Ahojte, Uz dlhsiu dobu pokukujem po bikoch ale zatial som sa este nevedel rozhodnut... Chcem cestak, s ktorym by som v buducnosti chcel vyskusat aj nejakeho polovicneho ironmana,alebo taketo nieco. Nechcem triatlonovy bike, ale chcem rychly, ale pohodlny cestak. Tak by som len chcel radu, ktorym smerom sa uberat... - mam pozerat biky ako Specialized Tarmac sl4, Trek Madone 4.5, alebo mam skor pozerat tie pohodlnejsie Specialized Roubaix sl4, Trek Domane 4.5? Chcem do toho vrazit tak 2 - 2500€

Ako je to medzi tymito bicyklami? Niekde citam, ze tie pohodlnejsie su o dost pomalsie, je to az tak citelne? A co napriklad taky Tarmac? Je priliz nepohodlny na 2-3 hodinove jazdy? Diky
04.01.2014 - 10:50:57
00
Budem trocha zaujaty, takze si pockaj na nazory inych.
Na tvojom mieste by som uvazoval o (http://www.cube.eu/en/bikes/triathlon/aerium/aerium-hpa-pro/) za 1800 EUR. Je to kombinacia cestneho a TT biku, ale urcite by som to nekupoval cez Slovkolex (skusenost ;-) ). Tych zostatkovych 700 EUR co mas do rozpoctu 2500EUR by som neskor investoval do Ultegra Di2 TT ugrade setu.
Samozrejme musis este dokupit pedale a sedlo. Na mojich dvoch Cube bikoch bolo sedlo to, coho som sa zbavil ako prve. Inac budes trpiet aj po 15 minutach jazdy, ver mi!
Svoj bike s HPA ramom by som nemenil ani za Cervelo alebo Fuji uhlikovy TT special...
Ale ked inac nedas a mal by som si vybrat z tvojho zoznamu uhlikovych, asi by to bol Specialized Tarmac sl4. K tomu si mozes dokupit TT riaditka. Tu v bazari som videl aj 3 kusy.

Co sa tyka konstrukcie/geometrie TT bikov, su navrhnute tak, aby tazisko bolo viac vpredu v porovnani s cestnymi bikami. V praxi to znamena, ze tvoja vaha je rovnomernejsie rozdelena medzi prednym a zadnym kolesom. (Samozrejme dokonalost 50-50% neexistuje). Dalej sa tymto setri stehenny sval, aby triatlonista mal este dostatok sil na beh, ktory nasleduje po bikovani...
04.01.2014 - 12:22:54
00
http://www.merida.sk/prodej/Reacto-907-E Toto sa mi javi ako dobra ponuka ale nemas tam tt rajdy.
04.01.2014 - 12:31:53
00
Kup si normalny cestny a k nemu toto: http://eshop.merida.sk/?cls=stoitem&stiid=10473 . Ked pojdes na preteky staci len prehodit :D
04.01.2014 - 18:56:11
00
Ja som bol postaveny pred taky isty problem, tiez som hladal cestny bike, ktory by som v par jednoduchych krokoch dokazal zmenit na TT hybrid. Na dovolenke v oktobri na Lanzarote som bol pozriet na TT-pretekoch a rozpraval som sa tam s par ludmi, ktory robia TT uz dlho a v podstate sa vsetci zhodli ze do urcitej kategorie TT nepotrebujes TT special a je lepsie si kupit "normalny" cestak a pred pretekom a pri priprave na TT tam dat TT nastavec.

V Mnichove som poskusal kadeco cez Trek, Specialized, Cannondale a Wilier v cenovej hladine aku uvadzas. Nakoniec som sa ale rozhodlo pre Wilier. Ma carbonovy ram, vsetko Campa Chorus/Athena a podla roznych clankov je to velmi pohodlny a kvalitny cestny bike. Na riadidlach mam styri 5mm podlozky tak si mozem podla potreby regulovat ci chcem komfortne jazdit cestu alebo si vsetko spustit a dat TT nastavec.

Zial moje plany vratit sa spat k TT (kratke trate) mi prekazilo moje koleno. Pri jednej nevydarenej lyzovacke mi praskol meniskus a zial sa mi bolesti stale vracaju a preto sa zial budem zdrzat velkych zatazi pre treningu a behani. Preto rozmyslam moj Wilier predat aj ked som ho este nejazdil bo nan momentalne nemam vyuzitie a na jazdenie do prace je ho skoda.

Preto odporucam kupit cestak s TT nastavcom. Jedine co ti mozem poradit je usetrit peniaze za akekolvek Di alebo APS varianty radenia. Je to elektronika a ak sa ti s tym nieco stane, sam to neopravis a servis tiez nie, vzdy sa veci posielaju spat vyrobcovi. Mechanika je mechanika.

Prílohy:

large_P1010050_JPG.jpg
large_P1010050_JPG.jpg 719.49 KiB thumb_up0thumb_down

10.01.2014 - 09:19:01
00
Tarmac je tuhy a tvrdý rám ,keď už niečo od Specialized tak skôr model Venge ma lepšiu aerodynamiku,je to rám niečo medzi Tarmac a Shiv .
10.01.2014 - 11:01:13
00
Roman1980 ma pravdu. Tarmac je tvrdy ram na krasne hladke cesty. Co viem o Vegne tak jeho vyhodou oproti Tarmac je aerodynamika inak tiez skor na hladke cesty. Ak ma byt jazda sportova a zaroven komfortna tak od Specialized jedine Roubaix, ten ma vo vidle aj v rame vzadu expenzne vlakna co dokazu odpruzit nerovnosti na cestach nizsej kvality. Nevola sa predsa len tak po najtazsich pretekoch Paris-Roubaix.

Trek to robi pri Domane krasnu specialitku v rame. Horna tyc ide od riadidiel neprerusene cez zadnu vidlu az po zadne kolo a sedlova tyc je k nej pripojena cez flexibilne ulozenie, ktore krasne pruzi.

Obe technicke fajnovosti, ktore si obe firmy nechaju rady zaplatit. Normalny ram, ktory je od vyroby "makksi" resp. "pruznejsi" to dokaze i bez toho. Ten Cube ReHMn je fajny a myslim vhodna volba. Musis kazdopadne vyskusat
10.01.2014 - 11:14:10
00
Diky chalani. Budem musiet zabehnut do velosprintu, v NR, to mam asi tak najblizsie a vyskusat/poradit sa aj tam.
10.01.2014 - 14:57:18
00
keyboard_arrow_up