Zdravým páni, kúpil som už dávnejšie SR epicon 2011 z tuning testu. Chcel by som si na nej znizit zdvih kedze pre moje KTM treba nizsi. Na nete som nasiel návody ako servisovat a znizit zdvih vazelinoveho epicona a tak by ma zaujimalo ma niekto skusenosti ako ten postup modifikovat na tuneneho? Ake oleje, na co si davat pozor a podobne velmi pekne Vam dakujem
22.12.2013 - 15:34:29
00
Nikto nič :)? žiadna rada? chcel by som si to urobiť alebo dalo by sa poslať Milanovi, ktorý by to v rámci posezónneho servisu urobil za 300kc, čo by bol luxus len horšie je že by som to preplazil 2x poštovným :(
25.12.2013 - 14:56:51
00
Popozeraj toto:

http://muddygoose.wordpress.com/2012/10/27/adjusting-the-travel-on-the-suntour-epicon-x2/
http://www.bike-forum.cz/forum/epicon-a-zmena-zdvihupar-dotazu.html
http://www.bike-forum.cz/forum/sr-suntour-epicon-olejove-mazani-hustoty-mnozstvi-renew-shrnuti-problematiky.html
http://www.bike-forum.cz/forum/epicon-olej.html

Hadam ti nieco pomoze. :)
25.12.2013 - 15:37:42
00
V podstate ci je to original s mazanim vazelinou alebo olejom, tak princip je rovnaky, akurat Milan spacery nahradzuje dlzkou negativnej pruziny. To znamena ze by ti musel poslat novu negativku. Co sa tyka toho oleja tak v podstate tam mozes dat hocico, lebo ten sa pouziva na vnutorne mazanie (ja pouzivam motorovy 5W40). Konkretnu hustotu ti treba len do tlmenia, ale s tou patronou sa radsej nehraj. Inaknavod naudrzbu aj s olejom dostavas od Milana ku kazdej vidlici.
25.12.2013 - 16:19:13
00
Ahoj, tu máš názorne ako sa upravuje zdvih:

http://www.youtube.com/watch?hl=sk&v=23qu_gtZq3w
25.12.2013 - 16:53:39
00
fakt ? ja ze aj pri upravenej vidlici menim zdvih pomocou spacerou :/ takze mozno bude naozaj najlepsie mu ju nejako dopravit?
25.12.2013 - 17:21:13
00
Ved ju vyber a pozri sa ci su tam spacery (podla mna nie), hlavne ju nezabudni sfuknut
25.12.2013 - 18:15:39
00
Ja mam rocnik 2010, pisal som Milanovi kvoli uprave zdvihu a napisal mi, ze to spravim aj sam, takze tam su asi spacery.
Teda aspon dufam. :P
25.12.2013 - 19:01:58
00
Ja som zvyšoval SR Raidon x1, -veľmi podobná Epiconu, podľa toho návodu na youtube, všetko išlo ako po masle, len na koniec nefungovalo uzamykanie vidle, a to som vyriešil pootočením toho väčšieho imbusového šróbu zospodu o cca.1/4 otáčky doprava, -pokusne. nebol žiaden problém s pružinou ani olejom, vazelinou.
04.01.2014 - 22:15:42
00
Budúci týždeň keď doskúškujem sa chcem do toho pustiť, vedeli by ste mi poradt konkrétne oleje aké kúpiť vďaka :)
06.01.2014 - 23:32:29
00
Budúci týždeň keď doskúškujem sa chcem do toho pustiť, vedeli by ste mi poradt konkrétne oleje aké kúpiť vďaka :)

Ja dávam 25ml do každej nohy motorový olej 10W-40 pri zdvihu 120mm. Do patróny 5W-40, ale ak nemusíš tak ju neotváraj. (Ak zamyká a tlmí)
31.01.2014 - 17:20:12
00
V nohách tlumiče se potom dává max. 15 ml oleje, toto dodržovat při každém servisu a neopakovat současný stav.
Milan Slanec

Takže žiadnych 25ml, lebo sa stane to čo mne. Pri využívaní zdvihu sa cez gufero (aj keď bolo nové) dostal olej do tlm. patróny, patrónu mi potom pri ráznejšom prepružení roztrhlo.
31.01.2014 - 19:37:50
00
keyboard_arrow_up