tiez mam fox float 2014, performance, Boost valve...93kg a hlavu plnu obav, co to bude robit s tlmicom na nejakych dropoch..ehm
12.02.2014 - 20:07:28
00
Jednoduché riešenie :) zober bike a dropni zopár schodov. Začni na menších a pridávaj až na múriky. Zistíš. :)
12.02.2014 - 20:08:50
00
sliwec a čo si kúpil dačo? nejak som sa v tom stratil ....
12.02.2014 - 20:12:04
02
Aj ja som zvedavy co sliwec kupil a chcem foto!! :)
12.02.2014 - 20:15:22
01
Keď prišiel Fox na trh s CTD tak som si vravel aká to bude paráda, no keď tak čítam vaše príspevky tak som rád že mám klasiku :tmi:
12.02.2014 - 20:18:56
01
Tomibiker: Trek DRCV (Dual Rate Control Valve) tlmice su specialitka ktoru vyraba Fox iba pre Trek. Maju dve vzduchove komory. Druha, mensia, sa otvara pri 50% zdvihu. Sluzi to na to, aby sa to pri slapani a malych nerovnostiach chovalo tvrdsie/progresivnejsie t.j. ako low volume tlmic a nerobilo to to, co popisuje Drasho. Pri vacsich narazoch sa pripoji druha komora cim sa znizi progresivita a chova sa to teda ako high volume tlmic (a da sa bez problemov vyuzivat cely zdvih). Prechod je plynuly a nepostrehnutelny kedze v bode kedy sa druha komora pripaja su tlaky v oboch komorach vyrovnane. Tvrdsie jazdiaci a tazsi jazdci si obcas stazovali, ze by predsalen ku koncu chceli trochu vacsiu progresivitu. Vyraba sa teda podobny volume spacer kit na znizenie objemu ako postoval a.mdrejko aj pre DRCV, ale tie plastove bloky sa davaju do tej vrchnej mensej komory.

Toto video to ilustruje:
http://vimeo.com/7352207

Servis vzduchovej komory je trochu zlozitejsi, ale ziadna tragedia. Horsie je to ak by si chcel tlmic na svojom treku niekedy vymenit, kedze pouzivaju custom dlzku a zdvih tlmica aky bezne u ziadneho vyrobcu nedostat a tiez uchytenie do ramu je specialne. (Da sa to, ale nie je to trivialne: http://forums.mtbr.com/trek/trek-slash-723974-15.html#post10738301 ). Zvysok tlmica je zhodny ako ostatne Fox CTD tlmice.

Trek kedysi daval DRCV aj do vidlic. Tam to bolo problematickejsie a uz od toho uplne upustil u novych modelov.


Naposledy upravil Ferisko dňa 12.02.2014 - 20:27:19, celkovo upravené 4 krát.

12.02.2014 - 20:19:35
03
jop, ked bude ready, nahodim sem :)
12.02.2014 - 20:22:35
00
Ferisko ďakujem za info ... preto sa mi to na trekoch celkom páči ... beriem to ako výhodu aj keď je pravdou, že keby tam chcem iný tlmič asi by bol s tým problém ho tam dať ... ale popravde sa bojím tých tlmičov menej ako klasických. V modeloch 2013 výrobca udáva DRCV aj vo vidlici ... ale nie u všetkých modelov. Tak uvidíme. Ešte ma napadla taká možnosť, že by som zobral ten Lapierre Zesty 314 2013 s tým, že ak by bol problém s tým CTD tlmičom ... vymenil by som ho za nejakú klasiku čo by nemal byť až taký problém. Alebo sa mýlim?
13.02.2014 - 13:24:50
00
Myslim ze si nadobudol mylny dojem ze Fox Float CTD su nejake zle tlmice. To nie je vobec pravda. Su uplne v pohode s ohladom na ich urcenie. To ako sa ten tlmic vo vysledku chova zalezi od vela faktorov. Navyse aj samotne Fox CTD v ramci jedneho modelu/dlzky sa lisia lebo maju interne rozne ponastavovany tlmiaci okruh (rebound tune Low/Medium/Firm, velocity[compression] tune Low/Medium/Fast, boost valve tune <cislo>). Zalezi ako vhodne tuto kombinaciu navolil vyrobca s ohladom na vlastnosti zadnej stavby jeho bicykla a ako dobre tato kombinacia sadne tebe na tvoju vahu a styl jazdenia. A ked nahodou narazis na nejaky problem, skor ako vymenu by som prv riesil poladenie na tvoju vahu.

Ja jazdim 2013 Fox Float CTD tlmic a nemam s nim problem (aj ked je pravda ze Canyon na mojom bicykli do neho uz od vyroby dal volume spacer a som dost lahky).

//edit: neviem preco som bol v dojme ze Drasho ma HV canister. Asi preto ze tohorocny Nerve AL+ ho ma :D kukam ze jeho bike podla fotiek ma LV.


Naposledy upravil Ferisko dňa 13.02.2014 - 14:21:35, celkovo upravené 2 krát.

13.02.2014 - 13:52:15
02
Nemal som možnosť doteraz jazdiť na tom, takže preto usudzujem len z toho čo prečítam a vidím. Takže nehovorím, že sú zlé, len viem že boli s nimi nejaké problémy či už tlmiče alebo vidlice ... ako aj kamarát po týždni jazdenia šiel do servisu s tým. Hej máš pravdu že je to o nasvavení podľa hmotnosti ... mne sa konkrétne váha pohybuje tak okolo 74 ale chcel by som ísť dole ... takže by to nemal byť nejaký problém si myslím. A aký je medzi tým high volume komorou a low volume rozdiel? ... lebo o tom tiež moc neviem ...
13.02.2014 - 14:15:25
00
Problémy boli len s najlacnejšou Evolution radou. Ostatné sú bez problémov.
13.02.2014 - 14:22:15
02
74 a chceš ísť dole? čo sa chceš vypariť?
13.02.2014 - 16:45:14
03
Zvyknutý som bol na 70 ... tak sa lepšie cítim a určite je to aj pre bike lepšie si myslím
13.02.2014 - 17:23:54
00
keyboard_arrow_up