No ja neviem, ale ja ked som to svojho casu studoval, tak som sa dozvedel ze Tubeless (UST) plaste su zvacsa hodne tazke a na to aby fungovali naozaj spolahlivo aj tak potrebuju aspon trochu tmelu. A prave preto su na ustupe a na vzostupe su prave TubeLess Ready plaste (TLR), ktore maju sice "UST" patku, ale zvysok je ako normalny plast a teda potrebuju tmel aby tesnili. Tym padom su podstatne lahsie ako UST a casto je TLR setup este lahsi ako normalne plaste spolu s dusou avsak pri spolahlivosti daleko prevysujucej duse a bliziacej sa UST plastom s trochou tmelu.

Sam vozim papierove supky RaRa Evo TLR a RoRo Evo TLR na UST rafikoch s odporucanou davkou tmelu a 100% spokojnost. Nula incidentov za celu sezonu :)
08.11.2013 - 17:36:56
00
Ide o to ze naozajstne UST plaste maju vnutornu stenu potiahnutu butylom a tym padom tesnia aj bez tmelu. Ale bez vynimky kazdy TLR plast ti bez tmelu sfukne cez bocnice. Tam je ten hlavny rozdiel. O odolnosti ale nebudeme polemizovat, totiz isto vsetci viete ze kvalitny TLR sa nemoze porovnavat s nejakym mejd in šmejd UST plášťom ani zmesou, ani kvalitou tkaniny a vôbec celého spracovania.
08.11.2013 - 17:44:54
00
nejaky smejd UST? to niekto akoze fakt vyraba
08.11.2013 - 17:47:17
00
Napr. taky continental ich vyraba niekde v indonezii, pouziva obycajnu zmes ako aj najlacnejsie 10eurove drotenne verzie, plast je nevyvazeny a nevidel som jediny ktory by na rafiku nehadzal.
08.11.2013 - 17:51:38
00
Ono je sice pekne ze naozajstny UST plast tesni sam o sebe aj bez tmelu. Ale napriklad taky pekny trn na nom potom bez tmelu spravi rovnaky defekt ako na obyc plasti + dusa. A ked uz tam teda ides davat tmel, preco nesiahnut po TLR? Bude to lahsie a spolahlivost az na extremne pripady bude takmer rovnaka.
08.11.2013 - 17:52:56
00
Jazdil som aj UST aj TLR, ale k UST by som sa uz asi nevratil. Bolo tam jednoducho citit tu vahu, neslo to. A bez tmelu to tiez nebolo ono. Treba kupit poriadne TLR, najlepsie nejaku odolnu verziu, do toho tmel a je po problemoch.
08.11.2013 - 17:59:44
00
Napr. taky continental ich vyraba niekde v indonezii, pouziva obycajnu zmes ako aj najlacnejsie 10eurove drotenne verzie, plast je nevyvazeny a nevidel som jediny ktory by na rafiku nehadzal.

konkretne race kingy UST jazdim a nemozem na ne povedat krive slovo, urcite nie su drotene....
08.11.2013 - 18:03:52
00
Po tretej sezone bez dusi mam chut napisat elaborat :)
Na am fulle jazdim 3 sezony bez dusi na ztr rafkoch a obycanych plastoch s tmelom. Na Ht mam UST kolesa a na nich Na jednom kolese origo UST plast na zadnom mam normalny plast s dusou, lebo raf ma uz za usami a cez prasklinu unika bez duse vzduch a tak ho bez duse nejazdim. Mal som na tom koleso normalny plast s dusou aj UST plast s dusou.
Jazdil som tie iste kombinacie plastou vzdy chvilu aj s dusami a az nasledne som duse daval prec a nahhradil tmelom.
Velmi vela zalezi na konkretnej kombinaci plast/raf/tmel/bicykel/jazdec. Takze sa neodvazim vseoecne tvrdit ze obycajny plast (zase aky?)je horsie ako UST plast a tak dalej.
Moje zhrnutie je nasledovne: bezdusove riesenie ma viac vyhod ako so sebou nesie komplikacii. Ked najdete riesenie ktore pre vas funguje spolahlivo mozete zazit celu sezonu bez defektu a bez starosti!! A su tu Citelne lepsie jazdne vlastnosti.
Ked clovek jazdi malo a nezoderie plaste za sezonu, je vyhodne komplet UST riesenie, vyssia cena na plasti sa vyvazi menej babracky a funguje to aj bez dolievania draheho tmelu. Je pravda ze zakladat dusu do UST plasta na UST rafe je masaker a nechcel by som to zazit niekde vonku.
Ak sa aj to neda, tak aspon UST kompatibilne rafy a bars ake plaste s tmelom. Aj ZTR rafy funguju velmi dobre, odfuklo mi len dva razy a to uz bola extremna situacia. Na to ake su lahke znesu podla mojich skusenosti vela.
Radsej skladane kolesa ako zapletane, lebo servisovat specialne kolesa s malo ultra specialnymi spicami je ako sen :)
Ked vsak ide o tuhost a hmotnost (a servisovatelnost je druhorada) tak zaplatane kolesa budu asi lepsie.
Na zabavovy bicykel uz duse iba ako nudzove risenie!
08.11.2013 - 21:19:06
00
mna by zaujímali tie dve extrémne sitácie :-) mne odfúklo raz z minoinu ked som skúšal či dokážem z neho odfúknuť keď naň stupím (položený bajk) a ofrclo mi nohu :D
08.11.2013 - 21:32:41
00
Raz mi odfuklo ked som nasiel na volny ostry kamen, a druhy raz na velkych kamenoch na rychlebach - to som uz myslel ze sa vykotim ale dajako som to pretlacil - zaklinilo sa koleso medzi skaly skoro som vyzul gumu . ale patka sa vratila na miesto a to s ohromne hlasnou ranou. kidak myslel, ze som prederavil plast :) oba razy tlak klesol, ale dalo sa pokracovat v jazde.
08.11.2013 - 23:34:34
00
ešteže majú MTB plášte taký objem. Určite sa oplatí voziť pre tieto prípady aj o niečo širšie obutie nielen pre komfort, grip, odolnost ale hlavne velky objem vzduchu v pripade uniku. Ked si predstavim ze napriklad taky cestak prerobit na bezdus tak to by bolo ciste psycho, tam staci klepnut po ventilku aby sa odlepil a hned ma o 2 bary menej.
08.11.2013 - 23:46:42
00
jazdim som aj UST verziu wild griperu a poviem vám že som nejako tých 100+ gramov navyše necítil .. ale bol drahší a tak to bol len pokus ku ktorému sa vracať nebudem

ale ako tak čítam často tak ja som asi divný celý aj čo sa týka toho shadow plus a jeho kladiek :) a to mám určite krivý ten prehadzovač ako dal niekto možnú príčinu
11.11.2013 - 15:47:57
00
s novym bajkom som uz co to pojazdil. kym som mal duse, tak 2 defekty za 3 jazdy. od kedy som hlupe duse vyhodil a nahradil ich tmelom, nemozem si vynachvalit. ani 1 defekt, paradny grip (aj pri stupani aj pri brzdeni) aj celkovy pocit ma clovek ovela lepsi lebo jazdim nizsi tlak ako s dusami
nevyhoda v mojom pripade je, ze mi pomaly unika vzduch, cize obcas treba dofukat. ale to robim doma a trva to 2 minuty a vydrzi to cely den (aj ked som bol 9 hodiny v terene)
btw mam continental x-king race sport (ziadne UST plate alebo protection)
11.11.2013 - 22:52:05
00
Ja jazdím "no tube" len od jari 2013 a určite sa už k dušiam nevrátim. Pred mesiacom som zhodil oba plášte (podarilo sa mi predať kolesá) a v prednom boli zapichnuté 2 tŕne cca 15 mm = 2x by som niekde v lese menil dušu. No ešte viac sa mi zapáčili jazdné vlastnosti. Neviem to presne opísať čím to je, ale jazdí sa mi nejako lepšie... Je pravda že som to musel cca raz za týždeň trošku dofúknuť, ale to mi nevadí :) . Vlastne aj preto som teraz kúpil nové XT WH-M785 + keď zoderiem plášte RoRo Performance, pôjdu TLR tak snáď sa to ešte zlepší. Pôvodný set-up bol len na skúšku. "No more tube" :rock:

Inak kto uvažuje nad XT WH-M785, reálna hmotnosť 1665g bez QR a 250 éčiek nové - myslím dobrý pomer výkon/cena - zatiaľ spokojnosť. Žiadne pásky netreba a ventilky v cene ;) .
12.11.2013 - 08:04:16
00
Len u Shimana pozor. Prave kolesa od Shimana boli casto spominane pri problemoch s koroziou rafiku od tmelu ako som tu davnejsie pisal. A warranty void v tom prioklade co som tu daval. Jediny tmel ktory shimano odporucalo pouzivat bol CaffeLatex. Aj ked u tychto novsich to uz moze byt vsetko inak.
12.11.2013 - 09:57:02
00
keyboard_arrow_up