad10, canyon ultimate al, allez sworks...) ak by bol za lepsiu cenu s lepsou vybavou, urcite neolutujes a pomalsi nebudes, ak vsak vies ze budes raz chcet karbon tak si kup karbon
hlavne si kup taky aky sa ti paci hh, technika sa aj tak strasne precenuje, vsetko je to o nohach/plucach