Väčšina členov, alebo návštevníkov tohto fóra rieši aký si kúpiť bicykel. To som svojho času riešil aj ja. Zároveň sa mi ale aj nechtiac podarilo vyriešiť aj to aký bicykel si už nikdy nekúpim.

Koncom leta minulého roku som si prostredníctvom e-shopu zakúpil nový bicykel. Starý totiž už prestal spĺňať moje požiadavky.
Po roku , teda trochu viac ako jednej sezóne, vo vahadle odpruženia zadného kolesa som zistil vybitý mosadzný čap. Keďže ešte bola pekná jeseň a ja som si ju chcel užiť na bicykli, bolo treba vadu odstrániť. Môj zámer bol dať si to opraviť, aj napriek tomu, že ešte neuplynula záručná doba. Nechcelo sa mi totiž dlho čakať. Vybral som sa preto navštíviť miestnych zástupcov a zistiť , ako dlho by to trvalo. U prvého som veľmi nepochodil, u druhého sa ma pán za pultom veľmi ochotne ujal s tým, že to treba riešiť ako reklamáciu. A hneď aj volal obchodníkovi že čo a ako. Mailom som mu následne poslal foto poškodeného dielu a doklady potrebné k reklamácii. V tej chvíli som ešte bol v presvedčení, že sa to vybaví rýchlo a ja si ešte užijem pár jesenných výjazdov. Chyba, velikánska chyba. Ale nepredbiehajme.
Do predajne som zaniesol odstrojený rám. A tu sa všetko pozitívne skončilo. Myslel som si že 30 dňová lehota daná zákonom sa využíva len v zložitých prípadoch, ale ona sa využíva asi bežne. Škoda.
Po zhruba mesiaci * som bol telefonicky vyrozumený, že rám je späť a môžem si ho na predajni vyzdvihnúť. Potešil som sa, pretože počasie ešte sľubovalo pár pekných dní. Už len zmontovať bike a ešte si niečo užiť.
Rám pri preberaní nevykazoval vôľu ako pred reklamáciou, napriek tomu som bol zvedavý na nové púzdra. Na moje zdesenie som prišiel na to, že púzdra neboli vymenené, ale len pootočené o cca 90 stupňov tak , aby nevykazovali vôľu !!! ** Zovrela vo mne krv.
Zavolal som späť do predajne odkiaľ som si prevzal bike , vysvetlil im čo sa stalo a pýtal si kontakt na regionálneho zástupcu výrobcu bicyklov. Mimochodom, predajňa je jediný pozitívny a profesionálny článok v celej tejto tortúre.
Regionálnemu zástupcovi predajcu som vysvetlil, čo sa stalo a chcel som, aby zjednal nápravu. Pán bol na PN-ke a tak sme sa dohodli, že mu zavolám nasledujúci týždeň v pondelok a on rám zoberie cestou na poradu.*** Keďže emócie z toho, že som bol oklamaný, tu by sa viac hodil poriadný krčmový výraz, so mnou ešte trochu lomcovali, zavolal som ešte do firmy výrobcu a chcel hovoriť s niekym, kto má na starosti reklamácie. Mal som sa tomu radšej vyhnúť. Očakával som totiž niekoho zorientovaného, ktorý sa nebude vyhovárať ako malý Peťko, ale vec preverí a dá spätnú väzbu aj s návrhom ako to vyriešime. Namiesto toho som mu ja povedal, ako to budeme ďalej riešiť. ****
Prišiel pondelok, pripomenul som sa obchoďákovi a dohodli sme sa že mi v stredu zavolá a dohodneme si prevzatie rámu, ktorý mal nasledujúci deň odviezť do firmy na druhú reklamáciu. Myslíte si že zavolal?? Nie, nezavolal. ***** Neskoro večer som preto poslal do firmy mail so stručným oboznámením o čo ide a s tým, aby sa tohto prípadu ujal konečne niekto kompetentný. Nasledujúce ráno mi zvonil telefón a v ňom mi obchoďák zvestoval novinu, že porada sa presúva /to mohol urobiť aj večer/ a dohodli sme sa že si príde rám vyzdvihnúť. Rám teda odišiel na opačný koniec Slovenska druhykrát. Okrem stručného mailu od pána (ne)zodpovedného za reklamácie, v ktorom mi oznámil, že rám sťahuje ( ako keby som o tom nevedel) a že to nebude trvať dlho a že sa ospravedlňuje , nič viac. Žiadne že „do týždňa ho máte späť opravený a ja osobne na to dohliadnem“. No páni, ak to s predajom bicyklov myslíte naozaj vážne, je čas sa nad tým, čo po predaji zákazníkovi poskytujete, zamyslieť. Tento bike nepatrí medzi špičku, ale ani nie je v kategórii supermarketových , je kdesi na konci v topten toho čo ponúkate ( resp. ponukali pred rokom ) a vy máte tú odvahu a drzosť takého zákazníka oklamať a keď na to príde nevyriešiť ten megaprúser ihneď keď sa vám ozve že ste to po...kazili??
Zákaznícky servis vám asi veľa nehovorí. Nájdite si niekoho kto tomu rozumie a kto vám vysvetlí čo to je a ako sa to robí. Pretože presne takto sa to určite nerobí.
Prešli už viac ako dva týždne a bicykel sa nachádza kdesi...nevedno kde. Teraz je to už možno aj jedno, keďže vonku je zima, sneh. Tu skôr ide o to ako dlho to druhé kolo reklamácie trvá. Cesta tam a späť pri tom množstve kuriérskych spoločností zaberie nanajvýš dva dni. Ďalšie dni zabrala asi „snaha“.

Byty sa vybývajú, bycikle sa vybicyklujú. Určite príde čas na nový, možno to bude už čoskoro. Neviem ešte aký bude, neviem čo na ňom bude, ale viem určite, čo na ňom nebude. Nebude na ňom nápis DEMA !!!
06.12.2013 - 16:05:39
09
A hlavne ak si bereš celo pero tak jednoznačne nech su všade ložiska priemyselne a nie len neake puzdra ako davaju Dema,CTM atd nižšie rady. No čo už iba čakať ale je to smutne no ako sa dokažu zachovať.
08.12.2013 - 06:27:01
00
napisal si toho tolko, ze mi vlastne usla podstata
08.12.2013 - 08:28:11
00
mohol si to skúsiť urgovať cez Raver-a
08.12.2013 - 09:12:29
00
A hlavne ak si bereš celo pero tak jednoznačne nech su všade ložiska priemyselne a nie len neake puzdra ako davaju Dema,CTM atd nižšie rady.

V tomto by som problém nevidel, kĺzne púzdra používajú aj niektorí high-end výrobcovia, priemyselné ložiská tiež nie sú stavané na takýto typ záťaže. Ale to chovanie mi bohužiaľ niečo pripomína, je to také slovenské (česť výnimkám).
08.12.2013 - 09:37:14
03
ked sa to tak vezme, tak nebola dodrzana 30 dnova dobra na odstranenie zavady takze mas pravo ziadat s5 peniaze
08.12.2013 - 09:45:36
00
Lenze ono to bolo cele uplne inak, takze zaver si urobte az sa vyjadri druha strana :-)
08.12.2013 - 10:06:49
00
tak veru, vyjadrenie druhej strany by sa hodilo
08.12.2013 - 10:10:21
00
Tak , tak....každá minca má dve strany a ako tak čítam, vyjadrenie "druhej strany" by tiež mohlo byť zaujímavé :?: ....
08.12.2013 - 12:39:24
00
root , prosím ťa, čo bolo úplne inak ?? Prisnilo sa mi hádam, že púzdra vymenené neboli a boli len pootočené?? Tam to celé začína, zvyšok je len taký balast o tom že to niekto poriadne po..kazil. Aj ja si veľmi rád prečítam vyjadrenie druhej strany. Ich argumenty prečo ma ošuškali pri prvej reklamácii ma zaujímajú.
08.12.2013 - 14:26:12
00
napisal si toho tolko, ze mi vlastne usla podstata

To je úplne normálne.

Však to nakoniec vyplynulo aj z nedávneho medzinárodného testovania študentov slovenských škôl.

Je úplne normálne, keď človek dlhšiemu textu nie veľmi porozumie. ;)
08.12.2013 - 16:16:01
03
to je cela DEMA..slavna a jedinecna...to je ako predavat naboj a nemat k nemu nahradne diely..a ked nemas suuper kamosa co ti to zariadi nejako inac ako standartne ta sa nevozim tiez...co na to povedat...predavat by chcel u nas kazdy, vela a za vela...ale ked uz ide o servis...ja nic ja muzikant...
08.12.2013 - 17:12:44
00
Trepes piciviny bez toho, aby si poznal fakty.
08.12.2013 - 17:15:14
00
Trepes piciviny bez toho, aby si poznal fakty.

to akoze pises mne????? sa troska zrovnaj...ja som tiez s tych """""stastnych"""" zakaznikov...tak si davaj pozor prosim co pises...a nie som sam taky co mali s demou skusenosti...aj ked ani ostatne slavne znacky nie su bohvieco..pretoze..na slovensku je to tak...a kedze robis pre demu tak tu laskave neurazaj a spravaj sa slusne!
08.12.2013 - 17:30:49
00
root - tu su fakty, fotky pred opravou a po oprave. Ak nemáš nejaké nové "fakty" počkajme si na vyjadrenie druhej strany. Je to po jednej sezóne a cca 4000 km.
ospravedlňujem sa za nízku kvalitu fotografií

Prílohy:

Komentár súboru: pred opravou
PA050294.JPG
PA050294.JPG 345.02 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: po oprave
171120131384.jpg
171120131384.jpg 147.1 KiB thumb_up0thumb_down

08.12.2013 - 18:36:18
01
keyboard_arrow_up