No, treba sa pozerať nielen na seba, ale aj na slabších. Pre mnohých cyklistov je odbočenie doľava na dvoj- či trojprúdovej ceste nočnou morou a toto je síce pomalšie, ale príjemnejšie a bezpečnejšie riešenie. Nie všetci sú takí skúsení bajkerskí vlci, ako my tu :-D
02.11.2013 - 10:36:19
00
ja nie som proti, moze byt fajn, len nech to nedaju ako povinnost bo potom to bude blbost, kto chce nech odbocuje takto, kto nechce tak pojde normalne dolava
02.11.2013 - 10:42:02
02
No, podľa textu novelizácie vyhlášky by nepriame odbočenie vľavo malo byť nepovinné: "Značka Nepriame odbočenie doľava spravidla v zložitejších a riadených križovatkách so
svetelným signalizačným zariadením schematickým vyznačením na značke informuje cyklistov o doporučenom spôsobe prejdenia križovatkou"
02.11.2013 - 11:22:50
00
Zazil som osobne kontrolu v oblasti Stariny. Neskor som sa dozvedel, ze sme si sadli odpocinut na oblubenej paserackej a prevadzacskej ceste. Objavilo sa auto policie - posobili omnoho akcnejsie nez ti ktorych stretavas doma. Po zastaveni boli okamzite vsetci vonku z auta ale chovali sa velmi korektne - par otazok v podstate v priatelskom tone - odkial kam ideme, odkial sme dosli a uz potom uvolnena debata. Dokonca ani nedoslo na doklady snad pre zjavne oblecenie a vybavenie na cyklistiku a potom hlavne ak sa nasli spolocni znami zo zimnych bezkarskych prechodov v oblasti. Mal som pocit, ze to boli profici s trocha inymi sposobmi a vycvikom, nez to co stretavas pri cestnych kontrolach vo vnutrozemi.
02.11.2013 - 12:44:33
02
No, podľa textu novelizácie vyhlášky by nepriame odbočenie vľavo malo byť nepovinné: "Značka Nepriame odbočenie doľava spravidla v zložitejších a riadených križovatkách so
svetelným signalizačným zariadením schematickým vyznačením na značke informuje cyklistov o doporučenom spôsobe prejdenia križovatkou"


tak ale nikdy nevies ako to nakoniec dopadne :), bo aj niektore 'cyklocesty' su jak za trest a mal by si po nich ist, jeden priklad z dnes pri mosonmagyarovar (ci jak sa to pise), na ceste zakaz bajkov, vedla sice cyklo bola ale nebolo ju poriadne ani vidno bo tam boli vsade napadane listy, tak viacmenej len odhadom sa dalo ist...
02.11.2013 - 16:50:30
00
Veru, nikdy nevieš, ako to dopadne ... :-(
02.11.2013 - 17:10:07
00
posledné čo viem prilbu mať v meste obci nemusíš ale to neznamená že ju nieje dobré mať, a ohľadom osvetlenia je potrebné mať minimálne odrazky na oboch kolesách a jednu červenú na zadku a jednu bielu na prednej časti :) to je ale minimum..

prilba podla mna je taká povinnosť bajkera či v meste alebo v lese, kto sa chce dožiť ďalšieho dna si tu prilbu dá :)

prilba je v lete dobrá aj proti úpalu :)
22.03.2014 - 10:48:51
01
Podporte hromadnú pripomienku pre otvorenie katstrálnych údajov pre verejnosť! Rozvoj bicyklovania je veľmi závislý na prístupe k rôznych katastrálnym údajom, napríklad pri budovaní nového trailu či cyklotrasy je nutná komunikácia s vlastníkmi a správcami daného územia a je to nekonečný problém zisťovať a overovať. Je problém získavať údaje o území, ktoré sú potrebné pre rozvoj bicyklovania (stupne ochrany prírody, kategória lesa, správcovia ciest atď atď atď). Podporte preto hromadnú pripomienku, aby sa to zjednodušilo a nepriamo tak prispejte k rozvboju bajkovania:

Hromadná pripomienka na Changenete
01.04.2014 - 00:28:00
00
Keďže sa chcem vyhnúť pokute, tiež teraz riešim povinnú výbavu a celkom by ma zaujímal váš názor, či je možné miesto odraziek v kolesách použiť také tie reflexné tyčinky na špice kolies. Striktne podľa zákona (V Y H L Á Š K A Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky z 3. novembra 2009) to asi u policajtov neobstojí:
na lúčoch predného a zadného kolesa najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby 40 ) na každej strane kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm 2 , pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu najmenej 20 mm, tieto odrazové sklá môžu byť nahradené odrazovými materiálmi na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík, či na koncoch blatníkov, alebo bočných častiach odevu cyklistu.)

Sú špice "bokom kolesa"?

Niečo podobné by ma zaujímalo aj v prípade nahradenia odraziek reflexnými páskami na riaditkách/ráme bicykla vpredu a vzadu, keďže zákon striktne určuje že:
predným odrazovým sklom bielej farby, 40 ) odrazové
sklo musí byť umiestnené v pozdĺžnej rovine nad povrchom pneumatiky predného kolesa v prípade stojaceho kolesa; plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm 2 , pričom vpísaný štvoruholník
musí mať jednu stranu najmenej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu pozemnej komunikácie v tolerancii +- 15 stupňov a kolmá na pozdĺžnu rovinu bicykla s toleranciou +- 5 stupňov;

a tento bod pokračuje týmto liberálnym zázrakom:
predné odrazové sklo môže byť nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu

Na prípadnú neplánovanú večernú jazdu mám také nejaké svetlá a blikačky dopredu aj dozadu, v silikóne, z čínskeho obchodu za 1,20 € ;)

Máte nejakú konkrétnu skúsenosť s policajtami v tejto oblasti?
01.04.2014 - 01:12:51
00
kedze cesto jazdim za tmy, tak som tomu aj prisposobil doplnky. mam toho na sebe (a samozrejme na biku) daleko viac ako pozaduje vyhlaska...
co sa tyka kolies, pouzivam reflexne tycinky z lidla. cestnu kontrolu niekedy stretnem, nikdy nemali vyhrady
01.04.2014 - 07:36:32
00
Osobne jazdim s reflexakom vzadu na rame, na ruksaku a ked mam dlhe nohavice tak na klipsniach okolo clenka. Potom na pedaloch a namiesto prednej a zadnej odrazky pouzivam svetlo (cez den vypnute, uz za slabeho sera zapinam) zatial som nemal ziaden problem.
K clanku na sme: napad dobry, ale ako najvacsia sprostost mi pripada farbenie pruhov na zeleno/cerveno. Ak je to taka farba ako na priechodoch tak amen-cma. Na tej sa tak neskutocne smyka...
01.04.2014 - 07:41:30
00
Máte nejakú konkrétnu skúsenosť s policajtami v tejto oblasti?

Nikdy s tym problem nemali. Kezde vsetko moze byt "nahradené odrazovými materiálmi umiestnenými na odeve alebo obuvi cyklistu" kde uz uhly a rozmery specifikovane nie su staci, ze tam mas nejaku reflexku (vpredu, vzadu, na bokoch odevu ci obuvi) a je to OK. Ak ti ale nezalezi len na tom aby si nedostal pokutu tak si treba uvedomit, ze reflexka ak ma splnit svoj ucel tak by mala mat urcitu plochu. V skutocnosti za reflexky hovori aj to, ze odrazaju svetlo lepsie ako rozne odrazove sklicka a preto aj reflexka mensich rozmeov dokaze viac ako vacsie odrazove sklicko.
Podla mna tycinky na spicoch su vyhovujuce.
02.04.2014 - 08:37:28
00
Aky mate nazor na tuto banalnu situaciu:

Cyklista A (povedzme, ze komotne sa pohybujuci starsi rocnik) ide pomalou rychlostou v lavom pruhu obojsmerneho cyklochodnika, kedy ho velkou rychlostou obieha cyklista B sprava, pricom v momente obiehania sa cyklista A nahle zaraduje do (spravneho) praveho pruhu, ale zachytava zadne koleso obiehajuceho cyklistu B. Cyklista A ihned straca rovnovahu, pada a dochadza k zraneniu, cyklista B zostava na kolesach, prechadza dalej a az nasledne zastavuje.

Je tam prevazujuce alebo uplne zavinenie cyklistu B za predbiehanie sprava? Existuje oficialne pravidlo o zakaze predbiehania sprava aj na cyklochodniku?
13.04.2014 - 13:12:06
00
Neviem, ci vobec je nejaka takato vyhlaska. Avsak zdravy rozum hovori, ak sa nejaky dedko na bikcykli suchce v lavo, nieco nie je dobre a treba spozorniet.
13.04.2014 - 13:28:55
00
Ak je to cyklochodník označený príslušnou dopravnou značkou (čo asi je), tak je to komunikácia a platia na nej príslušné zákony a vyhlášky. To teda podľa mňa znamená, že síce cyklista A porušil vyhlášku, ale aj cyklista B ju porušil tým, že ho predbiehal sprava. Samozrejme, nie sme tu právnici, ale ak mám použiť Tvoje slová, tak odhadujem, že je tam "prevažujôce" zavinenie cyklistu B (aj keď aj cykliasta A samozrejme porušil zopár paragrafov).

EDIT:

A možno aj nemám pravdu :-)

Zákon 8/2009 o cestnej premávke §55:
"(5) Pomaly idúce alebo stojace vozidlo môže cyklista idúci rovnakým smerom predchádzať aj po pravej strane vozovky alebo krajnici, pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť; to neplatí, ak vodič takého vozidla dáva znamenie o zmene smeru jazdy doprava."

Takže odvolával, čo som povedal :-) a mením svoj názor na rovnajú mieru zavinenia oboch. Starší ročník mal dať znamenie o zmene smeru jazdy doprava, ale mladší ročník mal pri predbiehaní dbať na zvýšenú opatrnosť. Ale skutočne by to asi rozhodol až súd (aj keď ten nebude rozhodovať podľa pravdy, ale podľa rodinnej, politickej či inej príslušnosti účastníkov).
13.04.2014 - 13:48:17
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up