Ale v tom prípade sa dá stále toť aplikovať :) Len je dobré zaznačiť a kotúč dávať stále rovnako. Myslím že je jednoduchšie jemne vyhnúť kotúč (v prípade zle vyfrézovaného náboja) ako kupovať nový kotúč alebo vymeniť. Ale Tadeas ty máš kotúč na šiestich skrutkách? či CenterLock?
02.02.2011 - 21:33:30
00
Hej, 6 skrutiek...
02.02.2011 - 21:34:14
00
No, ja musím z mojej poslednej skúsenosti povedať že som si to myslel aj ja. Vymenil som teda kotúče a čuduj sa svetu.... Náboj je na ***** vyfrézovaný, takže treba ešte túto možnosť vylúčiť.

Zaujímavé. Tiež som si myslel, že mám ohnutý zadný kotúč, keď odieral najskôr jednú platničku a potom druhú, na striedačku. Ale nikdy to nevadilo, platničky si sadli a bolo po probléme. Lenže pozerám a nový kotúč robí to isté. No už aj predný robí menší pohyb na jednú stranu, presne tak ako starý. Žeby fakt náboje (Fulcrum RM5 CL) boli zle vyfrézované? Alebo rokmi sa niečo "opotrebovalo"? Ako nevadí to ničomu, len zadné sa nedá vycentrovať, kým sa platničky neprispôsobia kotúču (najnovšie aj predok, ale ten pohyb je voľným okom viditeľný).
12.11.2013 - 14:00:28
00
Zdravím,

asi všetkým sa už stalo že sa Vám rozladili kotúčové brzdy a začali sa trieť doštičky do kotúča. Ako ste tento problém riešili ? Ja som ho doteraz riešil tak že som kúsok povolil - pootočil rychloupinak a opätovne dotiahol, tak bol problém na istý čas vyriešený. Dnes sa mi opäť rozladili kotúčové brzdy, tak som povoľoval rýhchloupinak aj skrutku na druhej strane až dovtedy pokým sa doštičky neprestali trieť o kotúč. Trvalo mi to cca 30min (nervami som bol už na konci :D ). Keď všetko bolo ok, tak som zistil, že predná brzda sa mi rozladila a nerobí to čo má ani keď brzdovú páku stlačím na doraz. Neviete mi poradiť čo s tým ? Servis by som nechal ako až poslednú možnosť :)
Vďaka !
18.11.2013 - 12:20:04
00
Mohlo sa tam toho stat ovela viac nez si myslis. (zatuhnuty piest,nakrivo opotrebene oblozenie,krive kotuce alebo len zle nastavenie brzdy voci kotucu) Kazdopadne mozne riesenia tvojho problemu - Odmontovat dva sroby spajajuce strmen s ramom/vidlicou, roztiahnut od seba piesty, znovu nasadiť strmeň (nedoťahovať na pevno) postláčať páku až kým nezačne zaberať, následne páku zaistiť v stlačenom stave a zároveň dotiahnuť tie dva sroby. Ak problem nezmizne, treba postup opakovat. Neviem ako si zdatny ale toto je to najjednoduchsie co sa ti da v tejto chvili poradit. Taktiez neviem o ake brzdy sa jedna, ci su mechanicke (iný postup) alebo hydraulicke (už spomenuty postup), znacka, typ uchytu (IS alebo PM) atď.
18.11.2013 - 14:37:09
00
Vďaka za radu , vyskúšam :)
19.11.2013 - 14:27:28
00
určite je dobré riešenie ako už vyčšie spomínal palo ja to robím podobne akurát že sa snažím štelovať prasatko tak aby boli medzery medzi doštičkami a kotúčom a dotiahnem to postupne ale aj rýchloupinák ako sa doiahne je dôležité
19.11.2013 - 18:37:18
00
banditas Správne utiahnutý rýchloupinák je podľa mňa v prvom rade základom bezpečnej jazdy. Má to samozrejme vplyv aj na brzdu, no kto by jazdil s povoleným kolesom? Dôležitejší je fakt, že oveľa väčšiu vôla býva v náboji- vymlátené ložiská. Treba mať proste všetko v poriadku, správne nastavené a utiahnuté, až potom prichádza rad na nastavenie bŕzd, od oka doladíš iba chyby ktoré si spôsobil ty sám- nesprávny postup zaťahovania skrutiek (treba pritiahnuť najprv spodnú-nie na fest, potom vrchnú a nakoniec obidve správne utiahnuť.) a samozrejme sa treba uistiť že sa pri nastavovaní nehýbe s bicyklom/kolesom. Najlepšie je to robiť na montážnom stojane vo vzduchu, prípadne koleso počas zaťahovania zaistiť (napr. opretím o zárubňu a pod. A samozrejme sa to nemá robiť s bajkom otočeným kolesami nahor (preto som spomenul montážny stojan). Ak sa vylučovacou metódou odstránili všetky možné chyby ktoré som vymenoval tak sa to podarí na 100% spoľahlivo nastaviť.
19.11.2013 - 18:51:45
00
keyboard_arrow_up